2

واکسیناسیون ۲۱ درصد کودکان/ کرونا جان ۱۷ مادر باردار را گرفت

  • کد خبر : 3370
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
واکسیناسیون ۲۱ درصد کودکان/ کرونا جان ۱۷ مادر باردار را گرفت
سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران پوشش واکسیناسیون دوز سوم جمعیت بالای ۱۲ سال را ۴۸ درصد در استان ذکر کرد و گفت: ۲۱ درصد دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال واکسن زدند.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ عباس علیپور صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تولیت ۳۰ تا ۳۵ درصد سلامت برعهده علوم پزشکی است، افزود: باید در کارگروه‌های مختلف مسائل بهداشتی و مرتبط با سلامت بررسی و رصد شود و برای رفع مشکلات در این کارگروه‌ها برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان گفت: هدف اصلی پزشک خانواده این است که سلامت جامعه دارای متولی مشخصی باشد و برای ارتقای آن برنامه ریزی و تلاش کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد بالایی از جمعیت استان تحت پوشش پزشک خانواده هستند وباید از بستر پزشک خانواده برای ارتقای سلامت استفاده کنیم و قرار است این طرح بستری برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر باشد.

علیپور یادآور شد: استانداردهایی برای پزشک خانواده تعریف کردند که با واقعیت‌ها و امکانات ما تناسب ندارد ولی طبق مصالحی، پزشک خانواده در برخی مناطق فعال شد و سرانه تخصیصی جوابگوی پوشش پرسنلی پزشک خانواده نیست و باید بین منابع و مصارف تطبیق ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران خواستار همراهی و مشارکت سازمان‌های بیمه گر شد و گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات پزشک خانواده از محل صندوق‌های بیمه‌ای است درحالی که مجبوریم این اعتبارات را برای بخش غیرپرسنلی هزینه کنیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم بستر الکترونیکی فراهم کنیم تا مردم خدمات خود را در آن ببینند و از سوی دیگر سطح رضایتمندی مردم را از خدمات افزایش دهیم.

علیپور با اظهار اینکه بیش از دو میلیون و ۷۹۵ هزار نفر جمعیت ثبت شده دریافت واکسن داریم، گفت: بیش از دو میلیون و ۳۵۳ هزار نفر نوبت اول واکسن را دریافت کردند که ۸۴ درصد کل جمعیت استان واکسینه شدند.

وی گفت: در جمعیت بالای ۱۲ سال بیش از ۹۵ درصد جمعیت واکسن تزریق کردند و ۸۹ درصد این گروه سنی نیز نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند و ۴۸ درصد این قشر دوز سوم را دریافت کردند و ۲۱ درصد دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال ۲۱.۴ درصد واکسن زدند.

علیپور اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و ۹۱۷ مادر مبتلا به کووید در استان شناسایی شدند و از این تعداد پنج هزار و ۸ نفر سرپایی و ۹۰۸ نفر بستری شدند و ۱۷ نفر به دلیل کرونا فوت کردند و هفت مورد مرگ مادران باردار خارج از بیماری کرونا سال جاری در استان ثبت شده است.

وی گفت: دو مادر فوت شده مازندرانی نبودند و غیربومی بودند که مرگ آنها در استان ثبت شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.