3
به‌مناسبت هفته دولت:

پروژه‌های عمرانی شهر سرخ‌رود با اعتبار بیش از 419 میلیارد ریال افتتاح شد

  • کد خبر : 5630
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
پروژه‌های عمرانی شهر سرخ‌رود با اعتبار بیش از 419 میلیارد ریال افتتاح شد
پروژه‌های عمرانی شهر سرخ‌رود با اعتبار بیش از 419 میلیارد ریال صبح امروز با حضور علیزاده فرماندار محمودآباد، حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود، کبود شهردار، اعضای شورای اسلامی سرخ‌رود و بخشداران و دیگر مسئولان و مدیران شهرستان افتتاح شده است.

به گزارش “خط شمال” مهندس محسن کبود فیروزجایی شهردار سرخ‌رود در مراسم افتتاح پروژه‌های شهر ضمن گرامیداشت هفته دولت و خیر مقدم به مسئولان شهرستانی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم باید الگو و سرلوحه کار ما باشد، اظهار داشت: در طول یکسال عملکرد شهر سرخ‌رود در حوزه پروژه‌های عمرانی 610 میلیارد ریال اعتبار تعیین کرده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به خرید ماشین‌آلات در حوزه خدماتی مجموعه شهرداری تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان اقدام به خرید تجهیزات در بخش خدمات شهری کردیم که می‌تواند کمک کار خوبی برای خدمت‌گزاری باشد.

شهردار سرخ‌رود ادامه داد: در حوزه پسماند که همه شامل هزینه است با خرید دستگاه سیمی‌تریلر و جمع‎‌آوری دپو موقت باعث رفع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد انگیزه و پویایی و سرزندگی برای شهروندان خواهد داشت، طی یکسال اخیر با توجه به خرید امکانات و تجهیزات انباشت زباله در شهر نداریم، حمل زباله‌ها هیچ‌گونه آلاینده زیست محیطی نداشته و باعث توسعه پایدار در شهر می‌شود.

کبود ادامه داد: در حوزه پروژه عمرانی، پروژه‌های شاخصی در حال انجام است از جمله دیوار حائل رودخانه هراز در ضلع غرب و شرق تا انتهای رودخانه، هزار نام شناخته شده‌ای در کشور بوده که با ایجاد بسترهای مناسب و آماده‌سازی زیرساخت‌ها باعث جذب گردشگر و توریست در منطقه خواهد شد.

وی افزود: دیوار حفاظتی ضلع غرب و شرق را با پیش‌بینی اعتبار 200 میلیارد ریالی در دست اقدام و اجرا قرار دادیم، در انتهای رودخانه هراز نیز یک پل گردشگری که اتصال خیابان 20 متری سلامت را به وصل می‌کند، طراحی کردیم که در دست مطالعه است تا در کوتاه‌ترین زمان با انتخاب سرمایه‌گذار اجرایی شود.

شهردار سرخ‌رود گفت: در سواحل بحث 20 متری سلامت و اسکله تفریحی را مصوب کردیم که این خروجی عالی بالغ بر هزار میلیارد هزینه دارد که درآمد پایدار برای شهر خواهد داشت.

کبود خاطرنشان کرد: در دوره ششم شورای اسلامی ضمن اینکه موضع خود را نسبت به خدمات و اجرای پروژه‌ها در دست اقدام داریم بلکه برای دوره‌های پیش‌رو نیز در حال مطالعات زیربنایی هستیم که این بسته‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری می‌تواند در سالیان در فرآیند توسعه درآمدزا باشد.

وی یادآور شد: به دنبال جذب سرمایه‌گذار و گردشگر و توریست هستیم تا توسعه پویا را در شهر شاهد باشیم، کمربندی سرخ‌رود ظرف یکسال 2300 متر با اعتبار 270 میلیارد ریالی احداث و با نام سردار سلیمانی به بهره‌برداری رسید.

