1

لطافت و قاطعيت دو وجهه مهم قوه قضائیه است/ ضرورت برخورد قاطعانه با هنجارشکنان

  • کد خبر : 10212
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
لطافت و قاطعيت دو وجهه مهم قوه قضائیه است/ ضرورت برخورد قاطعانه با هنجارشکنان
امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه لطافت و قاطعيت دو وجهه مهم قوه قضائیه است، گفت: در جمهوری اسلامی قوه قضائیه وظایف بسیار خطیری دارد، امید و مأمن مردم، مبارزه و جلوگیری از فساد، برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و برخورد قاطع با دانه درشت‌ها بخشی از وظايف خطیر قوه قضائیه است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال ولایت خار چشم استکبار شده و امروز آن‌ها جای پای جمهوری اسلامی را در کنار مرزهای خود و در آمریکای لاتین می‌بییند، تمام منافع و نقشه هایی که برای ایران و منطقه داشتند به برکت ولایت فقیه یا نقش بر آب شد و یا با سد محکمی به نام جمهوری اسلامی برخورد کرد.

وی افزود: اما آن دسته عزیزانی که هر مشکلی را به رهبری ربط می دهند، یک دوره قانون اساسی و ساختار جمهوری اسلامی را مطالعه کنند. وظیفه ولایت، رهبری و خط مشی های کلی نظام است، وظيفه رهبری جلوگیری از انحراف نظام از اصول و آرمان هاست.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: سیاست های کلی نظام، بیانه گام دوم، ایستادگی در مقابل سند ننگین ۲۰۳۰، راهبرد کلی نظام در مسائل سیاسی و دیپلماسی و اقتصادی و فرهنگی است. اگر قرار باشد رهبری در تمام مسائل اجرایی و تقنینی دخالت کند،که دیگر جمهوریتی در کار نخواهد بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: مگر نه اینکه حضرت امام راحل با وجود اینکه با بنی صدر مشکل داشت اما به رای مردم احترام گذاشت. رهبری انقلاب هم به منتخبین ملت با هر نگاه سیاسی احترام گذاشته است. در طول سال های انقلاب هر کجا به منويات امامین انقلاب به درستی عمل شد، پیشرفت کردیم و این پیشرفت ها مرزها را در نوردید،هر کجا از منويات و خطوط قرمز عبور کردیم،ضربه آن را خوردیم.

وی خاطرنشان کرد: در برجام از خطوط قرمز عبور شد و شد فاجعه ای کی همگان دیدند، ایران به تمام تعهدات‌ عمل کرد، طرف مقابل به هیچ تعهدی عمل نکرد و اگر ايستادگي رهبری نبود،فاجعه ترکمنچای دیگری اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: در مسائل اقتصادی سال هاست که رهبری از برچیدن آقایی دلار،ارزش پول ملی،تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی گفتند،اما برخی سرنوشت کشور را به بیگانه گره زدند. در مسائل و معضلات فرهنگی که یکی از دلایل آن فضای مجازی رها بود،رهبری بارها از مدیریت این فضا گفتند اما عده ای افتخار می کردند که این فضا آزاد است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: انقدر از مسائل فرهنگی غافل شدند که امام جامعه بحث آتش به اختیار و جهاد تبيين را مطرح کردند. امروز هم آن دسته از عزیزانی که دغدغه مطالبه گری دارند،بدانند نوک پیکان را طرف چه کسی می گیرند. مطالبه باید از آن مسئولی باشد که رای ملت را دارد،وعده داده و باید به وعده عمل کند.

