6

مجمع گردانی دامادی یادگار حسن(ع) توسط بانوان خادم امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل

  • کد خبر : 10639
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
مجمع گردانی دامادی یادگار حسن(ع) توسط بانوان خادم امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل
بانوان خادم امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل به رسم دامادی یادگار امام حسن(ع) در واقعه کربلا مجمع گردانی برپا کردند.

به گزارش “خط شمال” مصادف با قرار گرفتن شب ششم ماه محرم به نام یادگار امام حسن(ع) قاسم سیزده ساله بانوان خادم امام‌زاده ابراهیم(ع) به برپایی مجمع دامادی در حیاط این آستانه پرداختند.

این خادمان بانو به عشق این نوجوان بزرگمرد به آماده‌سازی ۱۱ مجمع پرداختند که هر یک از این مجمع ها با انواع شیرینی خانگی، پارچه پیراهنی، شکلات، آیینه و شمعدان، میوه، کله قند دامادی، گلاب تزئین شده بود.

به گفته این بانوان خادم مراسم مجمع گردانی دامادی قاسم بن حسن(ع) هر ساله با حضور این خادمان در آستانه امام‌زاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود و هر یک از این خادمان آستانه به نیت نذری خود به خریداری تزئینات مجمع می‌پردازند.

این مراسم با شکوه که از ورودی درب خواهران آستانه شروع می‌شود، خادمان با سر گذاشتن هر یک از مجمع های سبز پوش و سیاه پوش دور حیاط آستانه با قدم‌های کوچک و منظم گام برمی‌دارند و مداح اهل‌بیت(ع) نیز با مدیحه سرایی این خادمان را همراهی می‌کند.
در ادامه نوجوان سیزده ساله ای را بر روی صندلی نشانده و یکی، دو مجمع آذین شده از لباس و آیینه و شمعدان را در کنار این نوجوان قرار داده و مراسم آماده شدن دامادی را به اجرا درمی‌آورند.

این مراسم که با استقبال عزاداران و مدعوین در آستانه امام‌زاده قرار می‌گیرد با توزیع تمام محتوایات آن مجمع ها بین شیفتگان سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) و یاران ۷۲ تنش به پایان می‌رسد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.