6
گلایه و درخواست امام جمعه سرخ‌رود از رییس جمهور؛

واردات برنج در فصل برداشت ممنوع شود/ ضرورت نظارت دولت بر دلالان و واردکنندگان برنج

  • کد خبر : 11007
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
واردات برنج در فصل برداشت ممنوع شود/ ضرورت نظارت دولت بر دلالان و واردکنندگان برنج
امام جمعه سرخ‌رود ضمن درخواست از رییس جمهور در خصوص توجه به فروش برنج مازندرانی‌ها با قیمت مناسب، خواستار ممنوع شدن واردات برنج در فصل برداشت محصول شد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خط شمال ضمن اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر دولت انقلابی در راستای توسعه کشور در عرصه‌های مختلف از جمله داخلی، بین‌المللی و دیپلماسی همانند موضوعات هسته‌ای اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل کشت برنج و بهار کشاورزی در مازندران هستیم، درخواستی داشتیم که حداقل در ایام برداشت محصول و زمان فروش برنج، محصول وارداتی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: از رییس جمهور انقلابی درخواست دارم با وجود اینکه مردم از شما راضی هستند، در خصوص فروش برنج کاستی‌هایی صورت گرفته و محصول دست کشاورز ماند.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: برنج سال گذشته به دلیل تنزل قیمت همچنان در انبار کشاورز ماند اما نمی‌دانیم آقای رییس جمهور چرا معاون اول شما دستور به خرید برنج می‌دهد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: سال گذشته چندین برابر ظرفیت برنج وارد کشور شد حال علت واردات مجدد چیست؟ چه داستانی در پشت پرده وجود دارد که اینگونه بی‌رویه واردات داریم؟ کشاورز باید چکار کند.

وی با تشکر از استاندار ولایی مازندران گفت: بنده درخواست و توصیه می‌کنم به داد کشاورز برسید چرا هنوز قیمت مناسبی برای برنج استان ما در نظر گرفته نشد؟ آیا واقعا با توجه به افزایش قیمت تمامی نهاد‌های کشاورزی درست است که برنج یا خریده نشود یا با قیمت 60 تا 65 هزار تومان به فروش برسد.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان داشت: آقای رییس جمهور از شما عاجزانه تقاضا دارم تا خود به موضوع خرید برنج مازندران ورود کنید چراکه با توجه به گرانی نهاده‌ها، کمبود آب و بالا بودن دستمزد کارگر واقعا ظلم به کشاورز نیست.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با تاکید بر اینکه آقای رییسی شما یادگارِ ماندگارِ شهید سلیمانی هستید، افزود: شما در مسیر ولایت هستید و ما از شما درخواست دارم نسبت به خرید بدون واسطه برنج و واردات بی‌رویه اقدامی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پای دلالان برنج باید از میدان خرید محصول کشاورز قطع شود، چرا متولیان خرید ورود نمی‌کنند، برنج با رنج و مشقت فراوان کشاورزی که پای این نظام و انقلاب همیشه هست، بدست می‌آید.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: کشاورزانی که با امید به خدا برنج کشت می‌کنند و هر ساله بعد از برداشت، مقداری از محصول را در راه رضای خدا خیرات و مقداری با نام امام حسین (ع) در ماه پر برکت محرم به کوری چشم دشمن، اطعام‌دهی کردند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: مردم ولایی مازندران ریشه در انقلاب دارند و پای ولایت تا آخرین نفس ایستاده‌اند و محرم امسال آن را ثابت کردند، شهید، جانباز و آزاده داده‌اند.

وی از آقای رییسی به‌عنوان یار و یاور رهبر عزیزمان درخواست کرد که به داد کشاورز و کشاورزی در استان ولایی مازندران برسید.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان با اشاره به کارهای بزرگی که در عرصه منطقه‌ای و سفر استاندار به روسیه انجام شد، افزود: انتظار ما این است که در موعد معین خرید برنج از کشاورز انجام شود تا پای دلالان از مساله قطع و شاهد واردات بی‌رویه برنج نباشیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.