3
دبیر هسته‌ی بین‌الملل بسیج دانشجویی مازندران:

مهم‌ترین دستاورد مقاومت، ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه­‌های صهیونیستی است

  • کد خبر : 8590
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
مهم‌ترین دستاورد مقاومت، ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه­‌های صهیونیستی است
دبیر هسته‌ی بین‌الملل بسیج دانشجویی مازندران گفت: مهم‌ترین دستاورد مقاومت، ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه­ های صهیونیستی است؛ مقاومت توانسته برنامه‌ی اصلی رژیم صهیونیستی را که سیطره بر کلِّ منطقه بود، به شکست بکشاند بنابراین این دستاورد بسیار مهم خواهد بود.

به گزارش “خط شمال” سید سجاد رازنهان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه الگوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکنون چه دستاوردهایی داشته است، اظهار داشت: درست است که مقاومت هنوز نتوانسته به هدف غائی خود یعنی آزادی کلِّ فلسطین دست یابد، لیکن مقاومت توانسته است مسئله­‌ی فلسطین را زنده نگه‌ دارد.

وی با بیان اینکه چرا فسطین به عنوان مسئله‌ی اصلی جهان اسلام است، افزود: اولین مورد این بوده که یک کشور مسلمان از ملت آن، غصب و به بیگانگانی که از کشورهای گوناگون گردآوری شده و جامعه‌ای جعلی و موزائیکی تشکیل داده‌اند، سپرده شد.دوم مورد این که این حادثه‌ی بی‌سابقه در تاریخ، با کشتار و جنایت و ظلم و اهانت مستمر انجام گرفته است و سوم آن که این دولت و جامعه‌ی جعلی در حساسترین نقطه‌ی جهان اسلام، از آغاز تاکنون، نقش یک پایگاه نظامی و امنیتی و سیاسی را برای دولتهای استکباری بازی کرده و محور غرب استعماری که به علل گوناگون، دشمن اتحاد و اعتلاء و پیشرفت کشورهای اسلامی است، از آن همواره چون خنجری در پهلوی امت اسلامی استفاده کرده است.

دبیر هسته‌ی بین‌الملل بسیج دانشجویی مازندران ادامه داد: چهارم آن که صهیونیسم که خطر اخلاقی و سیاسی و اقتصادی بزرگی برای جامعه‌ی بشری است، این جای پا را وسیله‌ای و نقطه‌ی اتکائی برای گسترش نفوذ و سلطه‌ی خود در جهان قرار داده است.

رازنهان خاطرنشان کرد: مگر چه ظلم تاریخی به ملت فلسطین روا شده است؟ تاریخ فلسطین و اشغال ظالمانه­‌ی آن و آواره کردن میلیون‌ها انسان و مقاومت دلیرانه‌ی این ملّت قهرمان، پُر فرازونشیب است. کاوشی هوشمندانه در تاریخ نشان می دهد که در هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ‌یک از ملّت های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبود­ه ­اند که در یک توطئه­ ی فرامنطقه‌ای، کشوری به طور کامل اشغال شود و ملّتی از خانه و کاشانه ­ی خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدان‌جا گسیل شوند؛ موجودیّتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیّتی جعلی بر جای آن بنشیند.

وی بیان داشت: شکل‌گیری رژیم صهیونیستی به چه صورتی بوده و استمرار موجودیّت این رژیم نامشروع در گرو چیست؟ اساساً روش و طریقه‌ی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی به ‌گونه‌ای است که نمی تواند از توسعه‌طلبی و سرکوبگری و تضییع حقوق حقّه‌ی فلسطینیان دست بردارد؛ زیرا موجودیّت و هویّت آن در گروِ نابودی تدریجی هویّت و موجودیّت فلسطین است. چه، آنکه موجودیّت نامشروع رژیمصهیونیستی، در صورتی قابلیّت استمرار خواهد داشت که بر ویرانه‌های هویّت و موجودیّت فلسطین بنا شود

دبیر هسته‌ی بین‌الملل بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه امروز فضای منطقه‌ای و جهانی نسبت به موضوع فلسطین چگونه است، یادآور شد: پدیدار شدن نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی و ضعفی که بر متّحدان اصلی آن بویژه ایالات متّحده‌ی‌ آمریکا حاکم شده است، مشاهده می شود که اندک اندک، فضای جهانی نیز به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیر قانونی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی میل پیدا کرده و در منطقه هم شاهد به هم پیوستن کشور های جهان اسلام در مقابله‌ی با رژیم صهیونیستی هستیم؛ چه در در میادین سیاسی چه فرهنگی،چه هنری و چه ورزشی(حمایت اندونزی از فلسطین و حمایت طرفداران و ورزشکاران در جام جهانی قطر از فلسطین)،البتّه هنوز باید جامعه‌ی جهانی و کشورهای منطقه نقش خود را در حمایت از کشور و مردم مظلوم فلسطین پیدا کند.

رازنهان در پایان گفت: با توجه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، مراسم راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت مضاعف و بالایی برخوردار است که بی تردید ملت بزرگ و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی و همه ملل مسلمان و آزادی خواهان جهان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، پاسخی قاطع به جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی خواهند داد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.