6
اذن‌ام میدهی بخوانمت مادر؟

مادرانه‌هایت را با یک بغل “گل یاس” به جانم میکشم

  • کد خبر : 2836
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
مادرانه‌هایت را با یک بغل “گل یاس” به جانم میکشم

بیشک تمام دختران سرزمینم عاشقانه‌هایشان را با ذکر نامت زیر لب زمزمه می‌کنند و صبوریت را پیشه راه سبز زندگی خود قرار می‌دهند؛ من دختری از تبار باران با شاخ‌های گل یاس به دیدارت می‌آیم و برای بوسه زدن به دست‌های مهربانت تعظیم خواهم کرد؛ آخر می‌دانم بهشت زیر پای توست؛ آری بهشت زیر پای […]

بیشک تمام دختران سرزمینم عاشقانه‌هایشان را با ذکر نامت زیر لب زمزمه می‌کنند و صبوریت را پیشه راه سبز زندگی خود قرار می‌دهند؛ من دختری از تبار باران با شاخ‌های گل یاس به دیدارت می‌آیم و برای بوسه زدن به دست‌های مهربانت تعظیم خواهم کرد؛ آخر می‌دانم بهشت زیر پای توست؛ آری بهشت زیر پای مادران است.

از کودکی همیشه شنیدهام که محبت و مهرورزی دو چیز جدا نشدنی از مادران است و من با هوای مادر نفس میکشم و بدون حضورت لحظهها را خوش ندارم و نخواهم داشت؛ راستش خیلی جرئت می‌خواهد مادر صدایت کنم اما من نه به مقام والای شما در نزد خدا بلکه به مهربانی بیحدتان نگاه میکنم که همه دختران را با هر فکر و عقیدهای پذیرا هستید؛ من همیشه در کودکی و نوجوانی در پستوی اتاق کنار آشپزخانه به یادتان بودم و دوران نوجوانی را از مادربزرگ وصف شخصیت والای شما را شنیدم.

بیش از پیش در ، هزارن سال است که تو رفتهای اما مادرم هنوز هم نام فاطمه (س) با دلها بازی میکند؛ اکنون که خود مادرهستم هر کاری تو را صدا میزنم و مدد میجویم؛ ذکر تسبیحات فاطمهزهرا هر روز بر زبانم جاریست تا نگاهی حتی کوتاه به من کنی و دستی بر سرم کشی.

نقش زن فقط میتواند در قامت تو متجلی شود و من تشنه از تو شنیدنم؛ زمانیکه روضهخوان گوید ” فاطمه ” و روضهات شروع شود؛ من در صف اول با گوش جان دل میسپارم تا وصف شخصیت، صبوری، استقامتت را بشنوم و در غم غریبی‌ات گریه کنم.

من، مادرم، مادربزرگم و دهها نسل قبل را که جستجو میکنم با نامت آرام میشدند اگرچه من از نسل امروزم اما چادرت میراث من است؛ نامت بر زبان من است و این راه از نسل من به نسل دخترم و نسل‌های بعد به‌عنوان میراث میرسد تا امام مهدی (عج) کنارمان بیاید.

مادرم “فاطمه” که نامت تسلی جانم است کمک کن تا همواره راهمان راه تو باشد؛ عزت و کرامت زن در سایه عفاف تامین میشود، حجاب در برابر مرد بیگانه یکی از احکام دینی است که برای ارج نهادن به حریت زن و نیز حفظ جامعه از آلودگیهای اخلاقی تشریع و در قرآن کریم نیز بدان اشاره شد.
چیزی که امروز در جامعه من به آن کمتر توجه میشود و گاها بیتوجهی دلمان را به درد میآورد؛ مگر نگفتهاند که چادر ارثیه فاطمه است و ارزش چادرت از کهکشان‌های عالم بیشتر است.

حجاب از ریشه حجب و حیاست و بی‌حجابی باعث از بین رفتن حجب و حیا می‌شود؛ فاطمه‌زهرا (س) ثابت کردند که می‌شود فعال اجتماعی بود در عین حال حجاب و پوشش را هم رعایت کرد و من امروز یک دختر مسلمان، عاشق پدرم سید علی خامنه‌ای و میراث‌دار مادرم فاطمه‌زهرا خواهم بود و همیشه به‌عنوان یک فعال اجتماعی، تلاشم در این مسیر ادامه خواهد داشت.

” به یاد مهر تو چشم فرات میلرزد”

“نهفته راز *اذا زلزلت* به چشمانت”

“اگر اشاره کنی کائنات میلرزد”

لبیک یا فاطمه‌زهرا…

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.