1

مازندران 60 درصد مرکبات کشور را تامین می‌کند

  • کد خبر : 2278
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
مازندران 60 درصد مرکبات کشور را تامین می‌کند
معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران با ۱۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات و تولید بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ت در سال بیش از ۶۰ درصد نیاز بازار داخل را تامین می‌کند.

حسین مولایی با بیان اینکه برداشت نخستین محصول خانواده مرکبات، نارنگی پیش رس از اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان در باغ‌های مازندران ادامه دارد، اظهار کرد: ۱۰ هزار هکتار از سطح زیرکشت باغ‌های مازندران به ارقام نارنگی‌های پیش‌رس هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال  میزان تولید نارنگی پیش‌رس در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد، گفت: این افزایش ناشی از شرایط مطلوب آب و هوایی و هم چنین مدیریت بهینه باغات توسط باغداران از جمله آبیاری و تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با آفات و علف‌های هرز است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: در باغات درجه دو عملیات اصلاح و باغات درجه سه نوسازی و جایگزینی با ارقام اقتصادی و تجاری مناسب انجام می‌شود.

مولایی گفت:  مازندران با  ۱۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات و تولید بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در سال بیش از ۶۰ درصد نیاز بازار داخل را تامین می‌کند و رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.