2
امام جمعه سرخ‌رود:

مجالس حسینی براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود

  • کد خبر : 1242
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
مجالس حسینی براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود
امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه مجالس حسینی امسال نیز باید براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار شود، گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام ماه محرم همانند سال گذشته باید با رعایت پروتکل بهداشتی برنامه‌ها و عزاداری امام حسین (ع) را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال 1400 که صبح امروز با حضور سعید فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، امین رنجکش بخشدار سرخ‌رود، صادق خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای فرهنگ عمومی و خبرنگاران شهرستان در مصلی سرخ‌رود برگزار شد، با اشاره به اینکه ویروس کرونا نباید ما از برگزاری آیین‌ها و مراسمات مذهبی دور کند، اظهار کرد: رسالت ما به‌عنوان متوالیان فرهنگی پیاده کردن مبانی درست اسلامی است که اگر هر یک وظایف خود را درست انجام دهیم؛ معضلات در جامعه قطعا قابل کنترل است.

وی تبیین شعار ملت امام حسین (ع) را از وظایف ما دانست و افزود: بیانه گام دوم انقلاب باید در شورای فرهنگ عمومی از جمله مسائل فرهنگی و آموزشی ارائه، بررسی و عملی شود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: مسئولیت اتخاذ شده اما اجرا نشده در شورای فرهنگ عمومی به‌عهده دبیرخانه شورا بوده که چرا پیگیری نکرده است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه از رسالت عظیم، جلوه‌های فرهنگ عمومی و مبادرت همگان نسبت به حل و فصل مشکلات منطقه خبر داد و گفت: شهر سرخ‌رود مهد نخبگان است اما جایگاهش در شهرستان نادیده گرفته می‌شود طوری‌که فرزند ناخوانده محمودآباد محسوب شده و هر آن‌‌چه می‌خواهند؛ می‌برند و مطالبات ما انجام نمی‌شود.

وی یکی از مشکلات شهر سرخ‌رود را به‌عنوان شهر گردشگرپذیر؛ پدیده بی حجابی دانست و افزود: سواحل ما بیداد می‌کند و مهمترین وظیفه فرهنگ عمومی الگوگیری از فرهنگ عفاف و حجاب است که باید در نظر گرفته شود.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: متولی فرهنگ؛ چندین نهاد است که نسبت به مواردی همانند حجاب و عفاف باید فرهنگ‌سازی بیشتری از سوی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط صورت گیرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار کرد: نهاد شهرداری باید کمک کند تا در سطح شهر نسبت به بی‌حجابی فرهنگ‌سازی شود و در روستاها بخشداری وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی سواحل از موارد مهم در مدیریت اجرایی شهرهای گردشگرپذیر است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد تا عموم مردم از نعمت خدادای دریا استفاده کنند.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه ساخت پارک برای بانوان با نام پارک مادر از جمله دغدغه‌های دیگر ما در حوزه فرهنگی است، افزود: ساخت پارک با مدیریت درست برای بانوان از جمله اقدامات ما خواهد بود تا برای ورزش خواهران مکانی مناسب در سطح شهر مهیا باشد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده پیرو مشکلات کم‌آبی و قطعی برق در شهر سرخ‌رود اظهار کرد: پیگیر مشکلات مردم برای رفع موضوعات مطرح شده هستیم چراکه همشهریان ما انتظار دارند تا در شورای فرهنگ عمومی معضلات پیرامونی پیگیری شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جایگاه فرهنگ عمومی باید در بین همگان اطلاع‌رسانی شود، بیان کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی به‌مناسبت روز خبرنگار؛ باید بر خود وظیفه بدانیم از خبرنگاران به خاطر اینکه رسالت عظیمی که دارند؛ تقدیر شود و آنان نیز براساس صداقت، درستی و تقوا در تراز انقلاب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب قلم بزنند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.