وی یادآور شد: مطالبه باید از آن مسئولی باشد که منويات ولایت را به درستی انجام نمی دهد. آن دسته از عزیزانی که در گوشه و کنار به کنایه از مقام معظم رهبری حرف می زنند و نمی دانند خیمه انقلاب را نشانه گرفته اند کمی با دید بازتر به مسائل نگاه کنند. وصیت نامه شهدا را مطالعه کنند که چگونه به ولایت توصیه کردند،وصیت نامه حاج قاسم را مطالعه کنند که چگونه به ولایت توصیه می کند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: توصیه های علامه حسن زاده و علامه مصباح و آیت الله فاطمی نیا را مطالعه کنند که چگونه به ولایت توصیه می کنند. این کلام امام راحل که فرمود پشتیبان ولايت فقيه باشید تا به کشورتان آسیب نرسد،یک جمله ذوقی نبود،بلکه یک اصل است برای عزت و بقای نظام اسلامی. اینکه امام فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است یعنی امروز پرچم توحید رسول الله و پرچم سرخ عاشورا به دست ولی فقیه است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار کرد: اگر پشت ولایت را خالی کنیم مطمئن باشید همان جریان نفاق بعد از رسول الله حاکم خواهد شد،اگر پشت ولایت را خالی کنیم همان جریان عاشورا که ولی زمان را به مسلخ بردند اتفاق خواهد افتاد. چرا در جریان دفاع مقدس،جریان داعش و فتنه ها دشمن نتوانست پرچم انقلاب را با تمام هزینه ها پائین بکشد،چون مردم ما پشتیبان ولایت بوده و هستند،و اگر خواهان عزت ایران هستیم باید پرقدرت تر از گذشته پشتیبان ولایت باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ خرداد۱۳۷۳ یادآور خاطره تلخ حادثه تروريستي حرم مطهر امام رضا علیه السلام است، گفت: منافقین کور دل مردم بی گناه را به خاک و خون کشیدند،اما سنت الهی انتقام از مجرمین است. انا من المجرمون منتقمون. در همین در روز و ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ مقر آنها در آلبانی ویران شد و این تازه شروع کار است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: همه آنهایی که به روی این نظام پنجه کشیدند، بدانند، عاقبت سخت و خفت باری در انتظار آنهاست. دشمنان که دیدند این گروهک ها تاریخ مصرفشان تمام‌شده،آنها را به زباله دان فرستاند و از آنها تبری جستند،و این همان رفتار شیطان با پيروانش است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار داشت: تمام افرادی که در فتنه اخیر و فتنه های گذشته به مردم و جمهوری اسلامی دشمنی کردند بدانند همین عاقبت در انتظار آنهاست. دشمنان ایران فهمیدند که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت با این فتنه‌ ها از پا در نمی آید. و یکی یکی با پرچم سفید و تسلیم به سمت جمهوری اسلامی روی می آورند؛ این همان اقتداری است که امامین انقلاب از ابتدا آن را ترسیم کردند و بر روی آن ایستادند. باید قوی شد و دشمن فقط زبان قدرت را می فهمد.
وی عنوان کرد: سخنان رئیس محترم جمهور امیدوار کننده بود، اقدامات خوبی که در حوزه مسکن و معیشت انجام گرفته و در حال انجام است اما مطالبه ما همچنان ادامه دارد تا این اقدامات تاثیرات خود را به وضوح در جامعه نشان دهد.
امام جمعه سرخ‌رود افزود: از مجلس انقلابی هم انتظار داریم به وظایف ذاتی خود پیرامون لوایحی که دارد به درستی عمل کند،مثلا پیرامون لایحه حجاب انتظار این است که با دقت و سرعت عمل پیگیری شود،پیرامون شفافیت که سال ها معطل مانده انتظار به ثمر رسیدن آن را داریم.
حجت‌الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد: دور از شان مجلس انقلابی است که این مسائل مهم را معطل بگذارد،اما پیرامون یک انتقاد از سوی وزارت کشور که به نوعی مطالبه مقام معظم رهبری بود،این چنین موضع بگیرد، و حتی در صدد استیضاح وزیر انقلابی کشور برآید. این رفتارها دور از شان مجلس انقلابی است.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی قوه قضائیه وظایف بسیار خطیری دارد، تاکید کرد: امید و مأمن مردم، مبارزه و جلوگیری از فساد،برخورد قاطعانه با هنجارشکنان،برخورد قاطع با دانه درشت ها،بخشی از وظايف خطیر قوه قضائیه است. حتی یک فساد هم در بدنه دولت و قوه قضائیه برای این نظام که حاصل خون هزاران شهید است قابل قبول نیست.
امام جمعه سرخ‌رود گفت: الحمدالله اقدامات خوبی در شناسایی گلوگاه‌های فساد انجام گرفته است و انتظار برخورد قاطعانه داریم. انتظار دیگر ما برخورد مناسب با هنجارشکنانی است که دانسته،دست به هنجارشکنی می زنند. برخی برخوردها با هنجارشککنان قاطعانه نیست که باید به آن توجه شود.
حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: برخی فشارهای بين المللی نباید باعث عقب نشینی قوه قضائیه از اجرای مُرّ قانون شود، این فشارها برای دلسوزی نیست،برای ضربه به اقتدار نظام است و الا در کشور خودشان با قدرت با قانون شکنان برخورد می کنند.
وی در پایان یادآور شد: لطافت و قاطعيت دو وجهه مهم قوه قضائیه است که اگر هر کدام در جای مناسب خود،بروز نکند، اقتدار و امنيت جامعه را به خطر می‌اندازد؛ از مجموعه قوه قضائیه و علی الخصوص ریاست محترم قوه که تلاش مجاهدانه در برخورد با فساد دارند،تشکر می‌کنیم.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.