6

61 غرقی در دریا طی سه ماه در مازندران/ محمودآباد بیشترین غرقی را دارد

  • کد خبر : 1806
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
61 غرقی در دریا طی سه ماه در مازندران/ محمودآباد بیشترین غرقی را دارد
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سه ماه (خرداد، تیر و مرداد) 61 نفر بر اثر غرق‌شدگي در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 97 درصد افزایش داشت.

دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه 64 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند، اظهار کرد : از كل موارد غرق‌شدگي در این سه ماه 54 نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: بر اساس اين گزارش در اين مدت شهرستان هاي محمودآباد با 14، چالوس با 10 و بابلسر با 9 فوتي بيشترين و شهرستان بهشهر با یک مورد کمترین موارد مرگ ناشي از غرق شدگي را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد که بیشتر شناگران در ساعات 8 تا ا20 با تعداد 46 نفر غرق شدند.

دکتر عباسی گفت: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیر ماه با 31 ، خرداد با 18 و مرداد با 12 گزارش شده است.

بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 18 مورد و بعد از آن 11 تا 20 با 16 مورد و 31 تا 40 با 10مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان با تأكيد بر اين موضوع كه مرگ ناشي از غرق شدگي عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غير مجاز و ايمن سازي نشده اتفاق مي افتد از هموطنان و مسافران مي خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت براي شنا كردن استفاده كنند و به رعايت نكات ايمني توجه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.