2
امام جمعه سرخ‌رود:

گشت ارشاد مدیران شکل گیرد/ الزام پایبندی به قانون در مساله حجاب

  • کد خبر : 8495
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۳۰
گشت ارشاد مدیران شکل گیرد/ الزام پایبندی به قانون در مساله حجاب
امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه باید گشت ارشاد مدیران شکل گیرد، گفت: کلاس آموزشی ارشادی باید برای برخی از مدیران گذاشت، از نیامدن به نماز جمعه‌ها تا برخی که مسائل که دیده می‌شود؛ از مدت‌ها قبل به اصناف و دیگر ادارت ذی‌ربط گفتیم اما کاری انجام نشد که برگرفته از بی‌اعتقادی‌ها است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه این هفته با بیان اینکه مادران و خواهران انقلابی ما امروز به میدان آمدند و خواستار برخورد با بی‌حجابی شدند، اظهار داشت: از صاحبان رستوران‌ها، کافه‌‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مسئولان شهرک‌ها، مغازه‌داران و دیگر اصناف خواستار رعایت حجاب و عفاف هستیم، اگر رعایت شود، ما خدمت می‌رسیم و تشکر خواهیم کرد.

وی افزود: اگر شئونات اسلامی را رعایت کردید که تشکر می‌کنیم اما اگر ببینیم رویکردی غیر از رویکرد دینی و تفکر انقلابی داشته باشید، قطعا شما را ساکت خواهیم کرد.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته با مسئولین و کارگزاران نظام و تاکید ایشان بر مسائل اقتصادی و شعار سال، گفت: شعار اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست یعنی اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم تاثیر می‌گذارد و نمونه آن در موضوعات مربوط به ازدواج و اشتغال و مسکن است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از جوانان ما به‌علت دغدغه اقتصادی تن به ازدواج نمی‌دهند؛ تورم و بی‌ثباتی اقتصادی باعث شده خانه‌دار شدن برای قشری از جامعه به آرزو تبدیل شود و همه اینها اهمیت شعار سال را نشان می‌دهد.

وی افزود: ما در طول یکی دوساله اخیر به‌صورت مداوم در مورد وابستگی اقتصاد کشور به دلار صحبت کردیم؛ مقام معظم رهبری هم آویزان بودن اقتصاد کشور به دلار را مطرح کردند، علی‌الخصوص شرکت‌های دولتی.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: حال این سوال پیش می‌آید آیا گران شدن خودرو و محصولات پتروشیمی و پالایشگاه در همین چند روزه که از شعار سال می‌گذرد، دهن کجی به شعار سال نیست؛ چرا این شرکت‌ها که دولتی هستند باید براساس دلار قیمت‌گذاری کنند؟

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: رئیس جمهور محترم حضرت آیت‌الله رییسی فرمودند باید با متخلفانی که با نرخ ریال کالا تولید کرده و با دلار عرضه می‌کنند، برخورد شود؛ ما می‌گوییم رییس جمهور محترم، مخاطب این بایدها شما هستید.

وی بیان کرد: مخاطب مبارزه با فساد که مقام معظم رهبری فرمودند و باعث ناامیدی جامعه می‌شود، نیز شما هستید، مخاطب ثبات در تصميم‌های اقتصادی شما و تیم اقتصادی شماست.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: مگر می‌شود، شورای رقابت در مورد قيمت خودرو یک چیز بگوید و سخنگوی اقتصادی وزارت صمت ابراز تاسف کند؟ مخاطب اصلی شعار سال در کنترل تورم شما هستید و تنها با گفتن باید کار درست نمی‌شود.

پشت خیلی از این بی‌حجابی‌ها سیاسی است

اقدام و عمل می‌خواهد و حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه بخشی دیگر بیانات رهبر پیرامون حجاب بود که یکی از دغدغه‌های اصلی امروز جامعه دینی و ارزشی ماست، افزود: ایشان فرمودند حجاب محدودیت شرعی و قانونی است یعنی هر شخصی از این اصول و خط قرمز تخطی کند، هم بی‌قانونی کرده و هم کار خلاف شرع؛ امام خامنه‌ای فرمودند پشت خیلی از این بی‌حجابی‌ها سیاسی است.

