9

نماز جمعه پرچم‌دار جهاد تبيين در جامعه است

  • کد خبر : 5200
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۵۳
نماز جمعه پرچم‌دار جهاد تبيين در جامعه است
امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه نماز جمعه پرچم‌دار جهاد تبيين در جامعه است، گفت: به برکت نظام اسلامی؛ نماز جمعه در ایران اسلامی احیا شد و با تاکیدات و توصیه‌های امامین انقلاب هر روز پویاتر و تاثیرگذارتر ادامه پیدا کرد.

به گزارش”خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: در ارتباط با اهمیت فرضیه نماز جمعه، نکاتی فراوانی می توان ارائه کرد اما تعابیر امام راحل عظیم الشان خود بیانگر عظمت این عبادت بزرگ الهی است.

وی افزود: امام خمینی(ره) تعبیرهای زیادی برای جایگاهی نماز جمعه به کار برده اند و در دیدارها و پیام های خود از عناوینی همچون دژ مستحکم، سنگر اسلامی، امر مهم، فریضه وحدت آفرین و دشمن شکن، نماز پرصلابت جمعه، فریضه الهی، نماز وحدت بخش و … یاد کرده اند.

امام جمعه سرخ رود ادامه داد: هر کدام از این تعابیر حکمتی دارد،و البته در دنیای امروز حکمت این تعابیر، بیشتر خود را نشان می دهد در دنیای امروز که که دشمنان داخلی و خارجی و منافقین،به هر راه و روشی می خواهند در بصیرت و آگاهی جامعه اختلال ایجاد کنند و معروف را در جامعه ضعیف کنند و منکر را در جامعه ترویج دهند،حقیقتا نماز جمعه سنگر است.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: نماز جمعه پرچم دار جهاد تبيين در جامعه است؛ به تعبیر امام‌ راحل عظیم الشان منصب امامت جمعه،یعنی تماس روحانیت با ملت، از یک طرف امام جمعه باید در آگاهی بخشی،بصیرت افزایی،و به طور کلی احیای جامعه در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و احکام و…گام بردارد و از طرف دیگر،امام جمعه و نهاد نماز جمعه باید ملجأ و مأوای مردم باشد،صدای مردم باشد،تکیه گاه مردم باشد و اگر اینطور باشد،به فرموده حضرت امام راحل نماز جمعه می شود یکی از مهم ترین دست آودرهای انقلاب اسلامی.

وی گفت: حقیقتا نگاه ها و انتظارات از امام جمعه و نماز جمعه بسیار بالاست مقام معظم رهبری درباره سلوک عملی ائمه جمعه و نحوه ارتباط آنان با مردم فرموده اند: رفتار و عمل ائمه جمعه باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از آن دین، تقوا، صداقت و انقلابی گری را استشمام کنند.اینها وظیفه امام‌ جمعه و نهاد نماز جمعه را بسیار سنگین می کند،که از خداوند در انجام درست وظایف خود،یاری می طلبیم،و از مؤمنین برای توفیق بیشتر طلب دعای خیر می کنیم.

امام جمعه سرخ رود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب،برای یک دوره فقهای شورای نگهبان را منصوب کردند،برای این عزیزان که به نوعی صيانت از انقلاب را بر عهده دارد،از خداوند طلب توفیق می کنیم.

حجت الاسلام تقی زاده بیان کرد: اینکه می بینیم دشمن هر از چندگاه و به دلایل مختلف،پیرامون این نهاد شروع به هزیان گویی می کند،نشان از تاثیر این نهاد بر خنثي سازی بسیاری از مکرها و نفوذهای دشمن است و الا مشکل اصلی دشمنان نه سن حضرت آیت الله جنتی و دیگر فقهای بزرگوار است و نه توانایی آنها برای انجام وظایف.

وی یادآور شد: مشکل اصلی آنها ثبات قدم و انقلابی گری و ولایت پذیری این بزرگواران است،که با هیچ فشار و حربه ای نتوانستند در آن خلل ایجاد کنند.
و دلیل دیگر این هجمه ها، تاثیرگذاری این نهاد است که موجب کینه دشمنان شده است بنابراین امام راحل عظیم الشان فرمودند:هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

امام جمعه سرخ رود در ادامه سخنرانی خود در نماز جمعه پیرامون مسائل بین المللی هم اشاره‌ای به سفر بایدن به منطقه کرد و افزود: اگر هدف این سفر ایجاد یک ناتوی عربی علیه ایران است،که باید گفت از قبل هم معلوم بود که این سفر ره آوردی جز شکست ندارد.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار کرد: قدرت ایران،نفوذ ایران،انقلاب ایران،آنچنان در بین دولت ها و ملت های منطقه بروز و ظهور دارد،که خود همین دولت های حاضر در نشست از ایجاد این ائتلاف سرباز زدند اما نکته‌ای که این سفر داشت،آمریکا که مدعی ابرقدرتی در جهان است،دریافت که به تنها نمی توان با ایران مقابله کرد و دست به دامان دولت های مرتجع منطقه‌ شد تا بتواند،از سرعت نفوذ ایران بکاهد که قطعا با شکست مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد:  این دولت ها بدانند که تا ابد ننگ عادی سازی رابطه با رژیم منحوس صهیونیست بر پیشانی آنها خواهد مانند.رژیمی که دشمن ترین دولت ها در مقابله با اسلام و امت هاست اسلامی است و بیشترین جنایت ها را در قبال فلسطین انجام داد،اما دولت های مرتجع منطقه‌ از ترس منافع خود،دست به عادی سازی رابطه‌ با این رژیم منحوس می زنند.ننگ بر شما باد اما خیلی فرق است بین اینکه یک دولت بیاید برای شما تصمیم بگیرد و با شما عین گاو شیرده رفتار کند،با اینکه دولت هایی بیایند تا در تصميم سازی شما برای کشوری به نام سوریه و معادلات منطقه شرکت کنند.اینها همه از عظمت اسلام و انقلاب و ولایت و مردم ایران است.

امام جمعه سرخ رود ادامه داد:  امیدواریم آقای اردوغان به خوبی پیام های رهبر انقلاب را دریافت کرده باشد، ایرانی که رفیق روزهای سخت همسایگان است،به خوبی می تواند از منافع خود دفاع کند، امنیت سوریه و مسدود سازی مرز ایران و ارمنستان خط قرمز ماست و این پيام واضح رهبر انقلاب بود.

حجت الاسلام تقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: ان شالله مبادلات اقتصادی بین ایران و دولت های منطقه علی الخصوص روسیه طوری رقم بخورد که تابو و آقایی دلار شکسته شود،و الحمدالله قدم های خوبی در این رابطه انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.