6
رییس مجلس شورای اسلامی:

کارنامه غیر قابل قبول در حوزه اداری کشور/ اقتصاد دولتی موجب فساد و ناکارآمدی می‌شود

  • کد خبر : 2075
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کارنامه غیر قابل قبول در حوزه اداری کشور/ اقتصاد دولتی موجب فساد و ناکارآمدی می‌شود
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در حوزه اداری و جریان بروکراسی که بر کشور حاکم است باید اقرار کنم و به خودم و بقیه مسئولین بگویم ما اداره بدی در کشور کردیم؛ این کارنامه قابل قبول نیست و این زیبنده این مردم نیست؛ مشکلات ما از نداشتن مدیران شجاع، امین و با درایت و ضعف مدیریتی است؛ ناکارآمدی اشباع شده یعنی اگر مسئولی نباشد یا اگر باشد و تصمیمی نگیرد کارها بهتر پیش رود.

محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای شهر سرخ‌رود شهرستان محمودآباد با بیان اینکه جایی که امروز ایستادیم پایه‌های آن در زمان دفاع مقدس ساخته شد، اظهار کرد: اگر ملتی با اراده و باور بر سنت‌های الهی و با رهبری با همین باورها حرکت کند خداوند پیروزی آن را تضمین کرده است.

وی افزود: تمام سیستم بروکراسی‌های بی‌ربط در زمان دفاع مقدس از جلوی پای همه برداشته شد؛ ما گاهی علم بعضی چیزها را داریم اما مهارت آن را نداریم و آموزش ما ذهنی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمان جنگ بروکراسی اداری مانع افرادی که آموزش ندیده بودند یا سن آن‌ها کم بود؛ نشد و نتیجه آن منجر به موفقیت‌های فعلی شد اما امروز در حوزه صنایع نظامی با صنایع پیشرفته دنیا رقابت می‌کنیم؛ در حوزه کارهای عادی خود در ابتدایی‌ترین موضوع می‌مانیم که اینجاست ضعف مدیریت و ضعف باورها خود را نشان می‌دهد.

قالیباف ادامه داد: در بحث داعش جوانان ما نشان دادند و بر میدان آمدند از انقلاب، امنیت و حفظ ناموسشان قهر نکردند و جوانان امروز نشان دادند برای نظام و انقلاب و مردم باز هم جان می‌دهند؛ آنهایی تا آخر پای انقلاب نظام و کشور هستند که طعم فقر را چشیده باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بنده و همه همکارانم در مجلس یازدهم بر اساس قانون اساسی نماینده همه مردم ایران هستیم و نماینده حوزه انتخابیه نیستیم و امروز از این منظر با شما سخن می‌گویم؛ ما متعهد هستیم در مجلس صدا و نماینده یکایک مردم ایران باشیم و بر این نظام بروکراسی اداری نظارت و آن را کارآمد کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی بین سه قوه لازم است اما کافی نیست، هماهنگی که منجر به هم‌افزایی نشود و هم‌افزایی که اثرش را در حل مشکلات مردم نبینیم، هیچ خاصیتی ندارد.

قالیباف بیان کرد: اولین تصمیمی که در مجلس داریم مصمم هستیم در اصلاح نظام اداری کشوری قانون‌گذاری انجام دهیم که موانع را از سر راه مردم برداریم چراکه تا اقتصاد دولتی باشد فساد و ناکارآمدی وجود دارد؛ خود تحریمی‌های داخل کشور بیشتر تحریم‌های دشمن است.

وی اظهار داشت: امروز جوان ما بخواهد کاری شروع کند برای دریافت مجوز ماه و سال‌ها بدود و هزینه‌های جانبی دیگر انجام دهد تا شاید بتواند مجوز بگیرد؛ سیستم اداری به‌جای تسهیل‌گری مانع جلوی پای مردم می‌گذارد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب قانون طرح تسهیلات کسب و کار که روز گذشته در مجلس تصویب شد یعنی دیگر قرار نیست مردم دنبال دریافت مجوز بدوند و در پنجره‌ای در فضای مجازی ایجاد می‌شود اطلاعات را وارد کنند و مجوز بگیرند و دیگر لازم نیست به پیچ و خم ادارات رفت و آمد کنند.

قالیباف تصریح کرد: دیگر لازم نیست‌ مردم در نظام اداری کشور بدوند و قرار است آن‌ها دنبال مردم بدوند؛ طرح مربوط به  تولید مسکن  که مبتنی بر توان و حضور مردم است روز گذشته به دولت ابلاغ شد و برای این قانون بیش از ۹ ماه در مجلس بر آن متمرکز بودیم؛ ما در مجلس کارهای اساسی و جدی شما را نمایندگی می‌کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: البته ما موضوعات محلی را حتما دنبال می‌کنیم اما مهم‌تر از آن ارزش پول ملی ماست تا هر روز قدرت خرید مردم پایین تر نیاید، در مجلس مصمم هستیم تا ناترازی‌ها را در استفاده از انفال عمومی کنترل کنیم، یارانه که در بخش‌های مختلف داده می‌شود عادلانه نیست‌ و مجلس مصمم  است میدان را برای کار آفرینان و حمایت از محرومین و مستضعفین و حمایت از کسانی کار آفرین و تولید ثروت می‌کند از آ‌ن‌ها حمایت کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به جوانان عزیز می‌گوییم نباید بایستید تا ما سراغ شما بیایم بلکه این حق شماست تا از ما مطالبه و طلبکاری کنید، با همه وجودم عرض می‌کنم که اگر ما یک برنامه ۵ ساله با این مدار و با این باورها داشته باشیم کشور ما به ثبات و آرامش اقتصادی می‌رسد و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.