وی تصریح کرد: قابل توجه بسیاری از عزیزان و مسئولین که حجاب را فقط مقوله فرهنگی می‌دانند، اتفاقا حجاب یک موضوع چند بعدی است، هم فرهنگی،هم امنیتی و سیاسی و اجتماعی؛ بعضی از مسئولین مقوله حجاب را فقط به موضوع فرهنگی تنزل ندهند تا از خود رفع مسئولیت کنند.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد که رییس ستاد امر به معروف، آیت‌الله صدیقی می‌فرمایند مجلس جلوی طرح حجاب و عفاف را گرفته است؛ چرا باید اینگونه باشد، هدف‌تان چیست، چرا از ترس مرگ می‌خواهید خودکشی کنید؟

حجت‌الاسلام تقی‌زاده عنوان داشت: آیا سیاسی‌کاری و محافظه‌کاری و جلب‌آرا برای انتخاب در میان است؟ حتما باید امام جامعه ورود کند و خود را سیبل قرار دهد تا شما متوجه شوید؛ پس تشخیص‌تان کجا رفته؟ مجلس باید پاسخگو باشد.

مردان در امر حجاب وظیفه سنگین‌تری دارند

وی با اشاره به اینکه در هفته قبل از نقش بانوان پیرامون حجاب سخن گفتیم اما مردان در امر حجاب وظیفه سنگین‌تری دارند، گفت: مگر آیه قرآن نمی‌فرماید “يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا” چرا برخی مردان اینقدر بی‌غیرت شده‌اند که نسبت به بی‌حجابی و بی‌حیایی زنان و دختران‌شان بی‌تفاوت هستند و برخی بی‌غیرت توصیه به بی‌حجابی هم می‌کنند.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: مگر امیرالمومنین در قضیه اختلاط زن و مرد، به این چنین مردان بی‌غیرتی نفرمود “لَعَنَ اللَّهُ مَنْ لا يَغَارُ” (خداوند لعنت کند شخص بی غیرت را) حقیقتا اگر مردی به دنبال رضایت خداوند و عاقبت بخیری اهل و عیال خود است، باید غیرت داشته باشد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: رهبر انقلاب اشاره به عجله صهیونیست‌ها برای نابودی داشتند؛ انگار با این بحران و آشفته بازاری که در درون این رژیم جعلی وجود دارد، پیش از موعد ۲۵ سال قرار است، نابود شود ان شالله؛ در این چند روز اخیر حماقت‌هایی انجام دادند، حملاتی به سوریه کردند که منجر به شهادت دو تن از عزیزان ما شد؛ به خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما خواسته ما جواب دندان‌شکن و محکم است؛ نیروهای نظامی فقط به گفتن انتقام‌گیری، آن هم بدون سر و صدا نباید بسنده کنند؛ انتقام باید سخت و کوبنده باشد، صدای انتقام باید به گوش تمام بدخواهان برسد.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: این وحشیان فقط با انتقام سخت به سوراخ‌های خود فرار می‌کنند؛ نباید فرصت و خیال جسارت را به این‌ها داد؛ منتظر انتقام سخت عزیزان نظامی هستیم ان شالله.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه با اشاره به تقارن بهار طبیعت، بهار قرآن و بهار کشاورزی افزود: ما مردم کشاورز و مستضعفی داریم که آیه قرآن فرموده هدف و نهایت ظهور امام زمان (عج) برای دولت پا برهنگان و ضعیفان است.

خواستار حمایت دولت از کشاورزان هستیم

وی اذعان داشت: ما از دولت مردمی و انقلابی انتظار داریم؛ برخی از مسئولان ذی‌ربط که سال گذشته هیچ حرکتی برای کشاورزان نکردند، هنوز برداشت برنج سال گذشته در گوشه انبارهای کشاورزان است، ما منتظر تصمیم انقلابی دولت هستیم.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: به فکر خودتان نباشید؛ به جای برنامه‌ریزی برای برخی از کالاهای خودتان، به فکر مردم باشید؛ این‌‌ها هفته بعد در روز قدس شرکت کرده و مشت‌ها را گره خواهند کرد، این‌ها تحت ولایت رهبری و سرباز خالص این نظام هستند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر نیرو در دیداری که داشتیم قول‌هایی داده بودند البته متاسفانه هیچ‌یک از مسئولین دولتی را اینجا ندیده‌ام که انتظار داریم که بیشتر حضور داشته باشند؛ منتظر مدیرعامل آب منطقه‌ای هستیم، نسبت به آب تعللی صورت گیرد، کشاورزی نابود خواهد شد.

وی در پایان گفت: متذکر می‌شوم که متوجه باشید که خدایی‌نکره نسبت به آب کشاورزی و سوخت مشکلی پیش نیاید، امروز مردم به شما نیاز دارند، زودتر به دست مردم برسانید؛ آقای نماینده سری به ما بزنید و بیایید حرف و درد دل مردم را گوش کنید.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.