3
 امام جمعه سرخ‌رود؛

نمازجمعه؛ تریبونی برای پیگیری مطالبات مردم/ خبرنگاران در ترویج فرهنگ نماز جمعه تاثیرگذار هستند

  • کد خبر : 1138
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
نمازجمعه؛ تریبونی برای پیگیری مطالبات مردم/ خبرنگاران در ترویج فرهنگ نماز جمعه تاثیرگذار هستند
امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه، صیانت و دیانت در کنار هم است، گفت: پیگیری مطالبات و مشکلات مردم شهر و بخش در تریبون نماز جمعه گفته می‌شود و در این بین خبرنگاران نقش مهمی در ترویج فرهنگ نمازجمعه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک عید انسانیت، عرفان و ملکوت؛ عید غدیر اظهار کرد: اصحاب رسانه رسالت بزرگی از جمله نوشتن و آگاهی دادن به مردم دارند همانند انبیا الهی که رسالت وحی را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه نظام ما مدیون قلم خبرنگاران است، افزود: قلم‌زدن عملکردهای مسئولین و در کنار آن انتقاد درست و سازنده جزو دموکراسی اسلامی است اما باید براساس تقوا و در صحت کامل باشد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: ائمه جمعه به‌عنوان منادیان حقیقی باید از دین و دردهای زندگی سخن بگویند و از پیگیری مشکلات مردمی غافل نشوند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: در این شرایط سخت شیوع کرونا؛ برخی مسئولین درد مردم را نمی‌بینند در صورتی‌که رسالت ما تبیین سبک زندگی در قالب دین است.

وی خاطرنشان کرد: برجام همانند کودک سقط شده بود و به‌نوعی شعار تبلیغاتی مسئولین برای ادامه راه؛ در این بین فقط از مردم سوء استفاده ابزاری شد.

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه امروز کسی از جنس سردار سلیمانی باید پا به میدان برای رفع مشکلات مردم بگذارد، گفت: ازدواج، اشتغال و … از مشکلات مهم جوانان کشور است و باز کردن این گره کور نیازمند همت و کار جهادی در عرصه میدانی خواهد بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: وضعیت قرمز مازندران نیز در شیوع ویروس کووید ۱۹ نشان از بی‌تدبیری دولت است و ما باید با روشنگری مردم را آگاه کنیم همان‌طور که علامه حسن‌زاده گفتند ائمه جمعه باید حرف خدا را به مردم و حرف مردم را به خدا برسانند.

وی یادآور شد: وعده‌های پوشالی دولت درزمان انتخابات؛ امروز موجب عصبانیت مردم شد بنابراین اصحاب رسانه با تبیین عملکردها و نشان دادن واقعیت‌های جامعه به مردم با دوری از نا امید کردن آنان در این راستا گام بردارند.

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه امروز بزرگترین رسالت ما تبیین گفتمان امام علی (ع) است، تصریح کرد: غدیر بستر حیات بخش و تولدی دیگر است که جلوه‌های آن باید نشان داده و سفره‌ای برای فقرا و همگان باز شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه اطعام‌دهی در دستور کار ما در این عید خواهد بود، گفت: به‌مناسبت عید غدیر حدود 1000 بسته غذایی در سطح بخش و شهر سرخ‌رود با حمایت شوراها و شهرداری توزیع می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.