شهردار سرخ‌رود با اشاره به اجرای 123 هزار متر مربع روکش آسفالت در شهر اظهار کرد: شهر سرخ‌رود با 550 هکتار این عدد بسیار بالا بوده و این اقدام تنها برای خدمت‌رسانی بهتر به همشهریان است.

کبود از اجرای 3 فاز تعریف شده برای اجرای پروژه‌ها در این شهر خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، جمع‌آوری آب‌های سطحی، روکس آسفالت، آسفالت و پیاده‌روی سازی در این 3 فاز با تامین اعتبار 160 میلیارد ریال انجام و به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: ایجاد کانال جمع آوری آب های سطحی برنامه ریزی شد و مجموعا بالغ از 75 میلیارد ریال در این خصوص هزینه شد، در حوزه پیاده‌رو سازی 150 میلیارد ریال فقط برای ایجاد فرش در مجموعه داخل شهری تامین شده است.

شهردار سرخ‌رود تصریح کرد: این اقدامات از کارهای اساسی و قابل پیگیری مجموعه شهرداری و خدمات شهر است، در بحث روشنایی معابر نیز اقدامات مناسبی با اعتبار 140 میلیارد ریال صورت گرفت چراکه نگاه ما این است که باید شهری روشن در شب داشته باشیم برای آرامش بیشتر شهروندان.

کبود اظهار داشت: 27 واحد مجتمع آپارتمانی و 100 میلیارد ریال درآمد غیر منقول به درآمدهای شهرداری در عید امسال اضافه شد، نگاه ما نگاه توسعه‌ای آینده است، این اندوخته‌ها در زمان مشکلات قطعا کمک حال شهرداری خواهد بود.

وی عنوان کرد: یک واحد و هیئت سرمایه‌گذاری شهرداری در هفته آینده با 10 بسته تعریف شده افتتاح خواهد شد، تا با معرفی سرمایه‌گذار با توجه به میزان سرمایه آن‌ها سریع‌تر اقدامات صورت گیرد.

شهردار سرخ‌رود با اشاره به پایان سال 98 و استارت برنامه بلند مرتبه سازی در این شهر افزود: با هماهنگی لازم با راه و شهرسازی، فرمانداری اقدام کردیم اما متاسفانه فرآیند طولانی شد، براساس ساختار گردشگری شهر این برنامه را انجام دادیم و به نتایج خوبی امروز رسیدیم چراکه فرآیند خوبی در انسجام سخت و ساز خواهیم دید.

کبود فیروزجایی در پایان گفت: در حوزه فرهنگی نیز با نگاه و همت امام جمعه شهر و بخش سرخ‌رود اقدامات خوبی از جمله یادواره شهدا و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی صورت گرفت.

کلنگ‌زنی 19 پروژه عمرانی در محمودآباد

روح‌الله علیزاده فرماندار محمودآباد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در سطح شهرستان شاهد به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های عمرانی و کلنگ‌زنی 19 پروژه هستیم.

وی یادآور شد: انباشت مطالبات مردم برای این دولت بسیار افزایش پیدا کرده و این دولت عدالت محور است، این مردم لایق ارائه بهترین خدمات هستند.

احداث پارک بانوان در سرخ‌رود

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: از اقدامات شایسته شهرداری و شورای اسلامی سرخ‌رود تشکر می‌کنیم و آینده‌نگری شهردار قطعا باعث توسعه شهری خواهد شد.

وی گفت: با همدلی، همراهی و همکاری همه مسئولان می‌توان عملکرد و نتایج عالی را دید، مطالبه به حق احداث پارک بانوان در این شهر کمترین کار برای خواهران انقلابی و مادران خواهد بود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: شهر باید برخوردار از امکانات عالی برای ارائه به همشهریان باشد تا در محیطی امن زندگی کنند و این کمترین کار برای آن‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان با تاکید بر کلنگ‌زنی چهار بانده شدن محور سرخ‌رود-آمل خاطرنشان کرد: مطالبه جدی مردم این شهر باید در هفته دولت انجام شود که نیازمند توجه فرماندار شهرستان به این موضوع است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.