1

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی بابل در کاهش بیش از ۵ درصدی سزارین نخست‌زا

  • کد خبر : 7379
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
موفقیت دانشگاه علوم پزشکی بابل در کاهش بیش از ۵ درصدی سزارین نخست‌زا
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از کاهش بیش از ۵ درصدی سزارین نخست‌زا سال جاری در دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل با کاهش بیش از ۵ درصدی سزارین نخست‌زا سال جاری در دانشگاه نسبت به سال گذشته در فهرست دانشگاه های برتر و موفق کشور در اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی قرار گرفت.

به گزارش “خط شمال” دکتر شهرام سیفی در حاشیه سومین نشست کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی با اشاره به اینکه این دانشگاه به هدف و تکلیف تعیین شده در ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت مبنی بر کاهش سالانه ۵ درصد از میزان زایمان غیر طبیعی دست یافت، اظهار داشت: افزایش میزان حضور همراه زایمانی بنا به درخواست مادر در طول لیبر و زایمان از دیگر موفقیت های دانشگاه در راستای برنامه ترویج زایمان طبیعی و اجرای ماده ۴۸ قانون جوانی جمعیت بوده است.

وی افزود: در این نشست، گزارشی از وضعیت شاخص های زایمانی و عملکرد دانشگاهی و بیمارستان ها در خصوص ترویج زایمان طبیعی به ویژه وضعیت شاخص های سزارین گروه های مختلف در کل دانشگاه و به تفکیک در بیمارستان های دولتی و خصوصی ارائه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: وضعیت اجرای دستورالعمل مامای همراه و اجرای زایمان بی درد دارویی و غیر دارویی در بازه های زمانی ۹ ماهه اول 1401 ارایه شد که موارد مطروحه بررسی و ضمن مقایسه با زمان مشابه سال 1400 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست دکتر سیدعلی مظفرپور رییس دانشگاه بر اهمیت اجرایی سازی مواد قانونی جوانی جمعیت در ارتباط با ترویج زایمان طبیعی در راستای ارتقای سلامت مادر و نوزاد و نقش حضور همراه آموزش دیده و طراحی و اجرای مداخلات لازم برای کاهش سزارین به ویژه سزارین نخست زا و بار اول تاکید کردند.

رئیس دانشگاه مراتب تقدیر و تشکر خود را از اعضای کمیته دانشگاهی و سایر همکاران مرتبط با ترویج زایمان طبیعی با عنایت به دستیابی به اهداف و تکالیف تعیین شده در ماده ۵۰ و ۴۸ قانون جوانی جمعیت اعلام کرد.

گفتنی است در پایان گزارشی از مداخلات دانشگاهی و بیمارستان ها در ارتباط با ترویج زایمان طبیعی و برنامه های آتی ارایه و مصوباتی به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.