10

فریدونکنار؛ رتبه اول چاقی در مازندران/ طی یک سال گذشته 370 مورد سگ‌گزیدگی رخ داده است

  • کد خبر : 13800
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
فریدونکنار؛ رتبه اول چاقی در مازندران/ طی یک سال گذشته 370 مورد سگ‌گزیدگی رخ داده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار گفت: چاقی یکی از علت‌هایی است که می‌تواند موجب بروز بیماری‌های مختلفی شود و فریدونکنار از نظر چاقی در رتبه اول استان مازندران قرار دارد.

به گزارش “خط شمال” ناصر بزرگیان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه ارتباط موثرتر بین خبرنگاران و مرکز بهداشت و درمان در راستای سلامت شهروندان است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصحاب رسانه تببین و بیان صحیح، حقایق در زمینه بهداشت و درمان در سطح شهرستان است چراکه تنها ۲۵ درصد ارتقای سلامت را می‌توانیم به تنهایی پیش ببریم و مابقی با ارتباط مکملی رسانه و سایر دستگاه‌ها رقم می‌خورد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار افزود: از زمان ازدواج تا فرزندپروری، وضعیت افراد در مرکز بهداشت و درمان، بررسی و پیگیری می‌شود؛ در زمان مدرسه نیز فرزند از ابتدایی تا دبیرستان توسط همکاران مرکز بهداشت رصد می‌شوند.

بزرگیان خاطرنشان کرد: افراد مسن نیز مورد رصد هستند، شرایط و بررسی بهداشت محیط و بهداشت روان در زمان کفن و دفن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد بنابراین انتظار ما حمایت از پویش ملی سلامت توسط شما خبرنگاران در سطح شهرستان است.

وی ادامه داد: کنترل فشارخون و دیابت از خانوارهای ساکن شهرستان توسط همکاران انجام می‌شود؛ بیماران شناسایی و پیگیر سلامت آن‌ها خواهیم بود، خصوصا  برای درمان دیابت این بیماری هزینه‌های زیادی در بر دارد که نیازمند اطلاع رسانی کامل هستیم تا همه شهروندان به مرکز مراجعه کرده و از پیشرفت بیماری در برخی افراد جلوگیری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار عنوان داشت: دیابت و فشار خون از علت‌های اولیه مرگ به حساب می‌آیند و هزار و ۵۱۰ نفر به علت دیابت و هزار و ۴۸۰ نفر بر اثر فشار خون در مازندران جان خود را از دست داده‌اند.

بزرگیان یادآور شد: از نظر چاقی رتبه اول در مازندران را فریدونکنار دارد بنابراین مردم باید از خدمت‌رسانی رایگان اطلاع پیدا کنند تا شاهد از دست رفتن عزیزان نباشیم.

وی بیان کرد: خبرنگاران، مردم را به مطالبه‌گری علاقمند کنید؛ اطلاع‌رسانی درست و ارتقا بخشیدن و امید به جامعه می‌تواند توسط اصحاب رسانه به درستی انجام شود تا اضطراب جامعه کم و خبرها را روشنگری کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار افزود: طی یک سال گذشته ۳۷۰ مورد سگ‌گزیدگی داشتیم اما امسال طی هشت ماه که از سال گذشته ۴۳۰ مورد سگ‌گزیدگی رخ داده است که مسئولان شهرستانی و شهری لازم است تدابیری برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و همچنین سگ‌های دارای صاحب انجام دهند.
بزرگیان در پایان با اشاره به اینکه کمبود بهورز و امکانات سخت‌افزاری از مهمترین چالش‌های شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار است، گفت: زمان پویش ملی سلامت، غربالگری دیابت و فشار خون از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه اعلام شده که به‌صورت رایگان برای خانواده‌ها انجام می‌شود.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.