5
امام جمعه محمودآباد:

منطق اهل مقاومت سکه رایج ملت‌ها خواهد شد/ نقش موثر دانشجویان در پویایی و توسعه جامعه

  • کد خبر : 13807
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
منطق اهل مقاومت سکه رایج ملت‌ها خواهد شد/ نقش موثر دانشجویان در پویایی و توسعه جامعه
امام جمعه محمودآباد با اشاره به مقاومت و صلابت مردم فلسطین گفت: ملتی که اهل مقاومت باشد، هیچ ابزاری نمی‌تواند خللی در عزم و اراده آن ملت ایجاد کند، بلکه هر روز عیار آنها بالاتر می‌رود تا جایی که منطق اهل مقاومت؛ سکه رایج ملت‌ها خواهد شد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام  سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز، ضمن تبریک 16 آذر و هفته دانشجو اظهار داشتند: دانشجویان عزیز چه بخواهند، چه نخواهند، چه بدانند، چه ندانند در اوضاع و احوال فعلی و آینده جامعه نقش و اثر دارند؛ میدانیم و دیده ایم کسانی هستند چه در داخل کشور وچه در خارج کشور تلاش فراوانی انجام میدهند.

وی تصریح کرد: بعنوان دشمنان این کشور و بد خواهان این ملت، دانشجو را همچون پرکاهی در مسیری که خودشان تعیین می کنند به این طرف و آن طرف ببرند یا بی خاصیت نمایند و نقش و رسالت اصلی دانشجو را که کسب علم و دانش همراه با بینش صحیح سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است، از او بگیرند و او را از رشد علمی باز بدارند و نهایتا از کل مشکلات مردم در آینده و بر طرف کردن نیازمندیهای جامعه غافل بسازند.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: به دانشجویان می‌خواهند، اینگونه القا کنند که چه‌کار داری که مشکل جامعه را حل کنید، درس بخوانید، زندگی شخصی خود را آباد کنید، اوضاع جامعه هر چه شد که شد.

حجت‌الاسلام جباری بیان داشت: اگر جهت زندگی یک دانشجو این باشد، به مسائل و مهمات جامعه بی توجه و بی اهتمام خواهد شد که به تعبیر مقام معظم رهبری مدخله العالی این مصیبت خیلی بزرگی است لذا معظم له فرمودند: دانشجو مؤذن جامعه است.

وی یادآور شد: دانشجویی که به فرمایش رهبری معظم در مسائل کشور شانه بالا بیاندازد و با حالت بی تفاوتی به من چه، جای تاسف فراوان است، دانشجوی واقعی این طور فکر نمی‌کند، موذن و بیدارگر است.

امام جمعه محمودآباد ضمن گرامیداشت بیستم آذر سالروز شهادت عارف بالله شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب گفت: بر روان پاک و مطهرش درود میفرستیم، امام رضوان الله تعالی علیه در وصف آن مرد خدا فرمودند ایشان مربی بزرگ، عالمی عامل، معلم اخلاق و مهذب نفس بود، رفتاری که در آقا رسول خدا و ائمه و سيره الهی آنها میخوانیم و میشنویم در زندگی و سلوک نورانی آیت الله دستغیب حقیقتاً پیدا بود.

حجت‌الاسلام جباری افزود: او کمترین عنوان و جایگاه معینی برای با خود قائل نبود، جز عبد مخلص خدا، لکن آن عرفان و سیر و سلوکش خانقاهی نبود که عُزلت گزینی را پیشه سازد، او تلاش خود را در عرصه های سیاسی، اجتماعی برای تحقق و تقویت حکومت اسلامی را تکلیف شرعی خود می دانست.

وی در ادامه با اشاره به مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: مردم فلسطین و جبهه مقاومت ۶۲ روز است که شجاعانه و با صلابت در غزه برابر بمبارانها و وحشیگری های رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند.

امام جمعه محمودآباد عنوان داشت: امام راحل رضوان الله تعالٰی علیه تعبیر الهام بخش را در زمان حیات مبارکشان داشته اند، به اینکه باید هسته های مقاومت جهانی در برابر استکبار تشکیل شود، مقاوم سازی و تاب آوری بالا، قویترین سلاح را همیشه در برابر سخت ترین تهدیدات و مجهزترین نیروها بوده است، ملتی که اهل مقاومت باشد، هیچ ابزاری نمیتواند خللی در عزم و اراده آن ملت ایجاد کند، بلکه هر روز عیار آنها بالاتر میرود تا جایی که منطق اهل مقاومت سکه رایج ملتها خواهد شد.

حجت‌الاسلام جباری گفت: اسرائیلی که بدنبال شبکه سازی سازش کاران منطقه و کشورهای عربی بود و پیمان ابراهیم را یدک می کشید و تا شمال آفریقا این رابطه مسالمت آمیز را گسترش میداد، یکباره همه رشته هایش پنجه شد و در برابر منطق مقاومت این رژیم جنایت کار و تروریست و اشغالگر صهیونیستی را به زانو در آمد و تمام رویاهای شوم شان تحت عنوان خاورمیانه جدید بر ملا شد.

وی در پایان یادآور شد: آن جبهه و هسته مقاومت همان بسیج لبنان، سوریه و فلسطین است؛ خیلی دیر نیست که شاهد خواهیم بود در آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی که فکرش را هم نمی کنند؛ هسته های مقاومت در آنجا تشکیل خواهد شد و بر سر آنها آوار میگردند، این فرهنگ با سازش حاصل نمی شود و با ایستادگی و هزینه، رشد می یابد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.