4

۷ میلیون اصله نهال در مازندران تولید شد

  • کد خبر : 7216
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
۷ میلیون اصله نهال در مازندران تولید شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت گفت: تاکنون هفت میلیون اصله درخت در استان تولید شده است.

به گزارش “خط شمال” حسن عنایتی کلیجی صبح پنجشنبه در جلسه کشت پاییزه محصولات کشاورزی استان گفت: با توجه به کم آبی مرکز تحقیقات مدل جدیدی از زراعت را با توجه به شرایط آب و هوایی استان ارائه کنند زیرا افزایش بهره‌وری در مصرف آب را همه باید دنبال کنیم و تولید را پایدار کنیم.

وی با بیان این که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان متولی اصلی کشاورزی شهرستان هستند و همه ادارات مرتبط باید زیرنظر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشند و امور را پیگیری کنند، افزود: امسال شرایط ویژه‌تری برای کشت بهاره داریم چون منابع آبی ما محدود است و همه عوامل و امکانات باید متأثر از این شرایط باشد و برنامه‌ها پیرامون این شرایط تدوین شود و یکی از برنامه‌های هرروزه مدیران شهرستان‌ها باید حضور در مزارع و عرصه‌های تولیدی باشد و از نزدیک موضوعات را رصد و پایش کنند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: کاشت درخت برای حفظ و احیا منابع طبیعی ضروری است و تاکنون اقدامات خوبی در مازندران انجام شده است و برای اجرای این طرح توجه به تولید نهال ضروری است و ادارات کل منابع طبیعی باید بیشتر وارد عمل شوند.

عنایتی یادآور شد: از ظرفیت بخش خصوصی و بسیج جامعه کشاورزی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده شود و تشکل‌های غیردولتی را هم وارد عرصه کنیم و تاکنون هفت میلیون اصله نهال در استان تولید شد که در اجرای این طرح ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به عنوان دبیرخانه اجرای این طرح مردمی است و ادارات کل منابع طبیعی هماهنگی لازم را با مدیریت ترویج داشته باشند ودر کنار کاشت درختان باید به صنایع وابسته و کارخانجاتی که از مواد اولیه چوبی استفاده می‌کنند توجه شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.