3

بیمه 600 هکتار شالیزار در محمودآباد/ 100 درصد غرامت به کشاورزان پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 3465
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
بیمه 600 هکتار شالیزار در محمودآباد/ 100 درصد غرامت به کشاورزان پرداخت می‌شود
مدیر جهاد كشاورزي محمودآباد گفت: تاکنون 600 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در سال زراعی جدید (1401-1400) زیر چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ محمد هادی‌زاده با بیان اینکه کشاورزان با بیمه انواع محصولات کشاورزی خیالشان راحت است که اگر حوادثی رخ دهد، خسارت خود را از بیمه دریافت می‌کنند، اظهار کرد: شهرستان محمودآباد دارای 17 هزار و 545 هکتار زمین شالیزاری است که در سال زراعی 1400-1399، 1956 هکتار از اراضی شالیزاری توسط 1524 نفر بهره بردار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بدلیل وقوع خسارت ناشی از بارندگی سیل آسا و طوفان در ماهای تیر و مرداد سالجاری در زمان گلدهی و رسیدن ارقام برنج، 281 فقره درخواست غرامت از سوی بهره برداران بیمه شده به بانک کشاورزی مرکزی این شهرستان ارائه شد، افزود: اراضی خسارت دیده توسط کارشناسان برآورد خسارت اعزامی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان مورد بازدید و بررسی برای تعیین میزان خسارت قرار گرفت که تاکنون 100 درصد خسارت دیدگان، غرامت خود را از بانک عامل دریافت کردند.

مدیر جهاد كشاورزی محمودآباد تصریح کرد: بیمه، یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند، زیرا حوزه کشاورزی، بخشی بسیار پرخطری است و در معرض حوادث طبیعی و تنش‌های محیطی زیادی قرار دارد.

هادی‌زاده در پایان گفت: در سال زراعی جدید جدید (1401-1400) تاکنون، حدود 600 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان زیر چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.