13

“فریاد زیر آب” پس از ده شب اجرا در آمل به ایستگاه آخر رسید

  • کد خبر : 14267
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
“فریاد زیر آب” پس از ده شب اجرا در آمل به ایستگاه آخر رسید
نمایش تئاتر "فریاد زیر آب" پس از ده شب اجرا در سالن تئاتر شهر آمل با حضور پرشور علاقمندان به این نمایش به کار خود پایان داد.

به گزارش “خط شمال” امیر امیرنیا کارگردان و نویسنده نمایش فریاد زیر آب با اشاره به قصه فریاد زیر آب، اظهار داشت: این کار برگرفته از قصه‌های واقعی بچه‌های جنگ است و دختری که در آن نقش بازی کرد واقعا وقتی نوزادی یک ماهه بود پدرش در تیم غواصی ۱۷۵ شهید غواص به شهادت رسید و این دختر هیچ‌وقت پدرش را حس نکرد.

وی با بیان اینکه نمایش با تلاش گروه تالیکاک طی مدت ده شب در سالن تئاتر شهر اداره ارشاد آمل بر روی صحنه رفت، افزود: برای این کار یک‌سال زحمت کشیده شد و گروه نمایش تلاش زیادی را به کار بردند.

امیرنیا با اشاره به ورود این نمایش در جشنواره‌های کشوری گفت: استقبال خوبی از این نمایش در شهرستان محمودآباد شد و درخواست‌هایی برای اجرا در شهرهای دیگر و تهران شده که در حال آماده‌سازی مقدمات آن هستیم.

کارگردان و نویسنده نمایش فریاد زیر آب با تاکید بر اینکه متاسفانه آثار دفاع مقدس در بخش اصلی جشنواره تئاتر کشور کمتر حضور دارند، تصریح کرد: کمتر قلمی صرف این می‌شود تا آن رشادت‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس را برای درس گرفتن مسؤلین، جوان‌ها و آحاد ملت به نمایش بگذارد اما حمایت‌های مردم می‌تواند اینقدر تاثیرگذار باشد تا با استقبال جوان‌ها درخواست نمایش دیگری با این مضمون ساخته شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی ره در ارتباط با تأثیرگذاری هنر بر نقش فرهنگ ایثار و شهادت عنوان داشت: آن ملتی که سینما ندارد عنصری از واحد تکلمش نیست و آن ملتی که به هنر و عناصر هنری توجه ندارد درهای معرفت به رویش بسته است، این پیام‌ها خیلی بزرگ و راه گشاست و ما در جهاد تبیین به این ها اشاره نداشته‌ایم و در این موارد به جملات کمتری پرداخت شده است.

در پایان این نمایش با حضور مسئولان شهرستانی از عوامل گروه تالیکاک و بازیگران فریاد زیر آب با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.