4
از زیر تا بم شهرداری سرخ‌رود در گفت‌وگو با شهردار:

نگاه مطالبه‌گری به‌عنوان یک فرهنگ جاری شود/ ساخت طرح بین‌المللی اسکله تفریحی در ساحل سرخ‌رود

  • کد خبر : 992
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
نگاه مطالبه‌گری به‌عنوان یک فرهنگ جاری شود/ ساخت طرح بین‌المللی اسکله تفریحی در ساحل سرخ‌رود
شهردار سرخ‌رود گفت: مطالبه‌گری از جمله اقدامات مهم شهرداری است تا در حوزه‌ای که کار می‌کنیم؛ اتفاقات خوب رقم بخورد.

مهندس محسن کبود فیروجایی در گفت‌وگو با قلم شمال؛ با اشاره به خونگرم و مهمان‌پذیر بودن شهروندان سرخ‌رودی اظهار کرد: فرهنگ درست، مهربانی مردم و شرایط اقلیمی شهر برای من بسیار جالب و حائز اهمیت است.

وی با ابراز خرسندی از آشنایی با آداب و رسوم مردم سرخ‌رود افزود: اظهار نظرات مثبت شهروندان نسبت به مدیریت شهری نشان دهنده این است که مردم خود را در توسعه شهری سهیم می‌دانند.

شهردار سرخ‌رود تصریح کرد: برخی از مطالبات مردمی از حوزه شهرداری خارج است همانند ساخت دانشگاه اما قطعا پیشرفت علمی و توسعه این امر کمک حال نهاد شهرداری خواهد بود و اگر زمینه‌ای باشد قطعا همکاری خواهیم داشت.

کبود خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری؛ خدمات روزانه به‌عنوان یک تکنیک انجام می‌شود مانند جمع‌آوری زباله و پاکسازی و شاداب‌سازی فضای سبز که جزو زیبایی محیط به حساب می‌آید.

وی با توجه به دغدغه مردم در خصوص مشکلات قطعی آب شرب گفت: رفع این مشکل در حوزه مدیریتی شهرداری نیست اما با همکاری اداره آب و فاضلاب در صدد رفع این معضل در سطح شهری هستیم چراکه آۤب مایه حیات است.

شهردار سرخ‌رود ادامه داد: براساس نگاه و برنامه‌ریزی در بخش تراز آبی رفع مشکل پیش‌رو در دستور کار قرار گرفته و تاکنون اقدامات خوبی انجام شد.

کبود توجه به توسعه گردشگری در شهر ساحلی سرخ‌رود را امری مهم دانست و افزود:‌ زیبایی نمای ظاهری شهر همراه به تعمیم زیرساخت‌ها با آن برای جذب گرشگر بسیار مهم است و خوشبختانه طی یکسال اخیر اقدامات خوبی از جمله نورپردازی در سطح شهر در این راستا صورت گرفت.

وی وظیفه اصلی نهاد شهرداری را برنامه‌ریزی برای دورنمای بلند مدت شهر سرخ‌رود عنوان کرد و گفت: شروع سال ۱۴۰۰ را با انجام پروژه‌های نیمه تمام در ضلع جنوب و شمال سال گذشته آغاز کردیم که یکی از این اقدامات آسفالت کوچه‌های فرعی بود که حدود ۱۰۰ مکان مشخص شده در حوزه شهری انجام شده است.

شهردار سرخ‌رود یادآور شد: با همدلی و وفاق شهروندان با نهاد شهرداری اقدامات برنامه‌ریزی شده به خوبی انجام می‌شود و به انتقاد سازنده در خصوص توسعه شهری احترام می‌گذاریم.

کبود تصریح کرد: مدیریت شهری نگاهش به شهروندان است؛ رضایت مردم ما را در سریع‌تر رساندن کارها در سطح شهر یاری خواهد کرد.

ایجاد خیابان ۲۰ متری سلامت در سرخ‌رود

وی در ادامه از ایجاد ۲۰ متری سلامت در این شهر خبر داد و افزود: این خیابان از نهر شیرا تا انتهای حوزه شهری سرخ‌رود تایید شد و با نگاه به گردشگری سلامت و رونق اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است؛ ماه آینده اقدام به گرفتن پیمانکار پروژه خواهیم کرد.

شهردار سرخ‌رود تصریح کرد: ساخت اسکله تفریحی در ساحل سرخ‌رود به عمق ۵۰۰ متر در داخل آب و در کنار نهر هراز که یک طرح بین‌المللی است؛ مطرح شد که استارت این کار زیبا به‌زودی زده خواهد شد.

کبود گفت: بهسازی دیوار حفاظتی رودخانه هراز و تبدیل آن به منطقه گردشگری در ضلع شمال و احداث پل کابلی برای ایجاد توسعه شهری و پایدار در سرخ‌رود در حال انجام است.

شهردار سرخ‌رود با بیان اینکه در راستای توسعه شهری خدمات، امکانات و تجهیزات به مجموعه شهرداری اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲ ناوگان شهرداری به آتش‌نشانی برای افزایش روند رو به رشد مجموعه اضافه شد.

کبود در پایان با اشاره به اینکه بودجه سال جدید تحویل داده شد و طبق آن برنامه‌ها و اقدامات را پیش خواهیم برد، گفت: به‌عنوان یک دستگاه زیرساختی با در کنار هم بودن شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب خواهیم بود که این مجموعه با نگاه بلند مدت در راستای توسعه پایدار شهری عمل خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.