2

ما همه موظفیم در جهاد تببین شرکت کنیم/ ضرورت برگزاری باشکوه‌تر عزای امام حسین (ع)

  • کد خبر : 10625
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
ما همه موظفیم در جهاد تببین شرکت کنیم/ ضرورت برگزاری باشکوه‌تر عزای امام حسین (ع)
امام جمعه فریدونکنار گفت: تقوا می‌تواند در دسته‌‌های عزاداری، در مجالس روضه ابا عبدالله، در هر جایی که برای اقامه عزای امام حسین (ع) کوشش و تلاش می‌کنند، تحقق پیدا کند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه ما همه موظفیم در جهاد تببین شرکت کنیم، اظهار داشت: روحانی بر فراز منبر، مداحان در کنار منبر، تعذیه خوان در صحنه تعذیه خوانی، شعرا با شعر گفتن، می‌تواند خدمت و تببین کنند، البته تببین یک استاندار با یک نماینده ولی فقیه و تبیین یک استاد دانشگاه با استاد حوزه فرق می‌کند.

وی ادامه داد: در هفته مالیات بسر می بریم؛ باید مردم بدانند که مالیاتی که از آن‌ها گرفته می‌شود در کجاها و چگونه استفاده می‌شود. نحوه اخذ مالیات های صنفها مختلف باید تببین شود.

امام جمعه فریدونکنار افزود: اداره مالیات باید توضیح بدهد.ما مجموعا مالیتهایی که دریافت میکنیم یا مالیات بر مصرف هست که بهش ارزش بر افزوده میگویند و یکی دیگرهم مالیات مستقیم بر درآمد. چندگروه هم از دادن مالیات معاف هستند که باید تبیین بشوند.

حجت‌الاسلام تقی‌پور تصریح کرد: از9 درصد مالیاتی از ارزش افزوده، 4 درصد آن به خزانه دولت،4 درصد هم برای شهرداری و دهیاری ها و 1 درصد هم به بیمارستان ها اطلاق میگیرد. با تلاش شهردار و شورای شهرمان برابر گزارش رییس اداره مالیات، توانستند 15 میلیارد در سال 1401مالیات برارزش افزوده را وارد شهر کردند و باید در عمرانی شهر خرج شود.

وی خاطرنشان کرد: 270 میلیون ازطریق مالیات ارزش افزوده نیزبرای شهرداری آستانه سرا واریز شده است. دهیاری سطح شهرستان حوالی 5 میلیارد دریافت کردند.

امام جمعه فریدونکنار در پایان سخنان خود به جمعه آخر هفته که مصادف با عاشورای حسینی هست اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه سال قبل در اجتماع بزرگ حسینی امسال هم با هماهنگی تکایای و مسئولین با شکوه‌تر از قبل مراسم عزاداری امام حسین برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.