4
امام جمعه سرخ‌رود:

مردم در مسئله افزایش اجاره بها دچار رنج و زحمت بسیار شدند/ لزوم توجه ویژه استاندار به مسئله کاهش قیمت برنج در مازندران

  • کد خبر : 5752
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
مردم در مسئله افزایش اجاره بها دچار رنج و زحمت بسیار شدند/ لزوم توجه ویژه استاندار به مسئله کاهش قیمت برنج در مازندران
امام جمعه سرخ‌رود یکی از مسائل مهمی که در اولویت قرار دارد و رهبر انقلاب به آن اشاره کردند را مسئله مسکن دانست و گفت: مردم در مسئله افزایش اجاره بها دچار رنج و زحمت بسیار شدند، این کمبود و بحرانی که در زمینه مسکن وجود دارد، باید با قید اضطرار و به صورت جهادی پیگیری شود؛ 8 سال برخی افتخار کردند که حتی یک مسکن نساختند اما این دولت با ورود جدی به این مسئله درصدد حل و فصل آن برآمد و باید به‌صورت جهادی پیگیری شود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امروز در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه دیدار رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته به مناسبت هفته دولت با اعضای هیئت دولت اظهار داشت: امام خامنه ای در این دیدار هم از توفیقات دولت در این یک سال گفتند و هم توصیه هایی برای هر چه بهتر عمل کردن دولت داشتند؛ مهمترین توفیق این دولت زنده کردن امید و اعتماد مردم بود.

وی افزود: دولت با وسط میدان بودن و تلاش شبانه روزی،امید را در دل ها زنده کرد،و به گفته رئیس جمهور محترم، مدیریت در این دولت کارتابلی نیست،مدیریت در کنار مردم و با مردم است. همین نگاه باعث شد دولت در ۱۱ ماه به ۳۱ استان سفر کند و به فرموده مقام معظم رهبری صحنه های کم نظیری از وفاق و همدلی با مردم خلق کند.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: از دیگر توفیقات دولت سرعت عمل و در میدان بودن در قبال حوادث پیش بینی نشده بود. خیلی فرق می کند،شما بلافاصله بعد از مسافرت خارجی خود را به محل حادثه برسانی،و صحنه را مدیریت کنی و در کنار مردم باشی با اینکه در پشت صفحه مانیتور امور را پیگیری کنی.
جوان گرایی دولت که موجب دمیده شدن یک تنفس تازه در دستگاه های اجرایی کشور شدن از دیگر توفیقات این دولت است.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: باید به جوانان ها بها داد،آينده کشور در اختیار جوان هاست،اگر خطایی باشد به مرور زمان برطرف خواهد شد انشاالله،باید فرصت و تجربه‌ مدیریتی را به جوان ها داد. در این دولت بهانه تراشی نداشتیم،حقیقتا مسئولیت پذیری چیز بسیار پسندیده ایست. اینکه با بهانه هایی مانند نداشتن اختیار و…کار انجام نشود،برخلاف برخی دولت های قبل، در این دولت نبود؛ الحمدالله شعارهای انقلاب در این دولت احیای شد.
عدالت طلبی و پرهیز از اشرافی‌گری و حمایت از مستضعفان از شعارهای انقلابی بود که در این دولت برجسته شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از توفیقات بسیار خوب دولت،خارج کردن جامعه از نگاه به بیرون است.اینکه دائما بگوئیم که دیگران در مورد ما چه می گویند و چه تصمیمی می گیرند،باعث شد کشور در بسیار از زمینه ها مانند تولید و اقتصاد و کشاورزی به مرحله بحران برسد اما خوشبختانه این مسئله در این دولت تا حدود زیادی برطرف شد و ما در بخش های مختلف به ویژه در کشاورزی به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه هایی برای ادامه کار هرچه بهتر آیت دولت داشتند. اولویت اصلی همچنان اقتصاد است، مسئله تورم و معیشت و کنترل قیمت ها باید روزانه کنترل شود،مردم در این زمینه‌ها مشکل دارند. باید از کارهای نمایشی پرهیز شود.کار نمایشی یکی از آفت هایی است که برخی دستگاه های اجرایی به آن دچار هستند،به جای اینکه نتیجه عینی و ملموس یک کار برای مردم یک منطقه رقم بخورد،اقدام فقط به یک عکس و تصویر ختم می شود.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه باید همچنان با قوت در میان مردم بود،و به وعده ها و برنامه ها عمل کرد، گفت: اگر وعده ای عملی نیست نباید قول آن را به مردم داد. یکی از توصیه های رهبر انقلاب غافل نشدن از طرح های کلان بود،طرح هایی که اگر از آن غافل شویم،مطمئنا در آینده نزدیک در بخش انرژی و کشاورزی و تولید و …دچار مشکل خواهیم شد. نمونه آن قطعی برق در چند سال اخیر بود. باید مسائل و کارها اولویت بندی شود.

