3
امام جمعه سرخ‌رود:

انقلاب اسلامی در مسیر ظهور به وقوع پیوست

  • کد خبر : 3785
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
انقلاب اسلامی در مسیر ظهور به وقوع پیوست
امام جمعه سرخ‌رود گفت: انقلاب اسلامی در راه سعادت دنیا و آخرت مردم و حرکت به سوی اهداف و آرمان‌های والا که همانا تحقق زمینه‌های ظهور بود به وقوع پیوست.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما به رهبری امام راحل عظیم‌الشان انقلابی بود که در همه ابعاد دگرگونی ایجاد کرد، اظهار داشت: از یک طرف سلطه و وابستگی به استکبار را از بین برد و از طرفی دیگر با تکیه بر مبانی اصیل اسلامی و سیره اهل بیت در جهت اسلامی کردن جامعه همت گماشت.

وی تصریح کرد: در واقع انقلاب ما با جامعیتی که دارد در راه سعادت دنیا و آخرت مردم و حرکت به سوی اهداف و آرمان‌های والا که همانا تحقق زمینه‌های ظهور بود به وقوع پیوست.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: تنها یک بخش از اهداف انقلاب، استقلال سیاسی و رفاه اقتصادی جامعه بوده و هست، اما بخش دیگر آن که متأسفانه مورد غفلت قرار می‌گیرد، بخش اعتقادی و فرهنگی جامعه است.

راه برافراشتن پرچم تمدن نوین اسلامی، تربیت نسل انقلابی است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: امام راحل در کلامی می‌فرمایند: اگر مسئولان جمهوری اسلامی به فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان نباشند، خائن و خطرساز هستند؛ حتی اگر خدمت به مردم کنند؛ این کلام امام به خوبی نشان دهنده اهمیت بسط فرهنگ و معارف دینی در جامعه است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سلسله بیانات خود پیرامون ایجاد تمدن نوین اسلامی، علاوه بر توانمند شدن در بخش‌های مختلف سیاسی و نظامی و اقتصادی تاکید زیادی به تقویت بنیه معنوی و اعتقادی جامعه، علی‌الخصوص در جوان‌ها دارند؛ ایشان در ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌فرمایند که تکیه ایشان بر روی جوان‌هاست و در کنار خصوصیاتی مانند انگیزه و خرد و ابتکار و اعتماد به نفس، تاکید زیادی بر روی ایمان و توکل و بنیه معنوی داشته و دارند.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: در واقع راه برافراشتن پرچم تمدن نوین اسلامی، تربیت نسل انقلابی است که باید شجاع و قوی و باسواد و متدین و مبتکر و خودباور و غیور باشد؛ تکیه کلام رهبر معظم انقلاب که از نهج البلاغه امیرالمومنین گرفته شده را همه به خاطر داریم (اَعِرِاللهَ جُمجُمَتَک)؛ کنایه از اینکه باید نسلی تربیت شود که در این جنگ عظیم و شبیخون‌های فرهنگی و اعتقادی و… خود را فدای اسلام و اعتقاد و آرمان‌های انقلاب کند.

پیشرفت جامعه در گرو نسل و خانواده با ایمان است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به اینکه آیا با کنسرت و رقص و بی‌حیایی می‌توان نسلی در تراز انقلاب و تمدن نوین انقلابی تربیت کرد، افزود: سواحل ما که گویی دیگر رنگ مذهب و اعتقاد را ندارد و ارگانی که خود را متولی نابسامانی در زمینه حجاب و حیا و غیرت بداند، پیدا نمی‌شود؛ برخی مسئولین ما به دلیل محافظه کاری و به دلیل اینکه احیانا دچار هجمه نشوند، نه تنها سکوت کرده، بلکه خود را همراه این موج می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت جامعه در گرو نسل و خانواده با ایمان و استوار است، تصریح کرد: ما با موسیقی موافقیم، اما موسیقی اصیل نه هرزه‌خوانی و اباحه‌گری؛ ما با شادی و رفاه جامعه موافقیم، اما شادی و نشاط حقیقی و پایدار که با اعتقاد و بهبود تولید و اقتصاد جامعه حاصل می‌شود، با فراهم شدن شرایط ازدواج و اشتغال فراهم می‌شود، با اعتقاد و دلدادگی به مکتب اهل بیت ایجاد می‌شود نه با گسترش بی‌حیایی و بی‌غیرتی و امثالهم.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: ایران همان کشوری است که با انقلاب خود در پی فراهم کردن مقدمات ظهور است و مازندران نیز همان دیار علویانی بوده که در تربیت عالمان و مجاهدان دینی سرآمد است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان گفت: این موضوع را در جهت جهاد تبیین، به همه افرادی که تکیه بر ثروت و شهرت دارند و همه افرادی که در این نظام و دیار مسئولیتی برعهده دارند؛ گوشزد می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.