4

مبارزه با مگس میوه در 860 هکتار از باغ‌های محمودآباد

  • کد خبر : 12684
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
مبارزه با مگس میوه در 860 هکتار از باغ‌های محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از شناسایی، ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در 314 هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص گفت: با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، شناسایی، ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای که یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است در314 هکتار از باغ‌های شهرستان محمودآباد انجام شد.

وی سطح زیرکشت باغ‌های این شهرستان را 860 هکتار اعلام کرد و گفت: مبارزه غیر شیمیایی با شکار انبوه در 72 هکتار و طعمه پاشی در 42 هکتار از باغات در این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تجهیزات غیر شیمیایی مورد استفاده را شامل 60 لیتر پروتئین، 100 عدد کارت زرد، 15 عدد فرمون، سه کیلو قرص سراتینکس و 15 عدد تله مکفیل عنوان کرد.

هادی زاده گفت: با فعال سازی 6 ایستگاه در حوزه 3 مراکز جهاد کشاورزی و نصب 15 تله جلب کننده و فرمونی و سراتراپ درمجموع 2500 عدد مگس میوه شکار شد.

وی بیان کرد: باغ سیاه ریشه عمدتا مخلوط با مرکبات و در سطح محدود است و میوه های آفت زده پای درخت جمع آوری و در خاک دفن و از تله های دست ساز برای شکار انبوه استفاده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد در پایان گفت: مکاتبه با فرمانداری‌، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای روستایی، شهرداری‌ها، فروشندگی‌های سموم، تشکل‌های خصوصی، تعاونی‌های باغداران، دفاتر ائمه جمعه در سطح شهرستان برای بکارگیری از تمامی ظرفیت‍‌ های منطقه در امر اطلاع رسانی، همکاری و مشارکت در مبارزه با آفت مذکور انجام شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.