3

واقعه غدیر؛ سند زنده‌بودن و حقانیت شیعه است

  • کد خبر : 1147
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
واقعه غدیر؛ سند زنده‌بودن و حقانیت شیعه است
یک کارشناس مذهبی گفت: بر هر شیعه و مسلمانی واجب است که غدیر را تبلیغ کند چراکه سند زنده‌بودن و حقانیت شیعه به همین واقعه است، اگر ما نقش خود را به درستی ایفا کرده و پیگیری می‌کردیم امروز غدیر یک جشن جهانی می‌شد.

حجت الاسلام نیما ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار قلم شمال؛ اظهار کرد: واقعه غدیر خم دارای دو بعد تاریخی و سیاسی حکومتی است، بعد تاریخی آن برمی‌گردد به خود واقعه غدیر و ولایت حضرت علی علیه السلام اما بعد پررنگ‌تر آن که بعد تاریخی آن را به حاشیه برده است؛ بعد حکومتی است.

وی افزود: در بعد حکومتی حتی افرادی که بعد از واقعه غدیر امیرالمومنین تبریک گفتند به بهانه سن کم مخالف خلافت حضرت علی شدند و ابوبکر را خلیفه کردند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بنابراین چون جانشینی ایشان را رد کردند دستور آمد در کتب تاریخی و دیگر برنامه‌ها که واقعه غدیر را نقل قول نکنند و اگر هم مطرح شد باید بگویند پیامبر در آخرین سفر خود گفت هر که مرا دوست دارد علی را هم دوست دارد.

حجت‌السلام ارزانی با بیان این که همین امر موجب کم رنگ شدن واقعه غدیر در تاریخ و جامعه شده است، تصریح کرد: تاریخ‌ دان‌ها، علما و نخبگان می‌توانستند این ضعف به وجود آمده را تقویت کند، حتی امامان و ائمه ما که از نخبگان ما بوده‌اند با این واقعه غدیر و گرامی داشتند اما چون محدود مطرح شده بود نتوانست آن‌طور که باید به جهان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز واقعه غدیر در تاریخ ثبت شده است تنها سند آن احادیث ما است حتی هیچ تاریخ‌دانی این واقعه بزرگ را مطرح نکرده است گویا هرگز همچنین واقعی رخ نداده است.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: امروزه نقش نخبگان ما این است که با تدوین پژوهشی و علمی واقعه غدیر را به دنیا نشان دهند بنابراین از تمام نویسندگان، بازیگران، شاعران و حتی دانشجویان با نوشتن مقاله‌ها و پایان نامه‌هایی در خصوص غدیر، برای نشان دادن این واقعه به جهان انتظار می‌رود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.