3
در نشست خبرنگاران با نماینده مطرح شد؛

گلنگ‌زنی پروژه‌ای بدون مجوز در محمودآباد/ تعویض لوله‌های فرسوده نیازمند هزینه‌ای بیش از 500 میلیارد تومان است

  • کد خبر : 1548
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
گلنگ‌زنی پروژه‌ای بدون مجوز در محمودآباد/ تعویض لوله‌های فرسوده نیازمند هزینه‌ای بیش از 500 میلیارد تومان است
نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه نیروگاه برق ملاکلا بدون داشتن مجوز کلنگ‌زنی شد، گفت: در محمودآباد برای تامین برق؛ پایه‌های خوبی ریخته شد از جمله کلنگ‌زنی نیروگاه برق ملاکلا که زمینه آن مهیا شد اما زودهنگام کلنگ‌زنی شد چراکه قبل از انتخابات 98 بدون مجوز اقدام به این‌کار کردند.

ولی‌الله فرزانه عصر روز گذشته پنجشنبه 21 مرداد ماه در نشست با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای محمودآباد که در سالن اجتماعات شماره ۲ فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری روند کاری نیروگاه ملاکلا از وزیر نیرو متوجه شدم که این پروژه در مرحله مناقصه قرار دارد و عنوان شد تبصره یک ماده یک با احداث نیروگاه مخالفت کرد و نیاز به تغییر کاربری زمین دارد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای فوری با حضور استاندار به مسئولین امر برای تغییر کاربری زمین گفته شد، افزود: تغییر کابری و مناقصه پروژه با جدیت پیگیری و به اتمام رسید و امیدواریم با احداث این نیروگاه برق مشکل غرب مازندران حل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گلیرد محمودآباد پروژه‌ای بزرگ 230 کیلو ولت داریم که طی سلسه مراتب از نیروگاه به 230 کیلو ولت به 63 کیلو ولت و در نهایت به فشار ضعیف می‌رسد.

فرزانه ادامه داد: طی بازدید از پروژه گلیرد که با پیمانکار قوی در حال اجرا است متوجه معارض اجتماعی این طرح شدیم که با فرماندار قوی و اجرایی می‌توان کار را تمام کرد.

وی گفت: این پروژه از مسیری که عبور می‌کند در زمینی خواهد بود که فصل مشترک یکسری روستاهای آمل و محمودآباد است و متاسفانه صاحبان زمین‌ها موافقت نمی‌کردند و باعث ساکن شدن کار اجرایی پروژه شد که سعی در ارتباط‌‌ و تفاهم کار بین دو فرماندار هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با هدایت این حجم نیرو 63 کیلو ولتی به شهرک صنعتی تشبندان می‌توان برای این شهرستان برق مطمئنی داشته باشیم.

زمزمه‌های قطع برق تابستان در صحن مجلس مطرح شد

فرزانه خاطرنشان کرد: قبل از شدت گرفتن قطعی برق، مجلس، وزیر نیرو را خواست و علت زمزمه‌های قطعی برق در تابستان را پرس و جو کرد؛ وزیر نیرو در گزارش خود اینگونه اعلام کرد که حدود ۶۵ تا ۶۶ هزار مگابایت مصرف در کشور داریم و حدود ۵۷ مگابایت تولید که حداقل ۱۰ مگابایت کم داریم.

وی بیان کرد: تنها راه تامین مصرف بیشتر تولید برق است که با اقتتاح نیروگاه‌های متعدد در کشور پیگیری می‌شود اما چرا این مهم تحقق نیافت در دست بررسی خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این قطعی برق از تهران بوده و از مازندران نمی‌شود پیگیر بود؛ امسال قطعی آب تحت تاثیر قطع برق شد و همزمان با این اختلال به‌علت زنگ‌زدگی لوله‌ها شاهد گل‌آلود شدن آب و سرازیر شدن به منازل شهری و روستایی هستیم.

فرزانه یادآور شد: طی چند روز گذشته مشغول برداشت برنج در استان‌های شمالی هستیم و کشاورزان می‌دانند که برنج بلافاصله بعد برداشت باید در فر گرم کارخانه قرار گیرد و اگر این اتفاق نیوفتد شالی بند بند و تبدیل به نیم‌دانه می‌‌شود و زحمت یکساله از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: با پیگیری دو نماینده از استان‌های شمالی؛ معاون وریز نیرو وعده افزایش سهم این استان‌ها از برق را داده است.

