2
رییس مجلس شورای اسلامی:

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس تصویب شد

  • کد خبر : 2072
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس تصویب شد
ریاست مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار روز گذشته در مجلس تصویب شد، گفت: روز گذشته در مجلس کلیات طرحی به تصویب رسید که به فضل الهی تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید و تصمیم بسیار حیاتی برای کسب و کار گرفته می‌شود.

محمدباقر قالیباف پیش ازظهر امروز در پانزدهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر با بیان اینکه استقرار جمهوری اسلامی و تضمین بقای آن شده است، اظهار کرد: سنت‌های الهی که هر کسی در مسیر آن حرکت کند خداوند پیروزی آن در دنیا تضمین کرد، دوم امام و رهبر جامعه و مولفه سوم اموراتی که در هر اتفاق کشور مردم در صحنه بودند.

وی افزود: انقلاب ما مردمی بود و ما امروز هر مسئولیتی در کشور داریم باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا به همان سنت‌های الهی اعتقاد داریم یا خیر؛ آیا ما امروز اقتصاد خود را از مردم می‌خواهیم و به آن‌ها فرصت می‌دهیم یا فقط به یک عده خاص فرصت داده می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا در دفاع مقدس باید همه مردم در صحنه باشند اما در اقتصاد فقط یک عده خاص تصریح کرد: مجاهدت تنها پشت خاکریز و جنگ نیست امروز معنای مجاهد محرومیت‌زدایی، رشد اقتصادی، تولید ثروت و کمک به مستضعفان و محرومان است.

سردار قالیباف خاطرنشان کرد: امروز هر تصمیم ما متناسب با شهدا بوده یا نه ما باید وفادار به انقلاب و شهدا باشیم و اگر افتخار کشور را می‌خواهیم باید بر مشکلات فائق بیاییم.

وی گفت: امروز در مسیر وقتی که مردم را می دیدیم شرمنده آن‌ها بودیم شرمنده آن مجاهدی بودیم که در دفاع مقدس خم به ابرو نیاورد اما الان شرمنده خانواده‌اش است یا قشری که باید مشکلات اقتصادی را حل کنند و در میدان باشند اما هیچ ابزاری در دست ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خطاب به همه جوانان و مردم عزیز می‌گوییم امروز تحریم و مشکلات داریم اما مشکل کشور نبود امکانات و پول نیست بلکه مشکل اصلی کشور نداشتن باور بر سنت‌های الهی در مدیران سطوح مختلف است و ما در حوزه مدیریت دچار چالش هستیم و نظام بروکراسی اداری کشور بر مدیران سوار هستند.

سردار قالیباف اظهار داشت: روز گذشته در مجلس کلیات طرحی به تصویب رسید که به فضل الهی تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید و تصمیم بسیار حیاتی برای کسب و کار گرفته شد؛ همه می‌دانید حتی اگر سرمایه هم داشته باشید برای شروع کار و دریافت مجوز باید ده‌ها بار در پیچ و خم ادارت رفت آمد کنید اما معنای طرح مجلس این است که در یک پنجره واحد کمتر از یک هفته با اعلام داده‌های مورد نیاز مجوز کسب و کارها صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر در دریافت مجوز دوندگی وجود دارد باید مسئول پشت میز دوندگی را انجام دهد و متقاضی مجوز نباید اقدامی انجام دهد؛ جریان کار باید عوض شود به‌جای این که مردم دنبال بروکراسی اداری و مسئولین بدوند این مسئولین هستند که باید دنبال مردم بدوند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز تلاش و مجاهدت ما در کار هیچ فرقی با تلاش و مجاهدت در دفاع مقدس ندارد؛ این مجاهدت هم برای جوانان، مردم و عظمت ایران است؛ چرا باید در اختلافات و موضوعات بیخود وقت خود را تلف کنیم.

سردار قالیباف تصریح کرد: در جلسه سران قوا گفتم امروز دیگر بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم و محکوم به موفقیت هستیم؛ امروز خوشحالیم که هر سه قوه هماهنگ هستند اما این کافی نیست هماهنگی که موجب هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم نشود ارزش ندارد.

وی با بیان اینکه جوانان ما درگیر مسائل اقتصادی هستند، گفت: بیکاری در مازندران 28 درصد است و حتما استاندار خبر دارند؛ قشری که باید در میدان باشند و تولید ثروت برای کشور و مردم کنند ابزاری ندارند و مبهوت ایستاده‌اند.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.