3

نشست جهاد تبیین در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • کد خبر : 4340
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
نشست جهاد تبیین در دانشگاه مازندران برگزار شد
نشست تحلیل و بررسی جهاد تبیین با حضور حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه موسس بنیاد فلسفه و حکت و رییس کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شده است.

به گزارش “خط شمال” در ابتدای این نشست که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد، دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، به بیان نقش جامعه دانشگاهی در تحقق این امر پرداخت.

در ادامه این نشست، دکتر خسروپناه به سخنرانی درباره جهاد تبیین در چهار دیدگاه چیستی، اصول، موضوعات و موانع جهاد تبیین پرداخت و به تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی از طریق بسیج تمام امکانات خود در این راه اشاره کرد.

موسس بنیاد فلسفه و حکمت با بیان نقش استادان دانشگاه در بیان دست‌آوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای دانشجویان و نسل جوان که باعث سربلندی ایران در جهان شده است، هوشیاری اندیشمندان و نظریه‌پردازان را برای خنثی سازی طرح‌ها و شبهات دشمنان خواستار شد.

رییس کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد را جهاد با نفس برشمرد و با اشاره به سه اصل بینش، کنش و منش در جهاد تبیین، حکومت را در سه بخش سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و جامعه‌داری تقسیم نمود و بحث عمرانی را یکی از مهم‌ترین نکات جهاد تبیین دانست.

در پایان این نشست، حاضران به بیان سوالات و نظرات خود پرداختند که استاد خسروپناه به آن‌ها پاسخ داد و راهکارهایی را برای جهاد تبیین ارایه نمود.

یادآور می‌شود: در این نشست، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد سرپرست دانشگاه مازندران، اعضای هیات رییسه و روسای دانشکده‌های تابعه، مسوولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دبیران هم‌اندیشی و مسوولان کانون‎های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.