تعویض لوله‌های فرسوده نیازمند هزینه‌ای بیش از 500 میلیارد تومان در مازندران

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص حل مشکلات آب در سطح شهرستان قدم‌های خوبی برداشته شد، تصریح کرد:‌ ارتباط با آب منطقه‌ای در استان برقرار کردیم و با تعیین پیمانکار چاه را حفر شد.

فرزانه افزود: ما در مازندران به‌سختی آب تامین می‌کنیم از روش‌هایی مانند حفر چاه یا استفاده از آۤب سدها اما در شهر و روستاها قابلیت مصرفی ندارد چراکه شبکه‌ها ما قدیمی است.

وی بیان کرد: لوله‌ها آهنی و فرسوده است که این فرسودگی آلودگی موجود را پدید می‌آورد؛ این تغییر و تعویض در بافت فرسوده لوله‌ها در حال حاضر نیازمند بودجه بیش از 500 میلیارد تومان در مازندران دارد.

درخواست تعطیلی دو هفته‌ای مازندران قابلیت اجرایی ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر تعطیلی یک برنامه‌ای می‌خواهد و درخواست تعطیلی دو هفته‌ای در مازندران قابلیت اجرایی ندارد.

فرزانه گفت: ملزومات تعطیلی این است که بتوانیم برای کارگر هم شرایط تعطیلی را مهیا کنیم تا از زندگی روزمره خود باز نماند.

وی تاکید کرد: دو راه برای کنترل کرونا و شیوع آن وجود دارد اولی اینکه واکسن به اندازه کافی توزیع شود و دوم آموزش دادن به مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها است متاسفانه امروزه عادی انگاری در بین مردم موج میزنه که ناامید کننده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید از مقصد جلوی ورود مبدا را گرفت از مازندران جلوی ورود تهرانی‌ها گرفته شود.

حق‌طلبی و مطالبه‌گری از وظایف اصلی یک رسانه است

فرزانه تصریح کرد: آگاهی و بصیرت‌دهی مردم؛ فصل مشترک بین نهضت حسینی و نهضت خمینی بوده بنابراین یکی از مهمترین نقش‌های خبرنگاران آگاهی‌دهی و روشنگری در جامعه است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری نقش دیگر رسانه است که باید به‌درستی در آن ایفا نقش کند، گفت: کار برای خدا لذت بخش بوده و قلم شما اگر برای خدا باشد؛ لذت بخش خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خبرنگاری یک هنر و خلاقیت است، افزود: در حال حاضر فضای مجازی به‌گونه‌‌ای آلوده است و اگر در فضای مجازی چیزی مطرح می‌شود باید از روی حقایق باشد.

فرزانه خاطرنشان کرد: انتقاد باید با رعایت انصاف باشد اینگونه مطالب ماندگار است.

وی یادآور شد: خبرنگار می‌تواند کم حال مسئولین باشد تا برخی مدیران که در حال ساخت موانع هستند با انتقاد درست هدایت شوند.

مدیران قوی شهری پیشرفته خواهند داشت

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: همیشه مدیران اجرایی هستند که از نمایندگان مجلس کار می‌کشند؛ هر چقدر ما مدیران اجرای قوی داشته باشیم و پروژ‌ه‌های مختلف ارائه دهد؛ نماینده می‌تواند کمک کند نقش خود را بهتر ایفا و پیگیری مطالبات کند.

فرزانه در پایان گفت: نمایندکان همانند تیغ دو لبه هستند؛ در کار اجرا دخالت کنیم؛ عنوان می‌شود وظیفه شما نیست اگر دخالت نکنیم می‌گویند که چرا دخالت نکردید بنابراین ما یک بازوان اجرایی با نام مدیران شهرستانی داریم که می‌توانند در پیشرفت شهر کمک حال باشند.

گفتنی‌ست؛ در پایان این مراسم از خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان محمودآباد توسط نماینده مجلس تجلیل و تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.