به گزارش “خط شمال” مردم بخش سرخرود معتقد هستند که با توجه به حوادث و مرگ و میر زیاد این جاده قدیمی، همچنان نمایندگان و مسئولان ذیربط در ادوار مختلف به آن بیتوجه هستند و مورد بیمهری قرار گرفته است.
این جاده از مسیرهای پرتردد به آمل است که طی سالهای اخیر همگام با توسعه شهر و بخش سرخرود و ورود خانه دومیها و گردشگران پرترافیکتر شد؛ امروز در این جاده شاهد مرگ جوانان، مردم بومی و حتی مسافران هستیم که علاوه بر خسارات جانی و مالی، باعث افزایش آسیبهای اجتماعی برای خانوادههای قربانی شد.
اولین گزارش از این جاده در سال 97 به رشته تحریر درآمده و تاکنون خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان محمودآباد بارها معضلات جاده مرگ را به مسئولان رساندند که شاید بودجهای برای این مسیر پرتردد در نظر گرفته شود.
از طرفی این مسیر از میان مزارع کشاورزی عبور میکند و جدا از کم عرض بودن جاده، فاقد شانه راه و پیچهای خطرناک است که در زمانهای بارندگی، رانندگی را برای افراد سخت میکند و از طرفی نزدیکترین مسیر از پایتخت به ساحل دریاست که به دلیل داشتن جاذبههای گردشگری از سرسبزی و گذر از میان مزارع موجب تردد مسافرین از سراسر کشور به ساحل سرخرود است.
مدتیست مجدد پیگیر مطالبات مردمی بودیم و اینگونه کلمات تکراری مجدد نوشته شد تا شاید اینبار توجهی با نگاه اجرایی شدن مطالبه مردم را شاهد باشیم.
محور سرخرود-آمل در جداول تبصره 20 بودجه قرار گرفت
ولیاله فرزانه نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص سوال خبرنگار “خط شمال” درباره وضعیت محور سرخرود-آمل که سالهاست مورد بیتوجهی مسئولان قرار گرفته است، گفت: هیچ مقام اجرایی برای حل معضل محور سرخرود با من مکاتبهای نداشتند اما من براساس تجربیات خود و مطالبات مردم پیگیریهای لازم را در مجلس داشتم.
وی افزود: کمیسیونی در مجلس با نام کمیسیون ماده 23 که طبق قوانین، برنامه 5 ساله نیز در آن مطرح است که، هر پروژه جدیدی حتما باید مورد تایید این کمیسیون قرار گیرد.
نماینده مردم محمودآباد ادامه داد: پروژه محور سرخرود-آمل 5 بار در این کمیسیون مطرح شد و از وزارت راه، محیط زیست و دستگاههای مختلف و حتی آمار مرگ و میر در این محور را از نیروی انتظامی گرفته و در این کمیسیون مطرح کردیم اما شرایط خاصی دارند و ما همچنان منتظر پاسخ هستیم.
فرزانه تصریح کرد: برخی دوستان معتقد هستند که محور سیارکلا-آمل شرایط نامناسبتری نسبت به محور سرخرود دارد و باید در اولویت اول باشد اما من محور سرخرود را که محور اصلی بخش است، در دستور کار قرار دادم.
وی خاطرنشان کرد: تنها اتفاقی که توانستیم برای این محور رقم بزنیم این است که این محور در جداول تبصره 20 بودجه قرار گرفت، هر چند کارشناسان هنوز معتقد نیستند که این محور نیاز به بودجه داشته باشد.
نماینده مردم محمودآباد در پایان یادآور شد: تبصره 20 قانون بودجه این است که اگر هماکنون راهداری بخواهد قدمی بردارد، طبق قانون بودجه آزادی عمل بیشتری دارد که امیدواریم هر چه زودتر اقدامات لازم برای این محور اجرایی شود.
به گزارش “خط شمال” این جاده طی سالهای اخیر با توجه به اینکه مطالبه اصلی مردم منطقه است اما همچنان در وضعیت قبلی به سر میبرد و این وعده مسئولان نیز همانند بسیاری از وعدههای آنها محقق نشد.