1

هفته وحدت، فرصتی برای دشمن‌شناسی است/ وحدت امت اسلامی؛ رمز آزادی قدس شریف

  • کد خبر : 17273
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
هفته وحدت، فرصتی برای دشمن‌شناسی است/ وحدت امت اسلامی؛ رمز آزادی قدس شریف
نام‌گذاری هفته وحدت از سوی حضرت امام (ره) نشانه دوراندیشی برای وحدت در جوامع اسلامی بود بنابراین هفته‌ وحدت یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های اسلامی است که هدف اصلی آن‌هم تقویت اتحاد، انسجام و همدلی بین مسلمانان عالم است.

به گزارش “خط شمال” اسلام به عنوان مکتب جامع و جاوید، همان گونه که عرصه دعوت خویش را به قوم و ملت خاصی محدود نکرده است، اتحاد امت اسلامی را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خویش قرار داده و عقد اخوت دینی را میان فرزندان امت اسلام جاری کرده است. وحدت اسلامی که قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام محسوب می شود، از دیرباز دست خوش توطئه های دشمنان قرار گرفته است. استعمارگران خارجی و ایادی داخلی آنان که قوّت خود را در ضعف جوامع اسلامی می جویند، برای غارت منابع و ثروت های ملل اسلامی، سعی در فرو ریختن جوّ اعتماد و فضای برادری حاکم میان ملل اسلامی داشته اند.

امروز تفرقه و اختلاف بزرگ‌ترین مانع پیشرفت و تعالی بین ملت‌های مسلمان برشمرده می‌شود اگرچه ریشه این اختلافات به دسیسه‌های نظام سلطه برمی‌گردد که همچنان به دنبال تضعیف و سیطره برجهان اسلام هستند، لذا هفته وحدت فرصتی است تا مسلمانان و جوامع اسلامی به نقاط مشترکشان که همانا قرآن کریم و سیره نبوی (ص) است، بازگردند.

وجه مشترک تمامی رهنمودهای پیامبراسلام بر پرهیز از تفرقه‌گرایی،چنددستگی ، حذر از کینه توزی و وحدت و همدلی و محبت مومنان به یکدیگر استوار است. در تمام رهنمودهای وحدت آفرین ایشان؛ فرد، فرد امت اسلامی مخاطب قرار گرفته‌اند و اصل اتحاد، در تاکیدات پیامبر سفارشی همگانی است که افراد را در همه سطوح در بر می گیرد.

تمکین از رهنمودهای مقام‌معظم رهبری،پذیرش اصول قانون اساسی ،تاکید بر مشترکات مذهبی،فرهنگی و ملی اهرم های موثری در  افزایش وحدت ملی است،به موازات این امر البته بـرخـورد قاطع بـا برخى افراد که بدون توجه به اهمیت ارتقای وحدت ملی سعى در  ایجاد تفرقه دارند ضروریست و باید به جد مانع از ایجاد خسارات احتمالی برگشت ناپذیر تضعیف وحدت ملی شد.

ارزش وحدت و اتحاد از دیدگاه قرآن

حفظ وحدت در صدر اسالم، موجب انسجام و فشردگى مسلمانان شد. آنها در پرتو همین همدلى و هماهنگى توانستند برخیل دشمنان مختلف فائق آیند و به امتیازات فوق العاده دست یازند، چرا که قرآن به آنها فرموده بود» :واعتصموا بحبل اهلل جمیعا و ال تفرقوا واذکروا نعمت اهلل علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا؛ و همگى به ریسمان خدا (قرآن و اسالم و هرگونه وسیله رحمت) چنگ زنید و پراکنده نشوید، و نعمت خدا را بر خود به یاد آورید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان شما الفت ایجاد کرد، و به برکت نعمت او برادر شدید. قرآن تفرقه و اختالف را در ردیف عذابهاى آسمانى عنوان کرده و میفرماید» :قل هو القادر على ان یبعث علیکم عذابا من فوقکم او من تحت ارجلکم او یلبسکم شیعا و یذیق بعضکم باس بعض؛ بگو خداوند قادر است که از بال یا از زیر پاى شما، عذابى بر شما بفرستد،یا به صورت دسته هاى پراکنده شما را با هم بیامیزد و طعم جنگ و اختلاف را به هر یک از شما به وسیله دیگرى بچشاند.

وحدت امت اسلامی؛ رمز آزادی قدس شریف

رژیم صهیونیستی بیش از ۷۶ سال است که در سایه اختلافات و تفرقه‌های موجود در جهان اسلام، ظلم و ستم فراوانی را به فلسطینیان روا می‌دارد که نمونه آن جنگ غزه است. اسرائیل غاصب می‌خواست رژیم جعل خود را از نیل تا فرات گسترش دهد اما با مقاومت مردم و بیداری اسلامی که در بین مسلمانان شکل گرفته است در اهداف خود شکست خورده و به دور خود دیوار کشیده است.وحدت کشور‌های اسلامی و عربی کلید رمز آزادی قدس شریف بوده و ملت‌های مسلمان با اتحاد و یکپارچگی خود می‌توانند ضمن اینکه مانع از کشتار بیش از پیش مردم فلسطین شوند، آزادی‌سازی سرزمین فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی را محقق کنند.

در واقع باید گفت عدم اتحاد صحیح و واقعی کشور‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان بهترین زمینه ممکن را برای رژیم صهیونیستی فراهم آورد تا بیشترین میزان ظلم و ستم را علیه فلسطینیان انجام بدهد. شاهد آن هم درگیری‌ها، کشتار و جنگ‌های کوتاه و بلندی بود که در طول بیش از ۷۶ سال گذشته بر مردم فلسطین تحمیل شده است. جنگ‌هایی که تا امروز موجب شهید و زخمی شدن هزاران نفر از مردم فلسطین شده است.

در حقیقت باید به این نکته بسیار مهم و حساس اشاره کرد که رویکرد دوگانه و یا بهتر بگویم که استاندارد دوگانه جامعه جهانی و دنیای غرب در برخورد با جنگ غزه و کشتار نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی موجب شده تا سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی از محاکمه در مجامع و نهاد‌های قضایی بین‌المللی به کشتار فلسطینیان مشغول باشند.

بر کسی پوشیده نیست که آزادی فلسطین در گرو نابودی رژیم صهیونیستی است و نابودی «اسرائیل» و استکبار جهانی مستلزم اتحاد تمام عدالت خواهان و ظلم ستیزان عالم به خصوص کشور‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان با یکدیگر است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=17273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.