7
هم‌زمان با دومین سال‌روز شهادت سردار دل‌ها:

پیش‌همایش ملی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • کد خبر : 2704
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰:۱۳
پیش‌همایش ملی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه مازندران برگزار شد
هم زمان با فرا رسیدن دومین سال‌روز شهادت سردار دل‌ها، پیش‌همایش ملی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار اکبرنژاد از فرماندهان دوران دفاع مقدس و محور مقاومت، دكتر حشمت‌اله علی‌نژاد سرپرست دانشگاه مازندران و جمع کثیری از دانشگاهیان در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ دکتر علی‌نژاد در این مراسم با تاکید بر این نکته که سردار سلیمانی در مقام یاری‌کننده، نصرت‌دهنده دین و ولایت‌مداری، یک الگوی تمام عیار است، سلوک، منش و طرز تفکر او را دلیل اصلی تبدیل‌شدن به یک مکتب جاودانه تبدیل عنوان کرد و جامعیت، عقلانیت دینی، صفای باطن و لطافت روحی در کنار صلابت و حماسه‌سازی در میدان جنگ نسبت به دشمنان را از مهم‌ترین پایه‌ها و ارکان مکتب حاج قاسم خواند.

سرپرست دانشگاه مازندران در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و ولایت‌مداری، اخلاص مهربانی و مقاومت در برابر دشمنان را از عمده‌ترین ارکان شخصیت سردار دل‌ها دانست و با تاکید بر میزان تاثیرگذاری ایشان در صدور انقلاب اسلامی به منطقه و جهان، سردار سلیمانی را نماد توسعه و نهادینه‌کردن نرم‌افزار بسیج، مقاومت و ولایت‌مداری در جهان دانست.

دکتر علی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در ترویج مکتب سلیمانی اشاره کرد و با تاکید بر این‌که دانشگاه‌ها باید مکتب سلیمانی را تئوریزه کنند، مدیریت کشور را با تکیه بر مکتب سلیمانی قابل تحول دانست و با بیان این‌ نکته که آموزش مکتب سلیمانی باید در دانشگاه‌ها و مدارس آغاز شود، بررسی و تحقیق در ابعاد گوناگون زندگی، شخصیت، منش و عملکرد سردار سلیمانی را یک وظیفه همگانی دانست.

سردار سلیمانی با تبعیت از ویژگی بارز حضرت زهرا(س)، خود را سرباز مقام ولایت می‌دانست

حجت‌الاسلام موسی مستقیمان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، رشادت، مدیریت، توان‌مندی و تدبیر را بخشی از ابعاد گسترده شخصیت سردار سلیمانی در نگاه دوست و دشمن عنوان کرد و با اشاره به تاثیرپذیری این شهید از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زهرا(س) را برترین و ممتازترین مدافع ولایت دانست که سردار دل‌ها نیز با تبعیت از این ویژگی بارز، خود را سرباز مقام ولایت می‌دانست.

حجت‌الاسلام مستقیمان با تاکید بر این‌که امیدوارم بتوانیم سهم خود را در تحقق و گسترش این مکتب ایفا کنیم، از همگان خواست تا با بررسی دقیق ابعاد مختلف این شخصیت الهی، از ایشان به‌عنوان یک الگو در زندگی خود بهره ببرند.

سردار سلیمانی، یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق نفوذ و اقتدار ایران در منطقه و جهان بود

سردار اکبرنژاد از فرماندهان دوران دفاع مقدس و محور مقاومت نیز در این مراسم به تبیین ابعاد مختلف شخصیت سردار سلیمانی در منطقه و جهان پرداخت و با اشاره به تحولات گسترده منطقه و تلاش‌های دشمنان از پیش از جنگ جهانی اول در خصوص تسلط بر ایران، موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و ذخایر موجود در آن را از یک‌سو و محوریت جهان اسلام از سوی ایران را از طرف دیگر از مهم‌ترین دلایل تلاش مذبوحانه دشمن در این اقدامات دانست.

یادگار دوران دفاع مقدس با تاکید بر این‌که ایران همیشه مورد توجه دشمنان بوده که این امر نیز به‌واسطه نفوذ گسترده در میان کشورهای مختلف است، از سردار سلیمانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق این نفوذ و اقتدار در منطقه و جهان یاد کرد و نقش این سردار سرافراز را در خنثی‌کردن توطئه دشمنان، بسیار مهم و حیاتی خواند.

یادآور می‌شود: در ابتدای این مراسم که به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی و با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه مازندران و بسیج اساتید استان مازندران برگزار گردید، دکتر مرتضی علویان دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه و استان مازندران و نیز دبیر همایش ملی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، به ارایه گزارشی از روند برگزاری این همایش و مقالات ارایه‌شده در آن پرداخت. ارایه مقاله علمی با موضع همایش توسط دکتر نادر رازقی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و مدیحه‌سرایی سیدعسگری داداش‌نژاد مداح اهل بیت(ع)، از دیگر برنامه‌های این پیش‌همایش ملی بود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.