3

خردادماه یادآور آغاز محاصره اقتصادی آمریکا جنایتکار علیه نظام مقتدر ایران است

  • کد خبر : 4190
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
خردادماه یادآور آغاز محاصره اقتصادی آمریکا جنایتکار علیه نظام مقتدر ایران است
امام جمعه محمودآباد گفت: خرداد ماه یادآور سال ۵۹ آغاز محاصره اقتصادی آمریکا جنایتکار علیه نظام عزتمند و مقتدر جمهوری اسلامی ایران است؛ حربه اقتصادی علیه مومنان و موحدان مخلص اختصاص به عصر و زمان ما ندارد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه اظهار داشت: سوم خرداد ۱۳۶۱ سالروز عملیات بزرگ بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر که امام در اهمیت آن فتح محیّرالعقول فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی ادامه داد: قرآن کریم وقتی می‌خواهد ویژگی‌های رسول‌خدا صلوات الله علیه و یارانش را بیان بفرماید از ثبات قدم و استقامت سنگین و پر مشقت آنها سخن به میان می‌آورد الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ یعنی اینطور از رهبری شان تربیت دیده بودند در مواقع سخت و نفس گیر جنگ با دشمن از خداوند درخواست و طلب استقامت و تحمل نمایند .

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: استقامت یعنی متعهد بودن انسان در رسیدن به هدف و مقصد ، ادامه‌ دادن راه و متوقف نشدن که کار بسیار سخت و پرهزینه‌‌ای است، برای همین اصحاب و یاران رسول خدا صلوات الله علیه در مشکلات به خداوند عرض می‌کردند رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ.

حجت الاسلام جباری افزود: در واقع استقامت و شکیبایی فیضی است از ناحیه خداوند که باید انسان درخواست و طلب نماید تا وجودش در برابر مشکلات و دشواری‌ها کاهیده نشود بنابراین ۳۴ روز مقاومت همین معنا را دارد، آزاد کردن خرمشهر و خارج کردن دشمنان در مساحتی حدود پنج هزار و چهارصد کلیومتر مربع از خاک میهن اسلامی با وجود آن همه موانع کم نظیر تسلیحاتی،اطلاعاتی و مخابراتی و تجهیزاتی و عناصر فیزیکی جز در این قالب ،به معنای استقامت ورزی فرزندان رشید و سلحشور و مومن و با صلابت ایران اسلامی که نمونه اش را فقط در صدر اسلام می شود پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمی شود بیان کرد ،در حالی که دشمن بنای قطعی و حتمی اش این بود خرمشهر برای همیشه جزو خاک عراق شده و قصد دائمی بر ماندن در آنجا را داشتند ولی دلیرمردان لشکر اسلام در مدت زمان کوتاه ۳۴ روزه با امدادهای الهی خرمشهر را به آغوش میهن برگرداندند.

امام جمعه محمودآباد گفت: در همان دورانی که پیامبر اکرم اعتقاداتش را علنی کرد وبا اعلان شعار توحیدی دشمنان اولین اقداماتشان محاصر و ایجاد تنگنای اقتصادی و اجتماعی و حقوقی کامل علیه پیامبر (ص)و حامیان و مومنان به پیامبر بود.

حجت الاسلام جباری بیان کرد: با توجه به ایمان بالا و توکل قوی آنها طی سه سال، هزینه فراوان دادندولی به خوبی مقابل دشمن بی رحم و سنگدل ایستادگی کردند وهرگز، امتیاز ندادند ؛بنابراین ملت غیوروانقلابی ما هم در این حصر اقتصادی و تحریم همه جانبه توانست با همه رنج ها و مشکلات که به جان خرید، بابه دست آوردن سرمایه ارزشمند معنوی همراه بود که آن پیدا کردن حقیقت و هویت خویش بود ،مردم ما ،جوانان دانشگاهی ما، مهندسان ما ، مبتکران و مخترعان و تحصیلکردگان و حتی نظامیان و سایر اقشار ما خودشان را باور کردند و یافتند به اینکه چیزی از حیث استعداد و توانمندی و خلاقیت از دیگران کم ندارند ،لذا مغز های راکد، اندیشه‌های خفته، استعدادهای غیرفعال و خمود به تکاپو و فعالیت و جنب جوش افتادند، قطعه سازی ها شروع شد، صنعت رونق گرفت، مایحتاج اولیه در داخل فراهم شد، موتور محرک به کار افتاد ،در بسیاری از امور کشور مستقل و خودکفا شد، هرچند راه زیادی داریم و مشکلات وجود دارد.

