5

ملت ایران دست از مقاومت و مبارزه با آمریکا بر نخواهد داشت

  • کد خبر : 3977
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۲۶
ملت ایران دست از مقاومت و مبارزه با آمریکا بر نخواهد داشت
امام جمعه محمودآباد گفت: متاسفانه جمعی تصور می‌کنند ملت ایران اگر دست از مقاومت و مبارزه با آمریکا بر دارد مشکل حل می‌شود در صورتی که چنین نیست.

حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام واصل روز خیزش ملت ها و روز آزادسازی قدس شریف را گرامی داشت و افزود: آن مرد خدا با اعلام این روز به عنوان روز قدس و مهمترین مشکل و درد عالم اسلام سعی داشتند باور امکان تحقق آزادسازی آنرا در زمان گسترش و شیوع ناامیدی کامل همچنین اندیشه ای در میان جوامع مسلمین پدید بیاورند و امید را جایگزین یاس و ناامیدی کنند.

وی ادامه داد: چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس عدم امکان در افتادن و محال بودن شکست دادن رژیم غاصب صهیونیستی که اتفاقاً در صحرای سینا، شرق کانال سوئز شکست سختی را متحمل شده بود از ترس سقوط حکومتش درخواست آتش بس را به رژیم صهیونیستی می دهد و به سرعت عملیات ترک مخامصه را آغاز می نماید و پیوسته در سخنرانی ها نشست ها و همایش ها اظهار و اعلام می کند چنانچه ما اسرائیل را غافلگیر هم بکنیم باز شکست او ناممکن و محال است.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: برای همین در آن زمان اعلام کرد به تلاویو خواهد رفت و موجودیت اسرائیل را مشروح و با آنها صلح و سازش خواهد کرد بنازم به غیرت امام عزیز آن مرد با صلابت و خود ناپذیر که در آن شرایط تولید ادبیات جدید در مواضع رسمی و علنی علیه غاصبان سرزمین مقدس، آنها را جنایتکار و سازش با آنها را خیانت به اسلام،جامعه و امت اسلامی معرفی می فرمایند با این اقدام نه تنها نوید و مژده شکست اسرائیل را دادند بلکه تحقق عینی آن مژده را نیز مومنان حق، باور و در زمین گیر کردن ماشین جنگی اسرائیل به دست جوانان حزب الله و نیروهای حماسی و گروه جهادی مقاومت را بارها مشاهده و تجربه کردند.

حجت الاسلام جباری گفت: بالاتر از اینها امام عزیز و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نابودی و محو شدن رژیم جعلی را در صورت یکپارچگی و بیداری امت اسلام پیش‌بینی فرمودند امام مان کسی نبود که به خاطر ملاحظه حال برخی زورگویان قلدر عالم دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین بردارند و خوشبختانه ملت بزرگ ایران اسلامی نیز این مردم و ایده و سنت امام را به درستی دنبال و ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: خلف صالح او مقام معظم رهبری نیز پا جای پای مراد و استادش گذاشتتد و کمترین انعطافی در مقابل ظلم و اشغالگری صهیونیست ها نشان ندادند و با قاطعیت و صراحت حمایت همه جانبه نظام اسلامی از مردم بی دفاع فلسطین و گروه های مقاومتی که در هر کجای عالم علیه استکبار مشغول مبارزه هستند را اعلام فرمودند.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: لذا خبر دارید یا نه، آمریکائیها وقتی عراق را اشغال کردند صهیونیست ها برای تحقق آرمان و طرح خیالی خود در توسعه مرزی خود از نیل تا فرات سراسیمه و با تمام سرعت به سمت عراق شتافتند و در آنجا جای پایی باز کنند خصوصا در شمال عراق؛ اما به لطف الهی با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و نیروهای مقاومت طرح شومشان خنثی شد.

حجت الاسلام جباری در ادامه اظهار داشت: نهم اردیبهشت روز شوراهای اسلامی را به همه عزیزان شوراهای شهر و روستا تبریک عرض می کنم و این سفارش و تاکید را دارم که قدر این موهبت و الطاف الهی و بزرگواری مردم که به شما رای اعتماد داده اند را بدانید.

وی افزود: شما عزیزان میتوانید مهمترین و موثرترین خیر رسان و خدمت‌رسان به مردم باشید و اگر قرار است جواب محبت و رای دادن مردم به خودتان را بدهید زمانی این معنا تحقق پیدا می‌کند که هیچ منفعت و سودی را بر منفعت مردم ترجیح ندهید و مردم در اولویت برنامه شما بزرگواران باشد.

امام جمعه محمودآباد یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر را گرامی داشت و گفت: یکی از واژه های ارزشمند و مقدس در آموزه های دینی و روایت معصومین کلمه کار و ارزش کار و کارگر است.

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: این مسئله از دو جهت برای کشور ما حائز اهمیت است یکی به لحاظ مقدس بودن، بهترین عبادت بودن و جهاد در راه خدا بودن آن که رنج و عرق زدن کارگر همچون عرق ریختن رزمنده و مجاهد فی سبیل الله است از طرف دیگر با توجه به شرایطی که نظام جمهوری اسلامی در آن قرار داده تامین نیازهای کشور و تلاش برای برون رفت از مشکلات آن و فراهم آوردن زمینه استقلال در اقتصاد و استحکام بخشی ارکان اقتصاد و رهایی از وابستگی به بیگانگان اهمیت موضوع را دوچندان می‌نماید البته این نباید مسئولان را غافل از حل مشکلات کارگران کند چراکه شور و انگیزه کارگر در کار با دلگرمی تحقق پیدا می‌کند.

وی دوازدهم اردیبهشت هفته معلم و سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت و افزود: این هفته را به همه تربیت کنندگان و پرورش دهندگان روح و جان انسانی و الهی و دنش‌آموزان یعنی معلمان متعهد و دلسوز و مومن تبریک عرض می کنم.

امام جمعه محمودآباد در پایان تصریح کرد: طبق فرمایش امام صادق علیه السلام استاد واقعی آن کسی است که کردارش به علم او گواهی می دهد و پرهیزش از حرام و گناه و نافرمانی تصدیق کند لذا معلمان باید این ویژگی‌ها را داشته باشند تا از دانش و علم و معرفت آنها به طور اکمل و به نحو اتم استفاده شود.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.