4
امام جمعه شهرستان محمودآباد:

مسئولان تولید دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند

  • کد خبر : 3718
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
مسئولان تولید دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند
امام جمعه محمودآباد گفت: گفت: مسئولان باید زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت الاسلام سید احمد جباری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: چند سالی است از سوی رهبر فرزانه انقلاب، شعار سال عناوین اقتصادی و تولیدی دارد و در حجم تحریم‌ها شعار‌های هدفمند و راهبردی دارد برای مسئولین و متولیان امور ریل گذاری می‌کنند تا از مسیر خارج نشوند.

وی افزود: هرچند وقفه‌های زیادی داشتند و فرصت‌سوزی‌های فراوانی از ناحیه آن‌ها شاهد بودیم و تضاد در گفتار و عملکردشان را گا‌ها می‌دیدیم، ولی اصرار آقا و ایستادگی حضرت ایشان برای مسائل اقتصادی تولید و اشتغال نشان حقانیت اندیشه و دیدگاه معظم‌شان بوده به طوری که امسال موضوع دانش بنیان را نیز بر آن افزوده‌اند.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب علم برای کشور سرمایه‌ای است بی‌پایان و تمام نشدنی چرا که اگر چرخه تولید علم در کشور به راه بیفتد، اگر استعداد‌ها به جریان بیفتند، اگر ظرفیت‌ها شروع به بروز و ظهور کنند، در آن زمان دیگر منبع تمام شدنی نخواهد بود، چون علم پدیده‌ای است درون‌زا، چیزی نیست که برای آن ناچار و ناگریز و وابسته به بیرون باشیم چراکه مثل چشمه جوشان است.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: چاره‌ای نیست به جز اینکه از اقتصاد و منبع محور به اقتصاد دانش بنیان روی بیاوریم چراکه تا به حال اقتصادمان به منابع نفت و گاز وابسته بود، اما از این به بعد مسئولان باید زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه محمودآباد اشتغال و پایداری برای فارغ التحصیلان را از نتایج مفید دانش بنیان برشمرد و بیان داشت: البته مقصود از دانش بنیان یک فرهنگ است چرا که در اینصورت علم و دانش و فناوری در کنار اقتصاد و بازار قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.