10

۱۵۰ میلیارد ریال خسارت اولیه سیل به تاسیسات آبرسانی غرب مازندران

  • کد خبر : 5359
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
۱۵۰ میلیارد ریال خسارت اولیه سیل به تاسیسات آبرسانی غرب مازندران
مدیر عامل آبفا مازندران در بازدید از مناطق سیل زده در غرب مازندران که با حضور تعداد زیادی از مسئولین اجرایی استان و از جمله در شهرستان چالوس انجام شد، از وارد آمدن ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت اولیه سیل به تاسیسات آبرسانی در غرب استان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” برارزاده در این خصوص اظهار داشت: بخشی از تاسیسات آبرسانی در نور ، چالوس ، آمل ، تنکابن و کلاردشت از مدار خارج شد که با این خسارات وارد شده کار برای بهسازی و یا تعویض تاسیسات در دستور کار قرار دارد .

وی تصریح کرد: سیل به ۲ کیلومتر خط انتقال در ۲ روستای شهرستان نور خسارات جدی وارد کرد و یک دهنه چشمه در این منطقه آسیب دید ، همچنین ۳ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال در ۴ روستای مرزن‌آباد شهرستان چالوس به همراه تاسیسات آبرسانی تخریب و ۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع هم در چند روستای شهرستان آمل از مدار خارج شد .

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: سیلاب به ۶ کیلومتر خط انتقال در ۵ روستا در شهرستان تنکابن و نیز یک باب مخزن ذخیره ۵۰ متر مکعبی آسیب وارد آورد و ۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در چند روستای شهرستان کلاردشت هم از مدار خارج شد و به تصفیه خانه کلاردشت هم خساراتی وارد آمد.

برارزاده با هشدار به ساکنینی که در مسیر رودخانه ها هستند و در روستاها و مناطقی که از لحاظ جوی ممکن است دچار بارندگی و سیلاب احتمالی شوند ، بیان داشت عملاً با توجه به وضعیت جوی و احتمال ناپایدار بودن هوا تا دوشنبه دهم مرداد ماه لازم است از سکونت در این مناطق پرهیز و نسبت به رهاسازی زباله در رودها و نهرها و رودخانه ها به طور جدی خودداری شود ، چون یکی از مهمترین دلایل ایجاد سیل و سیلاب را میتوان رهاسازی زباله ها و نخاله ها در رودخانه ها و نهر ها و بالطبع عدم پاکسازی و مشکلات ناشی از آن دانست و باید همگان در این خصوص دقت ویژه ای داشته باشیم .

وی در پایان افزود: تعدادی از این روستاها که در غرب مازندران خسارت دیده اند تحت پوشش آبفا نیستند اما به منظور رفع مشکلات آبرسانی در تمامی روستاهای سیل زده ضمن انتقال لوله های آبرسانی به این مناطق چندین دستگاه تانکر سیار آبرسان هم در این مناطق مستقر شد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.