1

واقعه عاشورا در تاریخ همیشه تکرار خواهد شد

  • کد خبر : 1664
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
واقعه عاشورا در تاریخ همیشه تکرار خواهد شد
امام جمعه سرخ‌رود گفت: عبرت‌های ارزشی و مزین شده به تقوای الهی عاشورا كه خود انقلابی جهانی است بايد برای همگان ترسيم و تکرار شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی سرخ‌رود برگزار شد، با بیان اینکه تقوای عاشورایی یعنی از عافیت طلبی‌های نفس عبور کرده و با تاسی از عبرت تاریخی آن به هوای نفس چیره شده و دل در گرو حق تعالی بدهیم، اظهار کرد: عبرت‌های ارزشی و مزین شده به تقوای الهی عاشورا كه خود انقلابی جهانی بوده نيز بايد برای همگان ترسيم شود تا هر فردی از اين فاجعه دردناک كربلا درس بياموزد.

وی افزود: تقوای عاشورایی یعنی بنده خدا شدن و از بندگی شیطان رهیدن، دل در گرو حق تعالی دادن و صدای جان خدا را شنیدن چراکه عبرت‌های تاریخی فراوانی وجود دارد تا بتوان سره را از ناسره و صراط را از ناصراط و نور را از ظلمت تشخیص داد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: در تاریخ معاصر ما شاهد فرار بسیاری از مسئولان در جای جای جهان بوده‌ایم آن روز رئیس جمهور تونس اين فرد پس از بيست و چند سال ظلم، جنگ با دين، حجاب و ارزش‌های اسلامی در يک كشور مسلمان با خفت و خواری و ربودن 1.5 تن طلا از تونس گريخت كه اين مسئله‌ای قابل توجه است و امروز شاهد فرار اشرف غنی از افغانستان بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: در طول تاريخ يزيدها، هيتلرها، رضاخان‌ها و صدام‌ها همواره بوده‌اند و در عالم چند صباحی نيز به جولان پرداخته‌اند اما چون رفتار ظالمانه آن‌ها بر خلاف حق و حقوق طبيعی و شرعی است و با فطرت انسانی نيز مغايرت دارد، در نهايت محكوم به ضلالت و نابودی می‌شود.

وی گفت: پس از فرار رئيس جمهور تونس، به دل سران عرب لرزه افتاده و به فكر افتاده‌اند چراكه آنان شاهد انقلاب و موج حق‌طلبي در ايران و بيچارگي شاهنشاه ايران نيز بوده‌اند و به همين خاطر است كه هراسان شده‌اند.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: در کشور عزیزمان ایران نیز شاهد فرار محمد رضا پهلوی بوده‌ایم که هم ایشان و هم پدرشان بدترین ظلم و جنایت را بر علیه ایران کردند؛ رضاخان در دوران خود به هر وسيله‌ای به جنگ با ارزش‌ها و مقدسات دين اسلام رو كرد و حجاب از سر زنان و عمامه از سر روحانيون كشيد و مساجد، عزاداری و روضه‌خوانی را تعطيل كرد اما چه شد جز اينكه ايمان و مراسم‌ مذهبی پررنگ‌تر شدند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه بیان کرد: در حالی‌كه ملت‌های محروم از گرسنگی در حال تلف شدن هستند سبيل‌های دشمنان اسلام و مسلمين با پول برخی كشورهای مسلمان چرب می‌شود كه با اين وصف مسلمانان بايد بيدار و هشيار شوند تا گور همه ظالمان و مفسداني كه گلوي ملت‌ها را می‌فشارند‌ را بكنند.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری آغاز هفته دولت را داریم، افزود: تقارن این مناسبت با بررسی صلاحیت گزینه‌های وزارت خانه‌ها، تقارن مبارکیست ان شالله که مجلس محترم هر چه سریعتر رسیدگی و رای اعتماد را به انجام برساند و شروع کار دولت با تمام توان و ظرفیت آغاز شود.

امام جمعه سرخ‌رود تاکید کرد: دوره کنونی قطعا دوره مطالبه‌گری جبهه انقلاب خواهد بود، به‌عبارتی کار ما برای آغاز دولتی در تراز انقلاب‌ آغاز شده است البته این مطالبه‌گری باید همان چیزی باشد که رهبر انقلاب در مورد آتش به اختیار فرمودند.

حجت‌السلام تقی‌زاده گفت: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگیی خودجوش و تمیز است و به معنای بی‌قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست؛ در حال حاضر در بخش‌های مختلف شاهد نابسامانی هستیم که طبق اولويت باید به آن رسیدگی شود و یکی از بخش‌ها بحث دارو و درمان کرونا است.

