5

کوهستان‌های مازندران برفی می‌شود

  • کد خبر : 12730
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کوهستان‌های مازندران برفی می‌شود
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در هشدار جوی سطح زرد، از بارش‌های ‌رگباری، رعدوبرق و بارش برف در مناطق کوهستانی خبر داد.

به گزارش “خط شمال” احمد اسدی در این خصوص با اشاره به ورود سامانه بارشی به مازندران زمان فعالیت این سامانه بارشی را از بعد از ظهر چهارشنبه ۱۹ مهرماه تا عصر پنج شنبه ۲۰ مهر سالجاری در کل استان عنوان کرد.

وی با اشاره به نوع مخاطره گفت: بارش باران (گاهی رگباری)، وزش باد نسبتا شدید موقتی، رعدوبرق پراکنده، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات مه آلود و در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف، احتمال تگرگ و مواج  شدن دریا مورد انتظار است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به اثر مخاطره افزود: آبگرفتگی معابر و جاری شدن روانآب محلی به‌ویژه در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‏ ‌ای کم مقاوم پیش‌بینی می‌شود.

وی در توصیه‌ای یادآور شد: احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم اسکان در کنار رودخانه‌‏ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.