7
امام جمعه محمودآباد:

وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 13962
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب اسلامی است
امام جمعه محمودآباد در خصوص 27 آذر، هفته وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت دکتر مفتح، گفت: نام‌گذاری روز ۲۷ آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه؛ نیاز ضروری جامعه ما بوده و است، چراکه وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام  سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشتند: با توجه به حضور عزیزان بهداشت و درمان در میز خدمت مصلی و تاکید این دلسوزان بر تذکر و هشدار به عموم مردم نسبت به مراقبت و پیشگیری در مواجهه با بیماری‌ها جا دارد چند جمله‌ای راجب به برخی از بیماری‌های غیر واگیر که جمع قابل توجهی از مردم ما را گرفتار کرده صحبت کنیم بنابراین طرح غربالگری چند بیماری در دستور کار دولت از آبان امسال، سال ۱۴۰۲ قرار گرفته که تقاضا و درخواست عزیزان بهداشت و درمان این است که تمامی شهروندان در پویش ملی سلامت شرکت کنند که با مراجعه به مراکز بهداشت و درمان منطقه جهت آزمایشات مورد نظر فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و بیماری ریوی بطور رایگان از خدمات این مراکز برخوردار شوند.

وی افزود: عزیزان مطلع باشند ۳۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان مازندران مبتلا به فشار خون بالا و ۲۰ درصد افراد مبتلا به دیابت هستند و ۳۸ درصد دارای اضافه وزن، مبتلایان به چربی خون هم 47 درصد هستند که حدود 40 درصد افراد به دلیل مراجعه نکردن به موقع به مراکز بهداشتی درمانی خبر از بیمار ی های خود ندارند.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: در سطح شهرستان محمودآباد هم هفت هزار و سیصد و پنجاه نفر مبتلا به بیماری دیابت و دوازده هزار نفر گرفتار بیداری فشار خون می باشند و هفت هزار و هشتصد نفر مبتلا به اختلال چربی خون می باشند که تحت مراقبت هستند.

حجت‌الاسلام جباری عنوان داشت: بانویی که ۱۸ سال بیشتر عمر نکرده چگونه این همسر صاحب منزلت و مقام و نام آوری شده یکی از سوالات مهم در اذهان مردم است لذا برخی ها میگویند شاید مقام و منزلت فاطمه زهرا (س) به خاطر دختر پیامبر اکرم (ص) یا همسر علی مرتضی بودن و یا مادر ائمه اطهار بودن است؟

وی خاطرنشان کرد: جواب مطلب اولاً این است هر چند نسبت فاطمه زهرا (س) به عنوان دختر رسالت و همسر ولایت و مادر امامت جزو بالاترین فضیلتها و عالیترین گرافتها برای یک فرد است اما مقام و منزلت فاطمه زهرا تنها به خاطر انتسابش به پیامبر یا ائمه اطهار نیست چرا که انتساب‌ها هرگز نمی تواند چنین عظمت و منزلتی را خلق کند.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: بلکه مقام و شأنیت آن بزرگوار بخاطر معرفت ایمان، تسلیم ، یقین، رضا، اخلاص و تقوای بالای آن حضرت بوده است. شایستگی های معنوی او باعث گزینش و انتخاب بالای آن حضرت بوده است. نه دختر نبوت و همسر ولایت و مادر امامت بودن به او شخصیت داده باشد.

حجت‌الاسلام جباری بیان داشت: شخصی به امام مجتبی فرزند حسن خانم عرض کرد شما چقدر با عظمت و عز یزید حضرت فرمودند: این عزت ایمان است که در من مشاهده می‌کنید آنچه باعث بزرگی زهرای مرضیه شده را اپیامبر اکرم در روایتی به سلمان فارسی در وصف دخترش فاطمہ فرموند: يا سلمان: “إِنَّ ابْنَتِي فَاطِمَةَ(س) مَلَأَ اللَّهُ قَلْبَهَا وَ جَوَارِحَهَا إِيمَاناً إِلَى مُشَاشِهَا” ای سلمان همانا خداوند متعال قلب و جوارج دخترم فاطمه را ازت ایمان پر کرده است وقتی کسب مقام به خاطر ایمان شده، راه برای همه باز است.

وی در ادامه در خصوص روز 27 آذر، هفته وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت دکتر مفتح در سال ۱۳۵۸ گفت: اختصاص روز ۲۷ آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه؛ نیاز ضروری و مبرم جامعه ما بود و همچنان هست چون وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب خونبار اسلامی بوده و همچنان است.

امام جمعه محمودآباد افزود: در صورت وجود این عامل یعنی وحدت دستاورها محفوظ و سرمایه ها از آسیبها در امان و نیل و دسترسی به اهداف و آرمانها امکان پذیرتر خواهد بود بنابراین هر اقدامی که در ابعاد گوناگون نظام باعث حفظ وحدت گردد از با فضیلت‌ترین اعمال و اولویت دار ترین عناصر تقویت و حفظ کشور و نظام و نهاد و سیستم خواهد بود.
حجت‌الاسلام جباری بیان کرد: وحدت نه تنها یک ارزش اجتماعی و بلکه یک نیاز اجتماعی است شکست‌های بزرگ تاریخ ریشه در همین موضع فقدان وحدت دارد؛ ننگ جامعه بشری و بین المللی که قانون حق وتوی پنج کشور آمریکا، انگلیس، روسیه فرانسه، چین، چون این قانون نزدیکترین و شبیه ترین مساله به قانون جنگل یا حاکمیت زندگی در جنگ و میان حیوانات است.
وی در پایان یادآور شد: قانونی که بیشترین نفع و سودش را رژیم صهیونیستی برده، ٤٥ بار حق وتو به نفع اسرائیل از سوی آمریکا که یک رکود بی نظیر است آقای گوترستی که از سال ۲۰۱۷ مسئولیت دبیرکلی سازمان ملل را پذیرفت تاکنون اولین بار بود از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل استفاده کرد کہ در تمام عمر سازمان در ۹ بار کلا این ماده بکار گرفته شده زمان استفاده از این قانون هم در صورتی است که صلح جهانی به خطر بیفتنده این فاجعه انسانی اصلا دیده نمی‌شود.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.