2
امام جمعه سرخ‌رود؛

اقتدار و قدرت ایران، آمریکای ابرقدرت را در منطقه زمین‌گیر می‌کند/ حجاب و عفاف، میراث انقلاب

  • کد خبر : 10070
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
اقتدار و قدرت ایران، آمریکای ابرقدرت را در منطقه زمین‌گیر می‌کند/ حجاب و عفاف، میراث انقلاب
امام جمعه سرخ‌رود گفت: اقتدار و قدرت ایران به‌عنوان بازیگر اصلی منطقه و جهان که آمریکای ابرقدرت را در منطقه زمین‌گیر کرده و شکست‌های پیاپی را در سوریه، عراق، لبنان و فلسطين به آن تحمیل می‌کند، نتیجه این میراث است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه اهداف، آرمان‌ها و راهبردهای انقلاب اسلامی میراثی است که امروز به دست ما رسید، اظهار داشت: این اهداف و آرمان‌ها نتیجه رسالت انبیا و اوصیای الهی است، نتیجه رهبری شبیه به معصوم امامین انقلاب‌ است.

وی افزود: این آرمان‌ها نتیجه ایثار و مجاهدت ده‌ها و صده‌ها هزار شهید و جانباز و ایثارگر است؛ این میراث با سختی و هزینه به دست ما رسیده و اقتدار و عزت‌ ایران، که گوشه‌ای از آن را در سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای مختلف می‌بینید، نتیجه این میراث است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: وقتی نام و تصویر حضرت امام و سردار سلیمانی آن طرف دنيا به عنوان یک ابرقهرمان برده می شود نتیجه این میراث بوده و پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف نتیجه میراث گران بهای انقلاب است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: وقتی ما در صنعت دفاعی موشک هایپر سونیک می سازیم که تمام سپرهای دفاعي دشمن را بی اثر می‌کند و در هسته ای به جایی میرسیم که انواع فرآورده های صلح آمیز را در بر می گیرد،وقتی در پزشکی از کشور وارد کننده پزشک به کشور توریست پزشکی تبدیل می شویم،وقتی در بخش های عمرانی به کشورهای دیگر مستشار می فرستیم،اینها همه از میراث انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: شما این میراث را در کنار تفکری قرار دهید که معتقد بود استعداد و توان ایرانی در حد ساختن لولهنگ است،همان تفکر که در زمان پهلوی و قاجار در این کشور وجود داشت.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: حضور پرنفوذ ایران در آمریکای لاتین، که روزگاري حیاط خلوت آمریکا بود، نتیجه این میراث است. شکوه معنویت که یک بعد آن پیاده روی شکوه مند اربعین است نتیجه این میراث گران بهاست.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: امروز این ميراث ارزشمند که عصاره تلاش انبیا و اولیای الهی است در دست ماست. دشمن آنچنان احساس خطر کرده که تمام قدرت و تمرکز خود را به میان آورده تا این میراث را از ما بگیرد،ایمان را از ما بگیرد،امید را از ما بگیرد.

وی بیان کرد: مزدوران و پیاده نظام‌ آنها در داخل هم دانسته یا ندانسته در تلاش هستند تا این میراث را استحاله کنند. همان تفکر قاجاری و ترکمنچای،همان تفکری که می گفت آمریکا با یک بمب می تواند تمام صنعت نظامی ما را از بین ببرد.همان تفکر برجامی که برای دست دادن به خارجی ها سر از پا نمی شناخت.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان داشت: مقام معظم رهبری و مکتب حاج قاسم به ما آموخت می توان با تکیه بر اصول‌ و استقامت در راه خدا هر روز قله های پیشرفت و عزت را فتح کرد. این میراث های گرانبها امروز در دست ماست،در دست من مسئول و نماینده،در دست زن و مرد،در دست پیر و جوان.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه امروز وظیفه حراست از این میراث گران بها در دست ماست، افزود: وظیفه تقویت و انتقال این میراث گرانبها به نسل آینده در دست ما است و با امید و ایمان باید بیشتر از جان برای این میراث گران بها تلاش کنیم.

وی کوچکترین ضعف و سستی را خطری برای این میراث دانست و گفت: به قول حاج قاسم عزیز، امروز جمهوری اسلامی حرم است، اگر این حرم ضربه بخورد،حرم های دیگر ضربه خواهند خورد. این موضوع را برخی علما و تریبون به دست های حوزه علمیه درک کنند، همان هایی که از این میراث در قم و جای دیگر کرسی تدریس دارند،اما با حرف های نسنجیده به جای ترویج ایمان و اميد،زخمی بر پیکر این انقلاب می زنند.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار کرد: انگار یادشان رفته‌ که این منبر و فراق بال در ترویج مکتب اسلام و مذهب جعفری،حاصل میراث انقلاب است. یک مقدار تاریخ بخوانید تا ببینید در دوره قاجار و پهلوی بسیاری از علمای تراز اول ما اجازه صحبت از مکتب حسینی را نداشتند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: مواظب کلام و رفتار خود باشید تا ولایت را تضعیف نکنید، ولایت زره پولادین این انقلاب است، با حرفهای خود که تیتر رسانه های معاند می شود،آب به آسیاب دشمن نریزند. دشمن برای امسال که سال جهش اقتصادی است و سال انتخابات است برنامه ریزی کرد.

وی تاکید کرد: اول ولایت را می زند تا انتخابات مجلس خبرگان را تضعیف کند و بعد القای ناامیدی می کند تا انتخابات مجلس را به حاشیه ببرد و دوم لایحه حجاب و عفاف به مجلس رسید، اما نگرانی بدنه انقلابی و ارزشی همچنان باقی است.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: متاسفانه می بینم مسئله حجاب به عنوان حکم قطعی الهی و بی حجابی به عنوان یک حرام شرعی،در حد یک ناهنجاری تقلیل پیدا کرده است. دلسوزان و آمران به معروف و ناهیان منکر و بسیج و نیروی انتظامی کاملا خلع سلاح شده اند. مگر مولای متقیان امیرالمومنین علیه السلام نفرمود:  تمام کارهای نیک، حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره ی آبی است در برابر دریای پهناور. پس چرا این چنین دغدغه مندان را ضعیف می کنید؟

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: بله،ما هم اعتقاد داریم امر به معروف باید با شرایط آن انجام شود،اما با این لایحه دیگر به کلی باعث تعطیلی این فریضه بسیار مهم و واجب می شوید. از مجلس محترم می خواهیم با تمام دقت و هوشیاری و بر اساس احکام الهی پیرامون این لایحه،وظیفه حیاتی خود را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف هم میراث این انقلاب است، اگر از این سنگر عقب نشینی کنیم، کم کم فردا باید از دیگر سنگرها هم عقب نشینی کنیم. همان دست های پشت پرده و پیاده نظام‌ آن فردا مدعی دیگر چیزها مانند همجنس گرایی و آزادی مشروب و قمار و دیگر حرام ها می شوند.
امام جمعه سرخ‌رود در پایان گفت: هدف جنبش فواحش نابودی حیا و عفت زنان و ترویج فحشاست، هدف آنها به زیر کشیدن احکام الهی است. باید هوشیار بود و از هجمه های پر سر و صدا و توخالی نترسید. مطمئن باشد وعده الهی برای یاری مؤمنین صادق است که می فرماید: يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقۡدَامَكُ
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.