6
در بخش سرخ‌رود برگزار می‌شود؛

محفل اُنس با قرآن کریم هر شب یک مسجد در ماه رمضان

  • کد خبر : 8234
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۱۳
محفل اُنس با قرآن کریم هر شب یک مسجد در ماه رمضان
محفل اُنس با قرآن کریم به‌همت دفتر امامت جمعه سرخ‌رود و با حضور حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه هر شب در ماه مبارک رمضان در یک روستا برگزار خواهد شد.

به‌گزارش “خط شمال” این مراسم شب گذشته با میزبانی روستای زنگی‌کلاعلیا با حضور حجت‌الاسلام تقی‌زاده، مهندس رنجکش بخشدار، پدر شهید مدافع حرم خانزاده رییس شورای اسلامی بخش و مردم شهیدپرور روستا در مسجد علوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار ما در برنامه معنوی و ملکوتی محفل اُنس با قرآن با اشاره به اهمیت برگزاری این محافل در مساجد روستاهای بخش اظهار داشت: آیات اول و دوم سوره مبارکه نور به انضمام آیات تلاوت شده در شان و منزلت قرآن به‌همراه مباحث خانواده و معضلات طلاق و منکرات بدحجابی جامعه در روستای زنگی‌کلاعلیا مطرح شده است.

وی تصریح کرد: مذمت طلاق در جامعه و سبک زندگی قرآنی و ترویج علوم وحیانی و پر نمودن خلأ قرآن در جامعه و خانواده از ضروریات مهم بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: کلمه سوره یک نام‌گذاری از طرف خداوند برای یک مجموعه آیات از قرآن کریم است که پیام‌های آن شامل احکام، قرآن، آیات قرآن، انسان به پند و تذکر نیازمند است و اصول معارف قرآن در فطرت انسان ریشه دارد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خصوص حجاب و عفاف با اشاره به سوره نور آیه دوم در ذیل این آیه موضوع عفاف و حجاب و دخیل بودن هم زن و هم مرد در این باره و غیرت مردان تاثیر زیادی در حجاب خواهد شد، گفت: اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید در اجرای حکم خدا نسبت به آن دو، گرفتار دلسوزی نشوید و هنگام کیفر آن دو، گروهی از مومنان حاضر و ناظر باشند.

وی در پایان یادآور شد: احکام زنا براساس شرایط افراد متفاوت می‌شود، در این آیه فقط به یک صورت اشاره شده که اگر مرد یا زن مجردی زنا کند، صد تازیانه می‌خورد اما اگر کسی با داشتن همسر و دسترسی به او، مرتکب زنا شود، سنگسار می‌شود.

قاریان محفل اُنس با قرآن روستای زنگی‌کلاعلیا؛
آقای استاد مهدی تهرانی
آقای استاد مهرداد اسماعیل زاده
آقای استاد عادل تقی پور

گفتنی است اجرای طرح محفل اُنس با قرآن در ماه مبارک رمضان هر شب در یک روستا، کاری نو بوده که مورد استقبال مردم بخش سرخ‌رود قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.