2

حال عمومی همه زائرین اردوهای راهیان نور مازندران خوب است

  • کد خبر : 3687
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
حال عمومی همه زائرین اردوهای راهیان نور مازندران خوب است
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه تا به امروز 580 مراجعه درمانی به محلات ثابت درمانی مستقر در اردوگاه‌ها در اندیمشک و خرمشهر داشتیم، گفت: از این تعداد 8 نفر از اردوگاه خرمشهر به مراکز درمانی بالاتر و تخصصی‌‌تر ارجاع و 12 نفر هم از اندیمشک به مراکز درمانی بالاتر ارجاع داده شدند؛ حال عمومی همه زائرین خوب است و مراجعین اغلب عمومی است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ سرهنگ جواد ولی‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از زمان ابلاغ ماموریت کمیته تخصصی در محل معاونت تشکیل شد. بلافاصله تیم اولیه به محل اردوگاه ها اعزام و نیازسنجی و کمک رسانی به زائرین مشخص شد.

وی تصریح کرد: بسته به نیازسنجی 3 تیم در محل اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک و یادمان هفت تپه پیش بینی شد؛ با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اردویی سپاه کربلا، تمامی پتوها ضدعفونی شدند.چیزی حدود 200 میلیون ریال دارو از دانشگاه علوم پزشکی مازندرات تامین شد . و چیزی بالغ 10 میلیوت تومان دارو از معاونت های بهداشتی شهرستان خرمشهر و دزفول با همکاری دانشگاه جندی شاپور خوزستان تامین و در اختیار زائرین یادمان هفت تپه قرار گرفت.

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران گفت: تمرکز امکانات بهداشتی درمانی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر 6 نفر از اعضا در این معاونت در آنجا حضور دارند از از 16 اسفند اعزام پرستار برادر و خواهر و پزشک و کارشناس بهداشت و آمبولانس و راننده آمبولانس صورت گرفت که در دو اردوگاه به همین استعداد اکیپ پزشکی است امادر یادمان هفت تپه یک پیراپزشک و پرستار حضور دارد و اورژانس همان منطقه هم برای هفت تپه هماهنگ کردیم.

ولی‌اللهی خاطرنشان کرد: تا به امروز 6 مرحله آزمایش و بررسی آب اردوگاه از نظر سلامتی ، انجام شد و ازمایش های لازم گرفته شد و سلامت اب اشامیدنی تضمین شد. کلیه پتوها قبل از ورود زائر شستشو و ضدعفونی شد و 2 هزار ماسک و 20 لیتر مایع ضدعفونی هم تحویل زائر شد.

وی افزود: چندین جلسه هماهنگی با دانشگاه جندی شاپور اهواز داشتیم هماهنگی خیلی خوبی با معاونت های بهداشتی مستقر در دزفول و خرمشهر هم انجام شد تا ان شالله بهترین خدمات را به زائرین داشته باشیم.

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران ادامه داد: اردوگاه باکری در سنوات گذشته به دلیل تجمعات اردوگاهی که در ان است، بعضا زائرین مختلف به کمپ درمانی مازندران برای دریافت خدمات درمانی مراجعه میکردند ما دارای یک تیم پزشکی با تجربه و حاذق در ار اردوگاه هستیم و جا دارد ازهماهنگی خوبی که مسئولان اردوگاه با مادارند تشکر کنم.

ولی‌اللهی اظهار کرد: بازدیدهای بهداشتی که در اردوگاه های مازدران صورت میگیرد را بر عهده تیم های مستقر علوم پزشکی بابل و مازندران گذاشتیم این تیم ها از امکان سرویس های بهداشتی اشپزخانه بازدید و همچینن به طور منظم سم پاشی محوطه و ازمایش اب را انجام میدهند.تااین لحظه همه امورات تحت کنترل است تا بتوانیم یک اردوی بسیا ر خوب که رهبر مظعم انقلاب فرمودند که به بهترین شکل ممکن برگزار شود، داشته باشیم چرا که آنجا جای قدمگاه شهدا است.

وی یادآور شد: جا دارد تاکید کنم به دلیل شیوع کرونا در کشور و به تبع ان در خوزستان، پیش بینی لازم برای تامین مواد ضدعفونی برای زائرین شده است که دانشگاه علوم پزشکی بابل قبول زحمت کردند و ماسک و محلول ضدعفونی را برای زائرین تامین کردند

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران در پایان گفت: پیش‌بینی اول اعزام زائرین محترم که این بود بالای 50 سال اعزام نشوند افراد دارای بیماری خاص هستند افراد زیر 12 سال اعزام نشود حتما تاکید برای 3 دز واکسن بود و افرادی که دو دز واکسن را دریافت کردند مجاز به اعزام بودند . تاکید شده بود اتوبوس با ظرفیت کامل اعزام نشود ان شاء الله اسیبی نداشته باشیم و زائرین به سلامت بروند و بسلامت برگردند و حداکثر استفاده را از یادمان‌ها داشته باشند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.