1

۳۵۰ جهیزیه نوعروس بین زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام مازندران توزیع شد

  • کد خبر : 9786
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
۳۵۰ جهیزیه نوعروس بین زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام مازندران توزیع شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از توزیع ۳۵۰ جهیزیه بین زوجین تحت پوشش کمیته امداد این استان طی یک ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش “خط شمال” میثم معافی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه برپایی مراسم ازدواج آسان و توزیع جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد واقع در دانشگاه فذا آمل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه سنت نبوی پیامبر اکرم(ص) مبنی بر ازدواج آسان‌ در حال تبدیل شدن یک جنبش در کشور است و در واقع ازدواج آسان‌ یک فرهنگ ویژه است که باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه کرامت و شب ولادت امام رئوف ۳۰ زوج خوشبخت در شهرستان آمل برای تشکیل خانواده راهی خانه بخت شدند، عنوان کرد: طی ماهه اخیر ۳۵۰ جهیزیه به مبلغ هر جهیزیه حدود ۵۰ میلیون تومان با کمک خیران و مراکز نیکوکاری تهیه و به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد این استان اهدا شد که این امر استمرار دارد.

معافی با اعلام اینکه تاکنون یک هزار و ۶۵۰ جهیزیه به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به نوعروسان تحویل داده شد، بیان کرد: امسال نیز هر چقدر ازدواج داشته باشیم، جهیزیه داده می‌شود که خوشبختانه پشت نوبت نداریم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه بین مددجویان متقاضی از تسهیلات بدون کارمزد خبر داد و گفت: همچنین در راستای حمایت از این مددجویان ۱۵ میلیون تومان هدیه داده می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف راهبردی کمیته امداد را حمایت از خانواده‌های تحت پوشش عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۲ هزار نفر و با محاسبه بر تعداد اعضای خانواده آنها حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

معافی با بیان اینکه در جهت ایجاد اشتغال‌زایی تاکنون بالغ بر یک هزار و ۲۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ تسهیلات ارائه شد، افزود: امسال نیز در ادامه روند از حمایت ایجاد اشتغال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از محل استانداری اختصاص می‌یابد تا برای ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی در این استان فراهم شود.

گفتنی است، در این مراسم باشکوه ازدواج آسان به مناسب دهه کرامت و به یمن ولادت هشتمین اختر تابناک امام رضا(ع) به طور نمادین یک زوج تحت پوشش کمیته امداد شهرستان آمل با سفره‌ای ساده به عقد هم درآمدند و ۳۰ محموله جهیزیه نوعروس آماده و همراهی زوجین راهی خانه‌هایشان شده و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.