وی با اشاره به ۱۲ شهريور، روز مبارزه‌ با استعمار اظهار کرد: استعمار در طول تاریخ، برای رسیدن به مقاصد خود و چپاول ملت ها دست به هر کاری زد.از ایجاد فتنه و تفرقه گرفته،تا جنگ و تحریم و ایجاد قحطی و… در عصر حاضر که جبهه مقاومت ضربات جدی به بدنه استعمار و هژمونی غرب وارد کرد،استعمار با حربه و ترفندهای جدید وارد عرصه شد که اگر هوشیاری و بصیرت نباشد،ضربات سنگینی خواهیم خورد.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: تفرقه و فتنه و مرجع سازی و اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی از حربه های جدید استعمار است. حوادث این روزهای عراق معلول این دلایل است. افرادی بدون اینکه زمان بشناسند،دشمن بشناسند،پرچم عدالت به دست می گیرند،و این می شود که دشمنان،از آمریکا و اسرائیل گرفته تا سعودی و منافقین، از این بی بصیرتی سوء استفاده می کنند و جامعه عراق را به تشنج می کشانند.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها یک جریانی را شروع می کنند،اما به علت نشناختن زمان و مکان،دشمن از آن بهره برداری می کند و آن چیزی که در طول تاريخ و در عصر ما بیشترین فتنه های استعمار را خنثي کرد،مرجعیت آگاه و بصیر و زمان شناس بود. خداوند بر توفیقات حضرت آیت‌الله العظمی سید کاظم حسینی حائری بيفزايد،که با درک زمان و بصیرت مثال زدنی،باعث خنثي شدن بسیاری از فتنه ها شد.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: اینکه با وجود مرجعیت،خود و مقلدان را به اطاعت از ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه‌ای فرا بخوانی،بصیرت و تقوایی مثال زدنی می خواهد. انتساب افراد به بزرگانی همچون شهیدان صدر،دلیل حقانیت آنها نیست،و اینکه شما با بصیرت و بر حسب وظیفه شرعی خود،این هشدار را به مردم بدهی و آنها را آگاه کنی،حقیقتا نشأت گرفته از بصیرت و تقوای مثال زدنی است.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: دشمن از تشکيل امت واحده اسلامی هراس دارد،دشمن از یک پارچگی جریانات شیعی هراس دارد،دشمن از به خطر افتادن منافع خود در منطقه غرب آسیا هراس دارد،دشمن از اینکه موجودیت اسرائیل به خطر بیفتد،از اینکه در این بحران انرژی دستش از ذخایر انرژی کوتاه شود هراس دارد و دست به هر کار می زند تا این منافع را از دست ندهد و اما دشمن از پیاده روی اربعین که نمادی از وحدت امت اسلامی،حول محور حضرت اباعبدالله علیه‌السّلام است هراس دارد.

وی افزود: دشمن از پياده روی اربعین که نمادی از حکم رانی مهدوی است هراس دارد و برای اینکه آن را متوقف یا کم رنگ کند،دست به هر فتنه ای می زند.
ان شالله بصیرت مراجع و بزرگان عراق،و هوشیاری مردم،فتنه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به موضوع پیام به حوزه انتقال برق کشور اظهار داشت: اراضی کشاورزی بکری که از کشاورزان با قیمت مصوب خریداری شد تا الان هیج کاری انجام نشده و نمی تونید بکنید و با اینکه افتتاح هم شد هیج کاری نکردید و افتتاح دیوار بود بنابراین خواستار حضور فوری مدیرعامل انتقال به این بخش و این مجموعه هستم.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: در عرف معروف است که برای مهمان تدارک می بینند تا پذیرایی بشوند در سطح بخش و شهر هم به همین منوال بوده، چندین برابر ظریف بستر در این ساختمان های غول پیکر سکونت بگزینند نه آبی نه برقی نه گازی ته نانوایی ایی نه تسهیلاتی و از طرفی نه اماکن تفریحی
دامگاه های ما را اجاره بکنید تا هم کاربری کشاورزی حفظ بشه و هم محل حضور توریستی بشود.

وی در خصوص محل حضور قوهای مهاجر در تالاب سرخ‌رود گفت: زمانیکه رفاهیات و تفریحات نباشه ضد فرهنگی ایجاد می شود، ما آب خوردن نداریم اونها آب شهر را ببرند استخر خودشان را پر بکنند اونوقت چه بلایی به سر ما خواهد آمد. مهمان فصلی می روند اما مردم بومی مواجه هستند با گرانی های مدیریت شده یک عده و مدیریت نشده مدیران مربوطه که موجب ناهنجاری ها می شود بنابراین این جواب بیکار برای اجاره ویلا و ژیلا و شکار غیر معروف و ….

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: با وجود این برج‌ها چه امکانات ایجاد شده است؛ بلند مرتبه سازی خوب است در صورتی که عدالت باشه و با معماری اسلامی! نه اینکه با بالا شهر و پایین شهر کردن شهرمان همراه باشد.

حجت الاسلام تقی زاده در خصوص بی‌توجهی مسئولان به قیمت برنج گفت: اگر مسئولان به فکر کشاورز هستند باید امروز حواسشان به قیمت گذاری برنج باشد؛ بالا رفتن این محصول حبابی نیست با توجه به افزایش تمام محصولات و سختی کار کشاورز باید این امر محقق شود.

وی در پایان یادآور شد: آقای استاندار چرا به فکر کشاورز نیستید، کشاورز با این کار نابود می‌شود؛ همه محصولات گران شده چرا نباید برنج قیمت بالاتری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.