وی با بیان اینکه کدام مدیریت باعث شده ما به روزی ۵۰۰ الی ۶۰۰ جانباخته برسیم و هر دو یا سه ماه دچار پیک جدید کرونا شویم، افزود: کدام مدیریت پول‌های اختصاص یافته به بخش دارو و درمان را به داروهای بی‌اثر در زمینه کرونا اختصاص می‌دهد؛ مافیای دارو چه کسانی هستند که خون مردم را در شیشه کرده‌اند؛ در هفته پیش رو، روز پزشک را داریم که جا دارد از همه پزشکانی که برای سلامتی جامعه از جان خود مایه گذاشتند، کمال تشکر و قدردانی را انجام دهیم.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: اما یک سؤال جدی که در دوران کرونا وجود دارد چرا به درمان‌ها و پزشکان طب سنتی توجه لازم نشد و اینکه الحمدالله دیدیم که رئیس جمهور محترم به‌صورت میدانی وارد عرصه شدند و کاملا محسوس و ملموس مشکلات مردم را در این زمینه دیدند و در جهت رفع آن قدم‌های خوبی برداشتند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: در بحث واکسیناسیون هم اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و با تسریع این روند شاهد فروکش کردن تعداد تلفات باشیم و عزیزان مطمئن باشند آن چیزی که باعث تسريع روند واکسیناسیون شد، تولید واکسن داخلی بود که بعد از آن مسیر واردات تسهيل شد و الا بسیاری از کشورها که وابسته‌ به سیاست‌های آمریکا هستند با وجود دریافت پول از دادن واکسن از جمله کشور هند خودداری کردند.

وی تاکید کرد: این هم از تدابير مقام معظم رهبری بود، هر چند رسانه‌های معاند چیز دیگری را این روزها می‌خواهند نشان دهند که البته کار هميشگی آن‌هاست که با دروغ پراکنی، بذر یاس و نااميدی و تحقیر را در کشور پخش کنند.

تحولات بزرگ در عرصه سیاسی افغانستان

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه این روزها شاهد تحولات بزرگ در عرصه سیاسی افغانستان هستیم که موجب بیم و امید است، افزود: آمریکا با ادعای جنگ با طالبان ۲۰ سال در افغانستان حضور داشت،۲۵۰ هزار نفر از مردم افغانستان کشته شدند، صدها میلیارد دلار از سرمایه افغانستان هزینه کرد، دولت‌های وابسته به آمریکا، یکی پس از دیگری آمدند و رفتند، منابع افغانستان را به تاراج برد، مردم افغانستان را بدبختر کردند و هنگامی که دیدند، بودنشان دیگر توجیهی برایشان ندارد با ذلت از این کشور فرار کردند.

حجت‌السلام تقی‌زاده اظهار داشت: به‌عبارتی این سرانجام همه کشورهایی است که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و امنیت وارد آن‌ها می‌شود و بعد از سال‌ها نه امنیتی حاصل می‌شود نه صلح و با به جای گذاشتن ویرانی از آن خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: از طرفی بیم آن می‌رود که درگیری‌ها موجب شود مردم بی‌گناه زیادی از بین بروند، خانه و کاشانه مردم ویران شود، فقر و گرسنگی باعث رنج مردم مسلمان افغانستان شود اما از طرف دیگر امید آن می‌رود که با خروج آمریکا، صلح و ثبات پایدار در افغانستان ایجاد شود و دولت وفاق ملی با حضور تمام اقوام و مذاهب شکل بگیرد و جمهوری اسلامی ایران تمام توان و قدرت خود را برای ایجاد حکومت‌ مستقل‌ در افغانستان انجام خواهد داد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: عده‌ای که در زمان جنگ با داعش و دفاع از حرم، مدام در کشور سم پاشی می‌کردند و مدافعان حرم و حریم را مورد طعن و کنایه قرار می‌دادند، تهمت‌های بسیار زشتی به‌ آن‌ها می‌زدند که خداوند از سر تقصیر آن‌ها نگذرد، دل خانواده‌های مدافع حرم را سوزاندند؛ حالا ژست نگرانی و دفاع از مردم مظلوم افغانستان را گرفته‌اند و طبق معمول در حال موج سواری از اتفاقات، برای خوشحالی اربابان آمریکایی و انگلیسی خود هستند که قطعا دروغ آن‌ها از برخوردهای دوگانه‌ ای که دارند، کاملا پیدا است.

حجت‌السلام تقی‌زاده با بیان اینکه ماجرای عراق و سوریه کاملا با افغانستان متفاوت است، ادامه داد: از طرفی در افغانستان دولت وابسته به آمریکا حضور داشت که هیچ درخواستی برای کمک از ایران نداشت و از طرف دیگر مردم و ارتش‌ این کشور انگیزه‌ای برای جنگ با طالبان و دفاع از دولت وابسته و مزدور خود نداشتند که در عرض کم‌تر از یک ماه کل افغانستان به دست طالبان افتاد، در افغانستان هیچ مزدور و جنگ جوی خارجی وجود نداشت، طالبان امروز با تمام خوبی و بدی از بطن جامعه افغانستان برخواسته است و نکته دیگر که با اعلام خودشان‌ تحدیدی برای امنيت همسایگان علی الخصوص ایران نیستند.

وی در پایان با اعلام اینکه ماجرای افغانستان را به عنوان آئینه عبرت آن‌هایی که دل در گرو غرب، علی‌الخصوص آمریکا دارند می‌دهیم، گفت: آمریکائی‌ها در زمان خروج حتی سگ‌هایشان را هم به همراه خود بردند اما به دل بستگان خود هیچ اعتنایی نکردند و آن‌ها را کمتر سگ حساب کردند و به حال خود گذاشتند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.