3

گرانی افسارگسیخته زیبنده دولت انقلابی نیست

  • کد خبر : 4028
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
گرانی افسارگسیخته زیبنده دولت انقلابی نیست
امام جمعه سرخ‌رود گفت: مسئولین از رياست محترم جمهور و وزرا و...باید بیایند با مردم صحبت کنند و از برنامه‌ها و نتایج آن در آینده دور و نزدیک بگویند؛ اقداماتی که در خصوص ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه ها انجام می شود،نباید شوکی در معیشت اقشار کم درآمد ایجاد کند؛ گرانی افسارگسیخته در بخش‌‌های مختلف مانند ارزاق و خودرو و ...زیبنده این دولت نیست.

“به گزارش خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز ضمن تشکر و قدردانی از حضور حماسی مردم عزیز ایران در راهپیمایی روز قدس که تجلی حمایت از مظلوم و دفاع از حق و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت است، اظهار داشت: همین ایستادگی بود که به فرموده مقام معظم رهبری ارتش جنايت کار صهیونیستی را ناچار کرده آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: همین ایستادگی جبهه مقاومت بوده و هست که مهم ترین حامی رژیم صهیونیستی در منطقه را دچار شکست های پی در پی کرده است؛ همین مقاومت بود که همه طرح های سازش با صهیونیست را باطل کرده و خواهد کرد.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: نکته بسیار بلند امام خامنه‌ای که فرمودند تا رژیم غاصب هست،همه روزهای سال روز قدس است و مقاومت ادامه خواهد داشت تا قدس شریف و تمام اراضی اشغالی آزاد شود ان شالله.

حجت‌الاسلام  تقی‌زاده خاطرنشان کرد: حالا برخی از سران منطقه‌ مانند اردوغان خائن بیایند و روز اشغال فلسطین را تبریک بگویند،یا به عادی سازی روابط با این رژیم کودک کش و غاصب بپردازند.هیچ خللی در اراده جبهه‌ مقاومت و سنت الهی که آزادی فلسطین و نابودی این غده سرطانی است، ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جمعه گذشته روز شوراها را داشتیم ‌که به علت تقارن آن با روز جهانی قدس با یک هفته تاخیر نکاتی پیرامون این نهاد مقدس ارائه می شود، افزود: شوراها نهادی برگرفته از اسلام است (و امرهم شورا بینهم)؛ هدف از تشکيل شوراها، شرکت دادن مردم در امور محلی است،که در راستای تحقق برخی اصول قانون اساسی با تقویت نقش مردم در تصميم گيري ها به صورت عمل گرايانه واقع شده است.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: نهاد شورا برای تاثیر گذاری و عملکرد مطلوب باید نکاتی را مورد توجه قرار دهد که در منویات مقام معظم رهبری هم وجود دارد.

حجت‌الاسلام  تقی‌زاده با اشار ه به اینکه عدم سیاسی کاری و سهم خواهی در شوراها که سم مهلکی برای این نهاد است، گفت: شوراها باید در انتخاب شهرداران و دهیاران ملاک تخصص و تعهد را در نظر بگیرند،شخصیتی که مومن و امانت دار باشد و کارایی لازم برای رفع مشکلات مردم را داشته باشد.

وی یادآور شد: شوراها علاوه بر ساز و کار پیش بینی شده برای پاسخ گویی،باید به مردم هم پاسخگو باشند؛ هر شهروند حق این را دارد که بتواند با اعضای شوراها تعامل کند و از آنها نسبت به موضوعات و مشکلات مختلف مطالبه گری کند.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: شفافیت یکی از مواردی است که باید در دستور کار شوراها قرار بگیرد،درآمد ها و هزینه ها و عملکرد شوراها باید کاملا شفاف باشد؛ اینطور نباشد ‌که عده ای برای رسیدن به مقاصد شخصی خود وارد شوراها شوند.

حجت‌الاسلام  تقی‌زاده اظهار کرد: این کرسی و عنوان حق الناس است،منابعی که وجود دارد بیت المال است و باید همه این عناوین و منابع برای مردم و در اختيار مردم و پیشرفت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت، تکالیف برای شما ایجاد می کند،که انجام این تکالیف حق مردم است.شما باید به این تکالیف پایبند باشید و مردم حق دارند از شما نسبت به حقوق خود از شما مطالبه گری و بازخواست داشته باشند.

امام جمعه سرخ‌رود تاکید کرد: شوراها باید برای رفع مشکلات و خواسته های مردم با تمام ارگان ها تعامل تنگاتنگ داشته باشند،چون شوراها مردمی ترین نهاد کشور هستند،و به صورت ‌کاملا محسوس با درد و مشکل مردم پیوند خورده اند و باید با تعامل مشکلات را پیگیری کنند و در جهت حل آن برآیند.

حجت‌الاسلام  تقی‌زاده در ادامه اظهار داشت: هر چند ما تلاش‌های شبانه روزی شما در خدمت به مردم را می بینیم،اما وضعیت معیشت مردم همچنان سخت می گذرد؛ اگر شما جراحی های بزرگ برای نظام اقتصادی انجام می دهید، اگر تصمیماتی می گیرید که در راستای حذف رانت و مافیا است،اگر اقداماتی انجام می شود تا از قاچاق و احتکار جلوگیری شود،اگر برای هوشمندسازی یارانه ها تصمیمی می گیرید،باید ابتدا با مردم صحبت کنید و اقناع سازی انجام شود.

وی گفت: همچنان که دولت محترم سفرهاي استانی دارد و در این سفرها مشکلات مختلف شهر و استان را مورد بررسی قرار می دهد،باید بر روی کار وزارت خانه هم نظارت وجود داشته باشد.

امام جمعه سرخ‌رودرياست محترم جمهور باید با حضور در وزارت خانه ها به نحوه مدیریت آن وزارت خانه نظارت کند،اگر مدیری کم کاری کرده یا با تغییر ظاهر اما با همان سبک مدیریت سابق بر روی کار است تغییر کند.

حجت‌الاسلام  تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: آستانه تحمل‌ برخی از اقشار مردم دیگر تمام شده و گرانی ها کمر آن ها را شکسته؛ در کنار تصمیم های کلان اقتصادی،باید تدابیر فوری برای کاهش این فشارها صورت گیرد؛ امید مردم به شماست و تا دیر نشده به داد مردم برسید.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.