12

یک پشتیبان در امور خیاطی نیاز به کمک دارد تا کمک کند

  • کد خبر : 9846
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
یک پشتیبان در امور خیاطی نیاز به کمک دارد تا کمک کند
رییس اتحادیه خیاطان و فرش بافان بانوان آمل با بیان اينکه در این اتحادیه ۴۵۰ خیاط با پروانه رسمی عضو بوده و فعالیت دارند، گفت: ۳۰۰ بانوی خیاط بدون پروانه در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ بانو بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند.

به گزارش “خط شمال” قدسیه هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: با توجه به سابقه ۲۱ ساله در حوزه خیاطی، طراحی و دوخت و درک مشکلات در این زمینه برای بانوان با مشارکت گروه جهاد دانشگاهی به برپایی نمایشگاه فن بازار و پوشاک مشاغل با حضور تولیدکاران متصل به مشاغل خانگی و دارای مرکز صنفی پرداخته شد که اولین بار در ایران با راه‌اندازی ۳۰ غرفه از تولیدکاران حرفه‌ای برپا شد.

وی افزود: این تولیدکاران هم کارگر در صنف خود دارند و هم مشاغل خانگی تحت پوشش آنها قرار دارند.

رییس اتحادیه خیاطان و فرش بافان بانوان آمل گفت: استقبال در حد تصور زیاد نبود ولی تا حد زیادی خیلی عالی بود چرا که یکسری از شرکت‌های بنام آمل در این نمایشگاه حضور رساندند که امیدواریم با آن صحبت‌ها به نقطه نظر برسیم.

این بانوی فعال با اشاره به حمایت از مشاغل خانگی ضمن تاکید بر پشتیبان بودن خود عنوان کرد: یک پشتیبان نیاز به کمک دارد تا کمک کند و همکاران و زنان خود را تحت پوشش قرار دهم بنابراین ضرورت بر حمایت از سوی فرماندار، نماینده مردم، سایر مسئولان ذی‌ربط حمایت کرد البته جا دارد در برپایی این نمایشگاه از فرماندار سابق و جدید، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری، اعضای شورای شهر، روسای اصناف و تعاون همکاری کردند قدردانی کنم تا این نمایشگاه آبرومندانه برگزار شد.

هدایتی ادامه داد: در این نمایشگاه هشت شهرستان مازندران یعنی بابل، ساری، بهشهر، نکا، تنکابن و بانوان فعال آمل حضور یافتند در کنار اینکه ۱۰ نفر از مجموعه پروانه داران زیر مجموعه اتحادیه خیاطان بانوان این شهرستان آمدند، بزرگترین معضل کارفرمایان در این حرفه در امر بیمه است با وجود تحت پوشش قرار دادن خیاطان زیردست متاسفانه خود کارفرما از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند نمی‌شود مگر اینکه خود را بیمه خویش فرما کند که مبلغ بالایی است.

وی در پایان تاکید کرد: در این زمینه طی نامه‌ای به مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران بر رسیدگی بیمه خیاطان دارای پروانه کسب رایزنی اولیه انجام و قول‌هایی داده شد که اکنون با تغییر مدیرکلی باید منتظر بمانیم چه تصمیمی گرفته می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.