1

فعالیت‌های دریایی و تفریحی در خزر ممنوع شد

  • کد خبر : 16889
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
فعالیت‌های دریایی و تفریحی در خزر ممنوع شد
رییس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: صبح امروز شنبه سوم تا صبح یک‌شنبه چهارم شهریور ماه شاهد افزایش موج در دریای خزر هستیم که به مردم و مسافران تاکید شده از فعالیت‌های تفریحی و دریایی خودداری کنند.

به گزارش “خط شمال” سیدباقر سلطانی رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران، اظهار کرد: با شمالی شدن جریان‌های جوی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از امروز تا صبح یک‌شنبه با وزش باد شدید مواج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دریایی طی این مدت دریایی ناامن است، افزود: غرق شدن شناگران، غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های صیادی، اختلال در تردد شناورهای در حوضچه بنادر از مخاطرات مواج شدن دریا محسوب می‌شود.

رییس اداره هواشناسی دریایی مازندران بیان کرد: بیشینه سرعت وزش باد گاهی تا ۱۰ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج ۲ متری می‌شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی و دریایی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: احتمال غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر، اختلال در فعالیت‌های بندری، احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا و اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین وجود دارد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=16889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.