1

نماز جمعه پايگاهي برای طرح همه مسائل مهم جامعه است

  • کد خبر : 5284
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
نماز جمعه پايگاهي برای طرح همه مسائل مهم جامعه است
امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فرضیه الهی نماز جمعه گفت: نماز جمعه پايگاهي است برای طرح همه مسائل مهم جامعه، از مسائل فکری و خدمات اجتماعی گرفته تا بسیج نظامی و هیچ پايگاهي در جامعه چنین ظرفیتی ندارد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به آیه 90 سوره نحل که عدل را مبنای اراده خداوند می‌داند، اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی گسترش عدالت اجتماعی را از تمایزات نظام سیاسی اسلام با سایر نظام‌ها می‌دانند که در قالب حکومت پیامبر اسلام نمودار شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در تیر ماه 1380 نیز در این باب اظهار کردند «عدالت در بنیان عالم و آفرینش، نقش اساسی دارد؛ یعنی سنت آفرینش، عدل است و هر نظام اجتماعی اگر به دنبال این سنت طبیعی و قانون الهیِ آفرینش حرکت کرد ماندگار و موفق و کامیاب است.»

امام جمعه سرخ رود تصریح کرد: رعایت صداقت، فرصت‌های برابر اجتماعی، توزیع فراگیر بیت‌المال، نفی تبعیض، حفظ حرمت، شرافت و آزادگی انسان‌ها و رعایت حق انتخاب آنان با احترام به هنجارهای اجتماعی از بارزترین و روشن ترین مواردی است که تأمین عدالت اجتماعی به وسیله تحقق آن‌ها، مورد اتفاق عموم است، توجه به این نکته ضروری است که پیدایش و توسعه این امور در جامعه، در گرو حضور حاکم و زمامدارانی با تقوا و عادل است.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد / کمترین کاری که ممکن است بکند این است که دیگر نماز نیاید/ ائمه‌ی جمعه با رفتار خود مردم را امر به تقوا کنند.

وی گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: امام جمعه در روز جمعه مردم را امر به تقوا میکند با گفتار خود؛ من میگویم شما در روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه مردم را امر به تقوا کنید با رفتار خود.

امام جمعه سرخ رود خاطرنشان کرد: والّا اگر ما روز جمعه دعوت به تقوا کردیم اما روز شنبه یک عملی از ما سر زد که این با تقوا سازگار نیست، این اصلاً به کلی باطل میکند. یعنی نه حالا فقط باطل میکند، اصلاً، یک اثر به عکس دارد. مستمع را سر لج می‌آورد که چه دارند میگویند اینها. کمترین کاری که ممکن است بکند این است که دیگر نماز نیاید، این کمترین کاری است که میتواند بکند. از این بیشتر هم کارهایی میکنند. آمر به تقوا بایستی در امر تحصیل تقوا در خود کوشنده باشد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با امام خامنه‌ای اظهار کرد: حقیقتا این دیدار برکات بسیار زیادی را چه در بعد معنوی و چه در بعد عملی،نصیب ائمه جمعه کرد، ایشان در این دیدار،هم توصیه کردند،هم خطرات را متذکر شدند و هم نقشه راه را برای ادامه کار هر چه بهتر ائمه جمعه ترسیم کردند.

وی افزود: در این خطبه به خاطر اهمیت موضوع به نکاتی که امام خامنه ای فرمودند به صورت خلاصه می پردازیم که هم تذکری برای بنده باشد و هم عزیزان استفاده کنند، امام خامنه ای فرمودند فریضه نماز جمعه،یک فریضه صد در صد استثنایی است،که هیچ چیز شبیه آن نیست، حتی استثنایی تر از حج،که دو عامل حیات طیبه یعنی ذکرالله و حضور مردم را یکجا دارد.

امام جمعه سرخ رود بیان کرد: نماز جمعه در خط مقدم جهاد تبيين قرار دارد، رهبر انقلاب توصیه ها و تذکرات بسیار جدی،خطاب به ائمه جمعه بیان کردند.
اگر خدایی نکرده بین گفتار و رفتار امام جمعه تفاوت باشد،مستمع سر لج می آید.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: وقتی امام جمعه روز جمعه با گفتار خود مردم را به تقوا دعوت می کند،باید در مابقی ایام هفته با رفتار خود مردم را امر به تقوا کند و الا نه تنها این توصیه باطل می شود،بلکه خدایی ناکرده نتیجه عکس می دهد.

وی ادامه داد: اساس کار نماز جمعه حضور مردم است، اگر جمعیت یک هفته نماز جمعه نسبت به ماه قبل آن کمتر شد باید احساس نگرانی و خطر کرد، باید اشکال کار را پیدا کرد،دلسوزان باید کاستی ها را متذکر شوند تا همه اقشار جامعه نماز جمعه را مأمن خود بدانند و در آن حضور پیدا کنند.

امام جمعه سرخ رود یادآور شد: نماز جمعه ذکری است که با حضور حداکثری مردم،آثار و برکات آن افزوده می شود، توصیه به رسیدگی به مستضعفین یکی از توصیه های مهم مقام معظم رهبری بود، اصلا عدالت بدون رسیدگی به طبقه مستضعف معنا ندارد، انصافا ائمه جمعه در این بخش در طول این سال‌ها خوب درخشیدند، توجه به مستضعفین یکی از کارهای لازم‌ ائمه‌ جمعه است که با قدرت هرچه بیشتر باید ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: امام خامنه‌ای ائمه جمعه را مطلقا از فعالیت های اقتصادی منع کردند ارتزاق روحانیت و ائمه جمعه با مردم است،و اینکه روحانیت به هیچ بنگاه اقتصادی و حکومتی متصل نیستند،این باعث افتخار است و باعث ننگ نیست روحانیت، علی الخصوص ائمه جمعه باید در ساده زیستی با عموم مردم و در کنار مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب‌ اشاره‌ای دقیق و موشکافانه نسبت به یکی از موضوعات روز جامعه که بحث حجاب است داشتند اینکه رسانه های غربی به مسئله حجاب حمله می کنند،دلیلش عصبانیت آنها از زن ایرانی است که به تمدن غرب ضربه بزرگی زده است همان تمدنی،که هرزگی و برهنگی زن را ترویج کرده و می کند،و فقط به زن نگاه ابزاری دارد.

امام جمعه سرخ رود گفت: حقیقتا حجاب زن ایرانی تبديل به میدان نبرد تمدنی شده است زن با حجاب و عفیف ایرانی،با استعداد و توانایی های خود تبدیل به خار چشم تمدن منحط غربی شده است و آنها به همین دلیل عصبانی هستند،و در طول این سال ها با رسانه و با بهانه های دروغین مثل حمایت از زن ایرانی خواستند به زن با حجاب و عفیف ما حمله کنند،امروز هم به بهانه واهی حجاب البته باید در این مسئله بسیار متین و منطقي برخورد کرد تا منطق استعماری غرب که آتش بیار معرکه است افشا شود این خود یکی از وجوه جهاد تبيين است.

حجت الاسلام تقی زاده در پایان تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای به حضور میلیونی مردم در جشن غدیر اشاره کردند که نشان داد مردم طرفدار دین هستند، همه جور آدمی در این جشن شرکت داشتند که نشان داد با رفتار پدرانه می شود مردم را سر سفره دین و معنویت و شریعت نشاند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.