4
امام جمعه سرخ‌رود:

مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا در سرخ‌رود برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2790
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا در سرخ‌رود برگزار می‌شود
امام جمعه سرخ‌رود گفت: مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا فردا یکشنبه 26 دی ماه ساعت ۱۵ عصر در مصلی مهدیه سرخ‌رود با حضور خانواده‌های شهدا برگزار خواهد شد.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار قلم شمال آنلاین؛ در مورد مراسم ستاد تکریم از مادران و همسران شهدا در سالروز وفات حضرت ام‌البنین اظهار کرد: ائمه جمعه در سراسر کشور به عنوان نماینده رهبری در این روز از مادران و همسران شهدا تکریم می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی لازم تصمیم بر این شد تا از مادران و همسران شهدا در این روز تکریم شود چراکه ما هر چه داریم از مکتب شهدا است.

امام جمعه سرخ‌رود در ادامه تصریح کرد: جنس زن عالی است و خداوند نگاه متعالی به این بندگان داشته‌اند که در قرآن موارد بسیاری در خصوص زن و جایگاه او مطرح شده و زن آینه جمال الهی است و از دامن زن مرد به معراج می‌رسد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به تربیت فرزندان توسط مادر در خانه گفت: نوع برخورد مادر و مبانی فکری و تربیتی آنان بسیار تاثرگذار است؛ با نگاهی به زندگی حضرت ام‌البنین به این موضوع پی می‌بریم و در تاریخ تربیت ایشان مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر سردار سلیمانی یک سرباز ولایت و فرمانده ارشد در جهان معرفی می‌شود از همان دامن و مکتب زن و مادر است بنابراین ما به این قشر بدهکاریم چراکه تمامیت ارضی خود را در این راه فدا می‌کنند.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: پیرو فرمایشمقام معظم رهبری در مقوله روشنگری می‌بینیم که مادران سهم‌ بسزایی در این موضوع دارند و آنان با الگو گرفتن از حضرت ام‌البنین به نظام جمهوری اسلامی کمک کرده‌اند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: در انقلاب، جنگ و دفاع مقدس ایرانی که هیچ‌گونه تجهیزان نظامی نداشت اما با ایمان و شجاعت در برابر دشمن ایستاد که پیشینه و آموزش آن به مادران شهدا بر‌می‌گردد.

وی بیان کرد: سرخ‌رود مهد سرداران و شهدای گران‌قدر است که در زمینه فرهنگی فعالیت‌های زیادی دارد و ما وظیفه داریم تا در این گونه فعالیت‌ها بیشتر ورود پیدا کرده و عمل کنیم.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا با همت مسئولین شهری از جمله شهردار، شورای اسلامی شهر، سپاه ناحیه مقاومت شهرستان، حوزه‌های بسیج شهری، امور جوانان دفتر ائمه جمعه و بخشدار سرخ‌رود برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان ضمن تشکر از مجموعه خبری سکانس شهر در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پوشش خبری استقبال از شهدا گفت: امیدواریم رسانه‌ها همواره در امر پوشش فعالیت‌های فرهنگی فعالیت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.