13

مراسم جشن عید سعید غدیر خم در دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد برگزار شد

  • کد خبر : 5098
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
مراسم جشن عید سعید غدیر خم در دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد برگزار شد
مراسم جشن عید غدیر خم با حضور دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان مازندران، دکتر حسن زارع ریاست دانشکده، اعضای هیات رئیسه و کارکنان، حجت الاسلام محمدزاده امام جماعت دانشکده و با سخنرانی حجت الاسلام جباری امام جمعه محترم شهرستان در سالن کنفرانس دانشکده برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری “خط شمال” دکتر زارع ریاست دانشکده ضمن خوش آمد گویی به حضار ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر خم در خصوص واقعه غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر از بزرگ ‌ترین اعیاد شیعیان و روز هجدهم ذیحجه می باشد که پیامبر اکرم(ص) به دستور خداوند، امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد.

حجت الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید امامت و ولایت به عموم مسلمانان با استناد به آیات قران کریم در خصوص فضایل این عید بزرگ و همچنین ویژگی های اخلاقی و معنوی امیر المومنین علی (ع) چنین گفت: عید غدیر خم به عنوان یکی از اعیاد مهم شیعیان به شمار می آید.

وی به دو عامل حدیث غدیر و خطبه غدیر پیامبر که باعث جاودانگاهی غدیر غم شد نیز اشاره کرد.

دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در سخنانی به ماه ذیحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) وحضرت زهرا(س) اهدای فک توسط رسول خدا به دخترش ، عید ولایت و امامت و برکات این ماه اشاره کرد.

وی در ادامه غدیرخم را نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‌ای تاریخی نیست دانسته و تصریح کرد: غدیر خم نام مقدس، عقیده و اساس دین ما است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران اظهار داشت: غدیر به عنوان ثمره نبوت، میوه رسالت و تعیین کننده خط‌مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا، ماجرایی سرنوشت‌ساز است که «خطبه غدیر» شاخص‌ترین و زنده‌ترین سند آن است.

همچنین در این مراسم کربلایی رضاپور مداح اهل بیت عصمت و طهارت در وصف و سجایای پیامبر(ص) وامام علی (ع)و غدیر خم به مولودی خوانی پرداخت.

گفتنی‌ست درپایان به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سرکار خانم سلیمانی از کارکنان مرکز با اهدای لوح تقدیر تجلیل به‌عمل آمد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.