وی یادآور شد: هنوز هم افرادی هستند که تصور می‌کنند غرب اگر همه چیز را بدون آنکه ما تلاش بکنیم در اختیارمان قرار بدهد به ما خدمت می کند در حالی که این بدترین خیانت است؛ موضوع دیگر حقیقت بسیار تلخ کاهش جمعیت و باروری در کشوراست که زنگ خطر را برای همه به صدا در آورده و موجبات نگرانی و دغدغه دلسوزان جامعه شده هیچ، البته قابل انکار نیست و قبول هم داریم مردم کشور ما در حال حاضر با مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند برای جمعی مشکلات طاقت فرسا و غیرقابل تحمل است ولی برای کشور آینده‌ای دارد رقم می‌خورد مصیبت و گرفتاری از همه حیث ویرانگر و نابود کننده میشود این آینده هم دور نیست جوانان و نوجوانان ما آن را بزودی تجربه خواهند کرد ؛که آن مشکل کاهش جمعیت است این یعنی انفجار سالمندی و پیر شدن جمعیت کشور در حالی که ما روزی جوان ترین کشور های جهان بودیم.

امام جمعه محمودآباد اظهار داشت: در حال حاضر ایران اسلامی ششمین کشور جهان است که به سرعت به سمت سالمندی و پیری به پیش می رود. محققان و کارشناسان می‌گویند کشور ما تازه وارد مرحله سالمندی شده است حال سوال اینجاست که چرا باید از سالمندی جمعیت ترسید و نگران بود به چند دلیل:

۱. هزینه نگهداری سالمندان بسیار بالا است جوامعی که خانواده شان به سمت فرهنگ تک فرزندی به پیش می رود. اولین کاری که می کنند ناگزیر و بالضرورت به دنبال تاسیس خانه سالمندان باید باشند ،چون خانواده ای که یک فرزند دارد نمی‌تواند دائماً به دنبال والدین پیرش باشد اگر چند فرزند باشند به نوبت رسیدگی خواهند کرد

۲. کم شدن نیروی کار ،خطر دیگر کاهش جمعیت است طبق استاندارد بین المللی تعریفی که از نیروی کار شده بالای ۱۵ سال تا ۶۰ سال است زیر ۱۵ سال تا بالای ۶۵ سال مصرف کننده‌اند وقتی جامعه ای به مرحله سالمندی برسد نیروی تولید کننده اش کم و مصرف کننده هاش زیاد می گردد اینجا تناسب بین تولید و مصرف و هم می خورد.

۳. خطر مهاجرت: کشور مجبور خواهد شد برای جبران ،نیروی کار وارد کند. وارد کردن نیرو های کار مهاجر است که این وارد کردن فرهنگ بیگانه است، به تجربه ثابت شده شهرهای مهاجرپذیر مشکلات و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی بیشتری نسبت به شهرهای بکر و سالم ازحیث ورود بیگانه و مهاجرت دارد.

۴. خطر دیگر،ضعف نیروی دفاعی کشوراست

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت جوان یکی از مولفه های اصلی قدرت است. کشورهای مدعی جنگ مدرن امروز برای افزایش جمعیت شان به تکاپو افتادند با اینکه مدرن ترین تسلیحات نظامی را در اختیار دارند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.