3
امام جمعه محمودآباد:

واقعه عاشورا و کربلا به تکرار بازنگری شود/ ماندگاری اربعین در طول تاریخ جهان

  • کد خبر : 11643
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
واقعه عاشورا و کربلا به تکرار بازنگری شود/ ماندگاری اربعین در طول تاریخ جهان
امام جمعه محمودآباد گفت: واقعه عاشورا و کربلا به تکرار برای همه نسل‌ها بازنگری شود چراکه اربعین حسینی در طول تاریخ جهان ماندگار است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین به‌عنوان یک امر خاص برای سیدالشهدا در عالم وجود رقم خورده و خود عاشورا به‌عنوان حادثه خاص اربعینی خداوند برای آن در نظر گرفته است که در طول تاریخ ماندگار و تک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی خاص سیدالشهدا و عاشورای او افزود: عاشورا یک معدنی تمام نشدنی است و نهفته‌های زیادی در آن وجود دارد که نمی‌توان طی حتی چند سال آن‌طور مناسب برای هر دوره و نسلی باشد؛ استخراج شود.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه باید بازنگری‌های مکرر در مورد واقعه عاشورا انجام شود، گفت: طبق فرموده قرآن کریم نگاه دوباره باید به تکرار و واکاوی فروان نسبت به واقعه عاشورا انجام داده و رخدادهای اساسی عالم نسبت به خلقت آسمان و زمین مطالعه شود.

حجت‎‌الاسلام جباری تصریح کرد: اگر حسین (ع) نبود، این همه جایگاه‌های تبیینی برای اسلام عزیز و رسالت پیامبر ایجاد نمیشد؛ حسین به تمام معنا هزینه شد تا تبلیغ دین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اربعین‌ها باید تکرار شود تا خون در دل دشمنان اسلام به جوش آید و چشمانشان کور شود بنابراین رسانه‌های آنان جز کوچکی از اربعین و زائران را به نمایش می‌گذارند.

مطالبه مردم حضور میدانی مدیران در بطن جامعه است

امام جمعه محمودآباد در ادامه با اشاره به دیدار رییس جمهور با مقام معظم رهبری افزود: این دیدار مباهات آفرین بود و رهبر نسبت به این دولت تمجید کردند به خاطر حضور میدانی در بین مردم و جامعه که طی  دو سال گذشته انجام شد.

حجت‌الاسلام جباری با تاکید بر اینکه مطالبه مردم این است که مدیران ارشد خود را در بطن جامعه ببینند، یادآور شد: این موضوع توسط رییس جمهور به تمام معنا به تصویر کشیدند و رهبر نیز فرمودند دولت باید تا شرایط مطلوب به این رویه خود ادامه دهد.

وی عنوان داشت: مردم باید احساس کنند که مدیران ارشد از خودشان هستند؛ مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات اقتصادی و تورم باید برای مردم کاهش یابد و شرایط مطلوب شود.

امام جمعه محمودآباد در پایان اظهار کرد: در تمام سال‌ها، رژیم صهیونیستی فریبکارانه همه همت خود را بکار گرفت تا ایران را در سازمان‌های بین‌المللی محکوم کرده و جلوی تولید موشک‌های نقطه‌زن ما را بگیرد که اینگونه تلاش‌ها بی‌فایده بود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.